Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,
Er det noen som har tatt saksbehandler kurs hos NKI? Hvordan er mulighetene for å få jobb etter at man er ferdig med kurset?

Jeg setter veldig stor pris på om du kan dele erfaringer om de ulike emnene, takk ☺️🌸

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg vil bare dele et realistisk perspektiv: Kurset kan være nyttig som teoretisk innføring, men det gir sjelden en direkte vei til jobb uten annen utdanning eller relevant erfaring.

• Mange arbeidsgivere prioriterer formelle utdanninger fra høgskole, fagskole eller universitet. Private nettkurs blir ofte sett på som “tilleggskunnskap”, ikke som fullverdig kvalifikasjon. Noen arbeidsgivere tar ikke private aktører som NKI seriøst i det hele tatt. Selv ville jeg ha kastet jobbsøknaden i søpla.

• Mange av “jobbsuksesshistoriene” som brukes i markedsføring, kan være unntak og ikke representativt for flertallet. Det finnes sjelden statistikk som bekrefter høy jobbrate etter kurs.

• NKI (og lignende private aktører) er først og fremst en forretningsmodell – kursene er et produkt. Jobbsikring er ikke hovedmålet.

Anonymkode: fd863...cd0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Lady Daisy skrev (35 minutter siden):

Hei,
Er det noen som har tatt saksbehandler kurs hos NKI? Hvordan er mulighetene for å få jobb etter at man er ferdig med kurset?

Jeg setter veldig stor pris på om du kan dele erfaringer om de ulike emnene, takk ☺️🌸

Altså, de har jo en forskrift Forskrift om fagskoleutdanning ved NKI - Lovdata, så antar det skal gå greit å studere der.

Viktigst er å kun ta kurs fra steder hvor en er underlagt NOKUT (ikke engang sertifiseringer bør en ta, med mindre det er gjort av autoriserte på vegne av store firma som Microsoft og folk som faktisk kan faktisk har internasjonal annerkjennelse og har gode rutiner på å gi troverdig og akseptabel gjennomføring av en eksamen. Enkelte kurs kan jo være å bare møte opp på noen falske forelesninger, jukse noe på en prøve sånn ukontrollert for seg selv med AI tilstede, for så å late som at en kan noe)

Anonymkode: d9887...a1a

Skrevet

Jeg tok salg og service gjennom NKI, det hjalp ingenting på jobbsøking, ei heller på hvordan min kompetanse ble vurdert av andre. Det gjorde absolutt ingen forskjell for meg annet enn at jeg fikk bekreftet for meg selv at jeg kunne jobben min. Fikk 6 på alle innleveringer. Endte opp med å ta salg og service fagbrev som privatist noen år senere. Fikk meget godt bestått der og.

Tror ikke jeg hadde brukt penger på NKI igjen.

Anonymkode: a70d1...5a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...