AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:25 #21 Skrevet onsdag kl. 20:25 daplo14 skrev (7 timer siden): jeg har merket på en stor ensomhet i leiligheten når jeg har mye fri på rare dager og kompiser jobber 8 timer mandag til fredag. Få deg en hobby eller 3? Kom deg ut av huset? Lær deg å trives på egenhånd? Reis på besøk til en eldre slektning? Telttur? Meld deg som frivillig? Anonymkode: 7885f...64c
Hulderen Skrevet onsdag kl. 20:29 #22 Skrevet onsdag kl. 20:29 Mange kenneler har hundebarnehage. Undersøk om det finnes noe sånt i nærheten av der du bor.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:39 #23 Skrevet onsdag kl. 20:39 Kratos skrev (2 timer siden): Bikkja ligger i et bur hele tiden du er på jobb? Vet ikke hvor forsvarlig det er heller. Den har hele bagasjerommet i en Enyaq, så jeg tror den har det bedre enn de fleste andre hunder med mat-foreldre i arbeid 😉 Anonymkode: 70b07...9ae 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:45 #24 Skrevet torsdag kl. 08:45 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Den har hele bagasjerommet i en Enyaq, så jeg tror den har det bedre enn de fleste andre hunder med mat-foreldre i arbeid 😉 Anonymkode: 70b07...9ae I alle dager, de fleste andre hunder er forhåpentligvis ikke låst inne på områder mindre enn et bagasjerom? Usikker på hva slags hundeeiere du kjenner, men de jeg kjenner har hunden hjemme hvor den kan bevege seg fritt, evt kun i stua/gangen (soverommene lukket). Min valp er 9mnd nå og har kunnet bevege seg fritt hjemme siden han var 4mnd gammel. Jeg er ikke nødvendigvis imot å ha hunden i bilen i en tilvenningsperiode, men å fremstille det som ideelt og bedre enn de fleste har det er jeg helt uenig i. Anonymkode: 0e28e...09d 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #25 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (På 26.3.2026 den 9.45): I alle dager, de fleste andre hunder er forhåpentligvis ikke låst inne på områder mindre enn et bagasjerom? Usikker på hva slags hundeeiere du kjenner, men de jeg kjenner har hunden hjemme hvor den kan bevege seg fritt, evt kun i stua/gangen (soverommene lukket). Min valp er 9mnd nå og har kunnet bevege seg fritt hjemme siden han var 4mnd gammel. Jeg er ikke nødvendigvis imot å ha hunden i bilen i en tilvenningsperiode, men å fremstille det som ideelt og bedre enn de fleste har det er jeg helt uenig i. Anonymkode: 0e28e...09d Hjemme, men helt alene i 8-10 timer. Anonymkode: 70b07...9ae
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #26 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hjemme, men helt alene i 8-10 timer. Anonymkode: 70b07...9ae Jeg synes det er bedre med 8 timer hjemme alene enn i et bagasjerom til tross for lufteturer. Men vi får være uenige der. For meg er det viktig at han får flytte på seg, sove forskjellige steder, han leker en god del med lekene sine mellom soveøktene osv. Anonymkode: 0e28e...09d 3
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #27 Skrevet 13 timer siden daplo14 skrev (På 25.3.2026 den 13.42): hei! jeg vil gjerne høre fra dere som jobber langvakter og har hund. jeg jobber 14 timer per langvakt og har mye sammenhengende fri. for eksempel 4X 12 timers vakter og 7 dager fri. jeg har merket på en stor ensomhet i leiligheten når jeg har mye fri på rare dager og kompiser jobber 8 timer mandag til fredag. Er det forsvarlig å få seg en hund i det hele tatt når jeg er så lenge borte? På grunn av avstand til jobb og type jobb hadde jeg heller ikke fått dratt hjem i pause. uansett jeg vil gjerne høre fra folk som har fått det til å funke og om det finnes billigere løsninger mtp pass. jeg har mye snille mennesker rundt meg som absolutt kunne hjelpe med å gå tur, men 4 dager på rad blir vel alt for mye å be om. Nei, det er ikke rettferdig overfor hunden. Noen jeg kjenner har en sånn ordning og får folk til å lufte hunden sin. Syns synd på den. Ville ikke skaffet hund hvis du har planer om å fortsette med denne type turnus. Har du partner eller lignende som kan passe hunden mens du er på jobb så ja, men dette bør naturligvis være i eget hjem, særlig hvis det er valp. En bedre løsning vil være å ha en hund på avlastning når du har friperiode. Anonymkode: 4320e...b35
Sciurus Skrevet 11 timer siden #28 Skrevet 11 timer siden Tråden er ryddet for brukerangrep. Sciurus, mod
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #29 Skrevet 11 timer siden daplo14 skrev (På 25.3.2026 den 13.42): hei! jeg vil gjerne høre fra dere som jobber langvakter og har hund. jeg jobber 14 timer per langvakt og har mye sammenhengende fri. for eksempel 4X 12 timers vakter og 7 dager fri. jeg har merket på en stor ensomhet i leiligheten når jeg har mye fri på rare dager og kompiser jobber 8 timer mandag til fredag. Er det forsvarlig å få seg en hund i det hele tatt når jeg er så lenge borte? På grunn av avstand til jobb og type jobb hadde jeg heller ikke fått dratt hjem i pause. uansett jeg vil gjerne høre fra folk som har fått det til å funke og om det finnes billigere løsninger mtp pass. jeg har mye snille mennesker rundt meg som absolutt kunne hjelpe med å gå tur, men 4 dager på rad blir vel alt for mye å be om. Jeg har bodd alene og hatt hund. Jeg jobber da vanlig dagjobb. Jeg kunne aldri hatt hund alene med så lange vakter som du har. Da må du finne noen som kan hente hunden din mens du er på jobb og som kan ha dem i flere timer i løpet av skiftet ditt. Det er altfor lenge for en hund å være alene. Anonymkode: e8dc8...475
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå