Gå til innhold

Er jeg uvanlig eller "syk"?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg lurer på om jeg er uvanlig eller "syk" i den forstand at kroppen ikke fungerer som den skal. (Ifølge google er det å bli kåt et tegn på en sunn og frisk kropp). Jeg er en mann I starten av 30-årene. Gift med 2 små barn. Sunn og aktiv. Men jeg har NULL sexlyst. Altså det er så lenge siden jeg har vært kåt at jeg ikke lenger vet hva den følelsen er. Dette har vedvart i cirka 4-år. Prøver hos legene sier at alt er tipp topp, og de kan ikke hjelpe meg noe mer. Jeg har sex med min kone men det er mer fordi jeg føler man "burde" gjøre det når vi en sjelden gang har barnevakt. Ikke fordi jeg har lyst før vi setter i gang. Men når vi setter i gang er det greit. For å få noen spørsmål klarert: jeg har jeg ikke sexlyst GENERELT, altså dette har ingenting med min kone å gjøre. Jeg onanerer sjeldent. Kanskje en gang i mnd for prostatahelse. Er det noen som har opplevd sin mann i en lignede situasjon? 

Anonymkode: fbf22...c58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er normalt 

Sexlyst sitter i hode og kropp og det er ofte mye som skal til for mange å bli kåt.

Mange kvinner har det slikt, og nå snakker jeg for de som sliter som deg 

De kan ikke bare bli kysset og tatt på puppene så blir de kåte. For mange handler det å kunne bli kåt/ slappe av mye om hverdagen.. hvordan man føler for hverandre...the mental load.. bekymringer etc

Du kan også være aseksuell 

Noen blir kåte bare ved å se puppene..andre ikke.

Men fint å faktisk se/ høre en mann være ærlig om dette 

• Liker 1
Skrevet

Litt uvanlig er det vel iallfall. De fleste jeg har vært sammen med har hatt svært høy sexdriv, inkludert min nåværende mann på 43 år. Jeg hadde en kjæreste som var litt mer sånn som deg, men han kom ut av skapet som homofil noen år etter at jeg gjorde det slutt med ham. Hvis du og konen begge er fornøyde så er det vel iallfall ikke noe problem da 😊

Anonymkode: 0686b...a7e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Litt uvanlig er det vel iallfall. De fleste jeg har vært sammen med har hatt svært høy sexdriv, inkludert min nåværende mann på 43 år. Jeg hadde en kjæreste som var litt mer sånn som deg, men han kom ut av skapet som homofil noen år etter at jeg gjorde det slutt med ham. Hvis du og konen begge er fornøyde så er det vel iallfall ikke noe problem da 😊

Anonymkode: 0686b...a7e

Vi er ikke fornøyd med situasjonen, og jeg har tidligere hatt høy sexlyst. Det har plaget meg så mye at jeg har bedt om utredning hos lege uten å få noen kroppslig forklaring på det. Min kone er nok ganske påvirket av det selv om hun viser forståelse når jeg sier jeg sliter med sexlysten. Det er hun som tar initiativ rundt 1 gang i mnd, kanskje hver 2. mnd rett og slett fordi jeg glemmer at sex er noe som eksisterer. Og derfor tar jeg ikke initiativ, fordi jeg føler jo aldri lyst og da faller det meg ikke inn å skulle ha sex

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi er ikke fornøyd med situasjonen, og jeg har tidligere hatt høy sexlyst. Det har plaget meg så mye at jeg har bedt om utredning hos lege uten å få noen kroppslig forklaring på det. Min kone er nok ganske påvirket av det selv om hun viser forståelse når jeg sier jeg sliter med sexlysten. Det er hun som tar initiativ rundt 1 gang i mnd, kanskje hver 2. mnd rett og slett fordi jeg glemmer at sex er noe som eksisterer. Og derfor tar jeg ikke initiativ, fordi jeg føler jo aldri lyst og da faller det meg ikke inn å skulle ha sex

Lyst styres som regel av hormoner og jeg har lest at mange har fått lysten tilbake med riktig hormonbehandling. Siden både du og din kone savner din lyst, bør du ikke slå deg til ro med legens svar, men du bør gå videre. Be om henvisning til noen som kan mer om dette enn din fastlege eller prøv å finne noen på egen hånd.

• Liker 1
Skrevet

Fedres testosteronnivå synker når de får barn, det kan sikkert være lurt å følge dette opp hos noen som har mer ekspertise, mulig du hadde hatt godt av tilskudd i lavere doser. Fastleger må kunne litt om alt, og det innebærer dessverre ofte at de ikke kan nok om mye. Ashwaghanda, sink og vitamin D kan øke testosteronnivået, samme med tung styrketrening og riktig kosthold. Hvis jeg var deg ville jeg tenkt gjennom hva slags livsstil du har, får du nok søvn, nok trening, er du flink til å stresse ned, har du og konen en bra relasjon utenom sex uten for mange belastninger? 

Anonymkode: cab17...9d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...