Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her må du velge TS, enten avvise, eller kaffe. 
Liker du kaffe? 

Anonymkode: 7260f...9c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Takk for tilbakemelding, du forsto meg  kanskje best. Eller jeg uttrykte meg litt uklart. 

Det var egentlig slik jeg prøvde å forklare meg, hvordan markere avstand når han ( enda) ikke har vært creepy i normal forstand. Det har  vært helt grei å slå av en prat, som sagt en pratsom fyr med andre også. Og det er settinger der man er flere til stede også , badstu f.eks. , der man bare sitter og det er enklere å bare prate. Så har det bare blitt på en umerkelig snikende måte at han går der jeg går, drar når jeg drar osv. Det er her jeg sliter: Er han en ensom, pratesjuk fyr «bare» eller prøver han seg? Hadde vært bedre om han prøvde seg ordentlig faktisk. 
Jeg skal si neste gang : Det er hyggelig å prates iblant , men jeg må nesten holde fast på rutinene mine her bla bla.  Og så gå. 
Så får jeg se om han tar lunta da. 
Som sagt, så har jeg hatt vanskelig tidligere med å gjenkjenne og sette grenser tidlig nok, når overgriper har vært vennlig og kjent for meg. 
Derfor ble jeg usikker nå i begynnelsen av om det er det meg som overreagerer eller ikke. Kan kjenne på tanker som : er jeg for hyggelig? For smilende? Hva er det jeg gjør?? 

Anonymkode: 1b96b...1b1

Ja, jeg har iallefall innsett av folk er forskjellige og det finnes mange som bare "er sånn" uten noe negative intensjoner. Og jeg kan godt kjenne meg igjen i at ting starter litt sånn gradvis også blir det vanskeligere å være tydelig etterhvert når ting utvikler seg mer enn man hadde sett for seg på forhånd. Jeg tipper du har vært litt for utydelig for denne personen og at det for han oppleves som en slags invitasjon til å fortsette å snakke.. eller iallefall at han ikke ser noen grunn til å stoppe..det er sikkert naturlig for han. Kjenner til flere som er sånn, både menn og kvinner.

Uansett intensjon så er det jo en situasjon som har eskalert for mye for deg nå, det går ut over din trening og oppleves slitsomt. Tipper det hjelper å være litt tydeligere uansett. Møter man lite respons og noen som bare kjapt anerkjenner deg, smiler og går videre uten å åpne opp for særlig mye konversasjon så begrenser det seg litt selv, særlig i en sånn setting hvor man har andre ting å fokusere på. 

Jeg skal ikke bagatellisere det som skjer og det er selvsagt ikke umulig at han har andre intensjoner heller, så litt på vakt må man være særlig viss det er noe her som får alarm bjellene til å ringe litt. Men alle de tingene du nevner kan like gjerne være en som bare prøver å få kontakt. Altså bevist kanskje, snikende kanskje. Men ikke nødvendigvis av dårlige intensjoner. Noen er veldig sånn. Høres kanskje ut som han er der mer for å få dekket noe sosialt enn for å trene. De går rundt å fisker etter interaksjon. Men gjør det litt vanskelig. Musikk på ørene, lat som du ikke ser han om han går å tråkker rundt deg, tipper det gir seg litt etterhvert som du er tydelig på at du er her for å trene å trenger å få gjort unna øvelsene dine. Bruk noen unnskyldninger om så for å minimere sjansen for konflikt, men likevel gjøre det tydelig at du må. Tidsklemma eller du har fysiske plager så det er viktig at du får gjort all treningen din. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...