Gå til innhold

Blokkere sider og apper?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min samboer har et kjøpe-problem, det går mye penger til Temu, Aliexpress og lignende pluss ulovelig nedlastning av filmer, sidene og appene blir slettet fra både pc og tlf men så går det noen dager og lutselig er de tilbake og pengene flyr.

Er det en måte å forhindre at de blir lastet ned på nytt? Annet enn vold liksom..

Anonymkode: 2fdd3...e2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette på mobil eller pc ?

For meg lønte det seg med en Premium abonnement på appen "appblock" der du kan sette opp timeplaner for individuelle nettsider, apper eller spesifikke søkeord. Med premium kan du også aktivere "strict mode" hvor du ikke har mulighet til å overstyre blokkeringen før tidsvinduet er utløpt 

Mye bra erfaring med den appen ihvertfall ! 

Skrevet
Moppeguri skrev (1 minutt siden):

Er dette på mobil eller pc ?

For meg lønte det seg med en Premium abonnement på appen "appblock" der du kan sette opp timeplaner for individuelle nettsider, apper eller spesifikke søkeord. Med premium kan du også aktivere "strict mode" hvor du ikke har mulighet til å overstyre blokkeringen før tidsvinduet er utløpt 

Mye bra erfaring med den appen ihvertfall ! 

Hovedsakelig pc

Skrevet

Betalingsløsninger kan blokkeres. 

Anonymkode: 6db7e...250

Skrevet

Det finnes ulike parental control apper som har lås for både nettsider, betaling og apper. Bare søk etter parental control Windows i en nettleser. Du kan evt. gi han et barneprofil. 

Jeg skal være helt ærlig med deg og si at noe slikt ikke er liv laga for voksne personer i et forhold. Han kommer alltid til å finne en utvei som voksen med å enten ha en ekstra telefon, en skjult pc, nettbrett eller andre ting. Han kommer alltid til å forsøke å få tak i penger for å betale eller sette seg selv og kanskje til og med deg i gjeld. Om han hadde vært seriøs med å håndtere det selv, så kan han gi deg disponent og deretter kun ha et tilknyttet kort som kun har lommepenger fra måned til måned. Vil du egentlig være mammaen hans for resten av livet?

Anonymkode: 4325d...f09

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det finnes ulike parental control apper som har lås for både nettsider, betaling og apper. Bare søk etter parental control Windows i en nettleser. Du kan evt. gi han et barneprofil. 

Jeg skal være helt ærlig med deg og si at noe slikt ikke er liv laga for voksne personer i et forhold. Han kommer alltid til å finne en utvei som voksen med å enten ha en ekstra telefon, en skjult pc, nettbrett eller andre ting. Han kommer alltid til å forsøke å få tak i penger for å betale eller sette seg selv og kanskje til og med deg i gjeld. Om han hadde vært seriøs med å håndtere det selv, så kan han gi deg disponent og deretter kun ha et tilknyttet kort som kun har lommepenger fra måned til måned. Vil du egentlig være mammaen hans for resten av livet?

Takk, skal prøve det . ( Det er min kone som sliter, ikke jeg:-) )

Skrevet

Bare pass på at hun ønsker dette selv. 

Anonymkode: 45c87...4d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk, skal prøve det . ( Det er min kone som sliter, ikke jeg:-) )

Bytt ut han med hun og erstatt mamma med pappa. Jeg bruker selv Temu osv da noe ikke er å finne i Norge eller er for dyrt her til lands, men det viktige er å bare kjøpe det som trengs eller virkelig har lyst på og stoppe der. Første steget er samtale. Neste steg er at handlingene har konsekvenser.

Skrevet

Er vel ikke Temu i seg selv som er utfordringen her 😉 Samboer er veldig klar over at dette er et problem og selv ønsker å spærre for de appene om det er mulig da hun ser at det er så lett å bare laste ned en film, kjøpe noe osv og ikke minst reinstalere appene.

Men, vi prøve i kveld med parental control apper så tar vi der i fra. Takk for alle svar og ha en fin dag videre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...