AnonymBruker Skrevet 25. mars #1 Skrevet 25. mars (endret) Jeg har nettopp begynt å trappe opp, men kjenner meg usedvanlig deprimert i forhold til før - i alle fall nå de siste dagene. Jeg vet at antidepressiva ofte fungerer ved at det føles verre før de begynner å funke. Jeg håper virkelig at dette skal hjelpe meg eventuelt (sammen med andre tiltak, som fysisk aktivitet, endre tankemønster o.l.). Det vanskelige med meg er at jeg er bare virker så himla genetisk disponert til depresjon. Jeg lever et helt "vanlig" liv. Jeg er 25 år, student, har venner, en stor familie som er glad i meg, men likevel vil ikke hjernen min ta dette innover seg. Jeg er derimot lesbisk da, noe som jeg synes gjør livet litt kjipt. Uansett, helt siden jeg gikk på VGS, så har bare fremtiden virket håpløs, og jeg har bare følt meg utilstrekkelig som menneske. Noen som har erfaringer med at Effexor/Venlafaxin har hjulpet dem? Anonymkode: 0ee12...448 Endret 25. mars av veronica<3 Fjernet dosering
AnonymBruker Skrevet 25. mars #2 Skrevet 25. mars Alle kan få depresjon, selv med famillie, venner, samme hvor fint alt er rundt dem og hvor mye de har på papiret. ❤️ Hjernen din gjør nok så godt den kan, men når den er deprimert så kan den ikke noe for det. Høres ut som du har vært deprimert lenge, det er slitsomt og leit. Håper at du vil få bedring nå som du trapper opp. Jeg leser at mellom 60 og 70 prosent av pasienter får god bedring av depresjon ved bruk av denne medisinen. Det er ganske klassisk at man får litt forverring ved doseendring... Du er ikke utilstrekkelig, bare syk. ❤️ Jeg er bifil selv og hadde kjærester som var kvinner når jeg var på din alder (for hundre år siden). Forstår på en måte hva du mener. Likevel, å være lesbisk i den tiden vi lever i nå tror jeg er relativt fint. De færreste bryr seg på en negativ måte og man kan til og med få hjelp til å få barn sammen, hvis man ønsker det. Det er ganske kult! Håper du blir frisk og får et fint forhold med tiden. Masse lykke til! Anonymkode: 5db33...079 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #3 Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle kan få depresjon, selv med famillie, venner, samme hvor fint alt er rundt dem og hvor mye de har på papiret. ❤️ Hjernen din gjør nok så godt den kan, men når den er deprimert så kan den ikke noe for det. Høres ut som du har vært deprimert lenge, det er slitsomt og leit. Håper at du vil få bedring nå som du trapper opp. Jeg leser at mellom 60 og 70 prosent av pasienter får god bedring av depresjon ved bruk av denne medisinen. Det er ganske klassisk at man får litt forverring ved doseendring... Du er ikke utilstrekkelig, bare syk. ❤️ Jeg er bifil selv og hadde kjærester som var kvinner når jeg var på din alder (for hundre år siden). Forstår på en måte hva du mener. Likevel, å være lesbisk i den tiden vi lever i nå tror jeg er relativt fint. De færreste bryr seg på en negativ måte og man kan til og med få hjelp til å få barn sammen, hvis man ønsker det. Det er ganske kult! Håper du blir frisk og får et fint forhold med tiden. Masse lykke til! Anonymkode: 5db33...079 Hvordan fikk du til å møte kvinner som også likte andre kvinner? (Og takk for oppmuntrende ord) - TS Anonymkode: bdbe3...1d6
Heisann1234 Skrevet 25. mars #4 Skrevet 25. mars Synes også venlafaxin funker, tar den primært for oppblussing av sterk angst. Men merket at den også hjalp med humør. Ser på det som en slags "krykke". Gjør at du får bedre matlyst, søvn, humør, men selve "lykken" eller tankegangen må du selv jobbe med. Trening, rutiner, sunt kosthold, utfordre seg selv osv. Hjernen trenger å ha noe fornuftig å arbeide for. Har også alt på stell, men er så jævli disponert selv. Har en kombo av ocd/angst/depresjon. Så tendenser til å være en pessimist i bunn, men fungerer likevel i alt så lenge jeg opprettholder rutiner, hvis det sklir ut litt med stress eller livsendringer så er det tilbake til det mørke stedet. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #5 Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvordan fikk du til å møte kvinner som også likte andre kvinner? (Og takk for oppmuntrende ord) - TS Anonymkode: bdbe3...1d6 Bare hyggelig. ❤️ Det var egentlig ikke noe spesiell måte, bare ble kjent med folk gjennom venner og venners venner på fritid og fest. Anonymkode: 5db33...079 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå