Gå til innhold

Hvordan opplever du kptsd?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det for dere som har dette? Har lest en del i andre tråder her inne og det beskrives som en fysisk sykdom, så jeg er litt interesseert i å høre om noen vil fortelle hvordan dette arter seg ?

Anonymkode: 0cd9a...2ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mye fysisk angst, panikk, blir lett uregulert, føler meg svært mindreverdig, ekstrem prestasjonsangst, sover dårlig, langt mellom de fleste glad-dager.

Bl.a.

Anonymkode: e3af8...655

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å svare. Hjernetåke så f.eks. hobbyer blir umulig, å lære noe nytt blir svært vanskelig, insomni, mye mareritt, konstant tomt batteri som gjør fysisk aktivitet vanskelig, og det gjør meg irritabel og kjip å være rundt og skaper fysiske plager og sykdommer. Mye fysiske plager f.eks. fra tarm og spente muskler, emosjonelle/kroppslige flashbacks uten noen minner eller tanker samtidig, tankekjør, sterk frykt for følelser, vansker med å regulere følelser, en grunnleggende og intens følelse av skam, div angstlidelser..Sikkert mye mer og.

Anonymkode: 47d7c...09b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vanskelig å svare. Hjernetåke så f.eks. hobbyer blir umulig, å lære noe nytt blir svært vanskelig, insomni, mye mareritt, konstant tomt batteri som gjør fysisk aktivitet vanskelig, og det gjør meg irritabel og kjip å være rundt og skaper fysiske plager og sykdommer. Mye fysiske plager f.eks. fra tarm og spente muskler, emosjonelle/kroppslige flashbacks uten noen minner eller tanker samtidig, tankekjør, sterk frykt for følelser, vansker med å regulere følelser, en grunnleggende og intens følelse av skam, div angstlidelser..Sikkert mye mer og.

Glemte å nevne, jeg ser ikke på det som en sykdom, jeg ser på det som skader vi har blitt påført, og disse skadene manifesterer symptomene, altså det vi kaller (kompleks) ptsd.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mye fysisk angst, panikk, blir lett uregulert, føler meg svært mindreverdig, ekstrem prestasjonsangst, sover dårlig, langt mellom de fleste glad-dager.

Bl.a.

Anonymkode: e3af8...655

Enig i alt dette! Får en sterk følelse av å være mindreverdig. Også får man en sterk trang til å gjemme seg bort. 

Anonymkode: f63d1...703

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...