Gjest Gjest_Emmy_* Skrevet 9. april 2006 #1 Del Skrevet 9. april 2006 Nå trenger jeg litt motivasjon av andres suksesshistorier. Vanligvis er jeg en str. 38/40. Planen og målet er å bli en str. 34 innen et par års tid. Er det oppnåelig når høyden min er ikke så langt over 165 cm? Har alltid drømt om å være en liten snelle, men trenger tips til kosthold og trening som er gjennomførbart for en småbarnsmor med fulltidsjobb. Er innstilt på å gjøre det jeg må for å oppnå målet mitt, og er i gang med kostholdsomlegging. Det går treigt, og jeg merker ikke noe på klærne enda, men det kommer vel. Spiser for tiden maks fire brødskiver per dag med vanlig pålegg (ikke ost, pølse, majones og sånne ting), en vanlig porsjon middag, og et par mellommåltider i form av frukt (oftest eple), lettyoghurt eller en gulrot. Burde nok bli flinkere med grønnsaksinntaket, men jobber med saken. Er sykling i en times tid 5 dager i uka nok mosjon, eller må jeg gå hardere til verks? Kjempetakknemlig for alle tips som kan dytte meg i riktig retning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. april 2006 #2 Del Skrevet 9. april 2006 Om du kan nå str 34 eller ikke, er ikke bare avhengig av vekt, da. Beinbygning og muskulatur spiller også en rolle, så å bare tenke størrelse blir rett og slett for dumt. Du kan gjøre veldig lite med ting som hvor bredt bekkenet, ryggen eller skuldrene dine er. Dessuten sier du ingenting om vekt/høyde-forholdet ditt nå, og om du er spinkel eller muskuløs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #3 Del Skrevet 9. april 2006 Jepps, jeg har klart det! Er ca 165 høy og var på mitt største over str. 40. Har nå vært str. 32/43 i over 5 år. Jeg klarte det ved å SPISE. Spise mye, men riktig. Når man spiser mye og riktig, orker man å TRENE oftere og tøffere økter. Da oppnår man å stramme opp og forme kroppen sin, og man skrur opp forbrenningen. Min forbrenningen var helt i bånn fordi jeg tullet med slankekurer og spiste for lite og spiste feil. Nå får jeg stadig kommentarer av typen: "Hvordan kan du spise så mye du vil når du er så lita?" Lykke lykke til: dette er fullt ut mulig, men mitt tips til deg er å være modig og spise mer (og riktig sammensatt selvsagt) og å trene mer og variert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest joje Skrevet 13. april 2006 #4 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) *borte* Endret 26. oktober 2007 av joje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Piper Skrevet 13. april 2006 #5 Del Skrevet 13. april 2006 Vi får litt mer kvinnelige former med årene, for det er få voksne som ser ut som en 15 åring i kroppen. Jeg personlig syns det er tragisk at målet blir å se ut som en ungdom i kroppen, for ungdommer er ikke ferdig utviklet selv om de ikke vokser i høyden lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #6 Del Skrevet 14. april 2006 Salt binder fettet og er ekstremt usundt! ← Salt binder ikke fett, men vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #7 Del Skrevet 14. april 2006 Salt er ikke ekstremt usundt heller. Saltet er veldig viktig i kroppen vår!! Så å kutte ut alt salt er ikke bra. Dessuten er det ikke alle som skal drikke like mye vann... Det finnes en formel for dette... Er du en størrelse 36 syns jeg bare det er sykt at du skal slanke deg jeg. Du er ikke 15 år lengre, og kvinnelige former vil du da vel ha? Jeg er selv en str 38/40 og har som mål å bli en enkel 38 str. Smalere enn det vil jeg ikke være, fikk høre at jeg var stygt tynn da jeg var yngre for da var jeg en 34/36 og jeg er 162 og har lett benbygning... Jeg syns det er skremmende at folk vil bli så tynne, det er et klart signal på at det er noe galt i denne verdenen, og at dere burde oppsøke legem for dette er et sykdomstegn.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest joje Skrevet 14. april 2006 #8 Del Skrevet 14. april 2006 (endret) *borte* Endret 26. oktober 2007 av joje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #9 Del Skrevet 14. april 2006 PS: Husk at høyde, vekt og kles str. varierer med hvordan fett og muskler er fordelt på kroppen, også. Jeg er 163 og veier 56, og er en str 32/34: jeg har bare muskler i kroppen, trener mye - ser at jeg har ca lik vekt og høyde men annerledes str. enn joje Min lillesøster er supersupertynn (tynnere enn meg)og 15 år, hun er endel høyere enn meg og laaaangbent, men passer nå best inn i str 36. For henne er altså 32/34 for lite, men hun kunne altså ikke blitt tynnere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2006 #10 Del Skrevet 15. april 2006 Hørtes undervektig ut det målet du har satt deg spør du meg. Jeg er 168cm, å bruker str 38/40. Alle sier jeg er tynn, men jeg vil gjerne ned i 36/38. men så kommer jo alt an på beinbygningen din også da, du kan jo ikke lanke bort bein, hoftebein f.eks!! ENeste måten å gå ned i vekt på å holde den er å spise sunt og regelmessig, samt trene regelmessig. Utholdenhet + styrke er en bra kombinasjon. Man er som man er, å blir ikke alltid som man vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå