AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Hei! Jeg er 27 år og har en liten sønn på 2 år. Jeg jobber per nå 60% i en mindre interiørbutikk, og trives så godt med kollegaer og sjefen. Like uhøytidelig og lite selvhøytidelig som meg. Jeg fungerer som assisterende butikksjef, og gjør alt sjefen gjør, bortsett fra innkjøp og betalinger av faktura selvsagt. Har fri når deg vil som regel, og veldig fleksibel jobb mtp at jeg har et barn. Jeg har en liten ekstrajobb på si også i en klesbutikk. Nå søker de etter butikksjef, og jeg kjenner jeg skylder meg selv å søke, men jeg har en liten stopper da jeg er redd jeg ikke klarer det. Jeg har fagbrev i salg og 10 års erfaring i salgsbransjen, men likevel er jeg nervøs for dette. Ansvar både for varelager og ansatte, i tillegg til at jeg gjerne vil ha fler barn og at jeg er bortskjemt med å ha litt fri innimellom. Er jo ikke sikkert jeg får denne jobben engang. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, kanskje noen med erfaring? Anonymkode: 8faec...6fc
AnonymBruker Skrevet 38 minutter siden #2 Skrevet 38 minutter siden Hvis du liker å ha en del fri, og trives med 70% stilling nå, er jo det et dårlig utgangspunkt for å søke butikkleder 100%? Det blir jo et større ansvar enn det du har nå ja. Som du egentlig ikke vil ha nå. Kan du da klare å gjøre en god nok jobb? Som butikkleder har du ansvar for budsjett for eksempel, har du god forståelse for nøkkeltall, innkjøp osv? Har du erfaring med lønn, oppfølging av sykemeldte, lage vaktlister? Er du god på/interessert i å være coach for ansatte? Er du innstilt på å bidra mer enn 100% i perioder der det trengs, for eksempel dersom flere er sykmeldt, og det ikke er tilgjengelige vikarer? Har du ingen erfaring med bestillinger? Akkurat det er kanskje et stort minus. Anonymkode: be2e1...b59
AnonymBruker Skrevet 20 minutter siden #3 Skrevet 20 minutter siden Det er dritt å være butikksjef i små butikker, for du sitter med Svarte-Per hver gang andre på jobben blir syke - du må steppe inn. Du må gjerne tro at det kan fungere med ringevikarer, men i praksis er det få som kan komme på kort varsel. Jeg hatet å være butikksjef pga dette. Anonymkode: f1a60...4e9 2
AnonymBruker Skrevet 3 minutter siden #4 Skrevet 3 minutter siden Jeg har hatt begge stillingen, både butikksjef og 70% ass med de frihetene du beskriver. De få ekstra kronene butikksjef jobben drar inn er ikke verdt det ekstra styret. Jeg går aldri tilbake til jobb som butikksjef i en mindre butikk, fy flate for en utakknemlig drittjobb. Du er kun den forlengede armen til lederne, en fjernstyrt dukke. Anonymkode: 9edba...120
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå