AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Vi er forskjellige, og takk for det. Er ikke ute etter å henge ut noen av delene. Ser man på nyheter og sport på tv ser man begge deler, men kan virke som tema i alle aldersklasser. Men,- de som bruker det,- hvor mye bruker du ca i kroner til sminke i måneden, og hvor mange timer bruker du til det? Vil tro at de som ikke sminker seg har både bedre tid og bedre råd? Anonymkode: d8528...2df
Roci Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden (endret) Jeg bruker ikke så mye sminke at jeg har behov for å kjøpe nytt hver måned, og det tar meg maks 10 minutter om dagen, opp til en halvtime hvis jeg skal være ekstra fin til fest eller noe slikt Et røft overslag over årlig innkjøp av produkter jeg bruker, gir en månedlig sum på i underkant av kr. 600,- og da har jeg tatt utgangspunkt i de dyreste produktene jeg har kjøpt. Vi har alle noe vi "sløser" penger på, enten det nå er god kaffe, kantinelunsj, bensinstasjonpølse, Pepsi Max, snus eller hva det nå måtte være. For meg er sminke og hudpleie noe som bidrar til mitt daglige velvære, og det er ikke noe som velter budsjettet mitt. Til gjengjeld drikker jeg svært sjelden/lite alkohol, jeg verken røyker eller snuser, drikker sjelden brus og har med matpakke på jobb, så jeg tenker jeg sparer inn der 😉 Jeg synes også det er litt rart at du ser ut til å ta for gitt at de som ikke sminker seg, ikke bruker tid til andre (unyttige) ting som kanskje mange av oss som sminker oss, ikke gjør? Endret 7 timer siden av Roci 4 1 1
Strigiformes Skrevet 7 timer siden #3 Skrevet 7 timer siden Tidsmessig så merker jeg ikke så mye til det. Har aldri brukt noe særlig lang tid på sminking. Max 15 min. Har definitivt bedre råd enn før 🙌 2
Umbreon Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Bruker ca 10 minutt på å sminke meg hver dag. Også får vi vel legge på 2 minutt for å ta av igjen sminken også. Av kostnader så vet jeg ikke helt - for det er jo ikke sånn at jeg må ha påfyll av alt hver måned. Men tipper jeg kommer langt med 500 kroner i måneden altså. Er det tid og penger jeg kunne brukt på andre ting? Ja, så klart. Men jeg trives med å ha litt sminke, og føler meg mer fresh og vel med det. Så den følelsen er verdt tiden og pengene for min del!
Mardina Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Kjøper ikke sminke hver mnd. Jeg bruker i all hovedsak bare mascara. Den kjøper jeg ny et par ganger i året. Gidder ikke bruke tid på å sminke meg, selv om jeg egentlig har masse tid til det 😄
AprilLudgate Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Pr måned er vanskelig å anslå. Jeg kjøper mid range - sjeldnere billig eller dyrt. Tar ca 5-10 min å legge sminke på det jeg bruker nå. Jeg har ikke bil, hytte, drikker aldri alkohol og bruker generelt veldig lite til ingen penger på det mange bruker sin inntekt på. Så om de sminkefrie sparer på totalt forbruk vet jeg ikke. Sminkefri betyr jo ikke at samtlige dropper alt mulig annet forbruk. De sminkefrie (i det daglige) jeg kjenner bruker veeeeeldig mye mer penger og alkohol på garn enn jeg bruker på sminke. 1 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden Vil ikke tro at jeg ville merket det så nevneverdig på budskjettet hvis jeg droppet sminke. En øyeskygge palett holder til den gpr ut på dato og jeg betalte ca 500 kr for den. Deler du dette på dagene den er i bruk er ikke denne 500 lappen et stort innhugg i min økonomi. Min leppestift, lipliner og pudder varer også i månedsvis så at dette er så dyrt at jeg vil ha betydelig bedre råd tror jeg virkelig ikke. Angående tid så tar dette så lang tid mann ønsker selv. Men for min del er ikke dette veldig tidkrevende. Når en person sminkes for tv, film og spesielle tilsettninger så er det noe annet enn hverdagssminke. Anonymkode: 122ad...6fa
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden Og de som ikke drikker kaffe har bedre råd enn de som drikker kaffe og de som har anoreksi har bedre råd enn de uten anoreksi.... Jeg kjøper meg en mascara hver 3. måned, jeg bruker øyenskygge (ca 50 kr i måneden), foundation ca hver 3. måned. Jeg bruker øyenbryns kost med tilhørende skygge som jeg kjøpte i år 1900 ogpilogbue for sikkert en 50 lapp Jeg bruker kanskje et kvarter til en halvtime på badet om morningen til å både vaske meg, ordne hår, sminke, kle meg. Dette er min tid, da lytter jeg på musikk, Podcast osv samtlig som jeg drikker morgen kaffe. Det er vel verdt både penger og tid. Har naboen som bare lever på vann og billigste kneipbrød mer penger på sparekonto enn meg? Tja kanskje, men jeg ville aldri byttet. Anonymkode: bf27d...f63 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå