AnonymBruker Skrevet 24. mars #1 Skrevet 24. mars Spesielt du som bor i samme hus som de du leier av. Anonymkode: 08749...041
AnonymBruker Skrevet 24. mars #2 Skrevet 24. mars Helt greit. Innimellom slår vi av en 2 min prat om jeg ser de utenfor, Innimellom sier vi bare hei og hade (kommer an på tid). Men vi er veldig klar på at jeg lever mitt individuelle selvstendige liv, og de deres. De har sin hage på oppsiden av huset, jeg på nedsiden. De er mye på hytten, og jeg er også vekke en del helger og ferier noe som gjør at vi ikke "trakker på hverandre". De tolererer litt musikk fra meg (ikke skyhøyt til langt ut over natten, men litt bråk), og jeg godtar selvfølgelig det samme tilbake. Vi sender hverandre melding om det er noe ekstra (de sente meg f.eks en melding om at de skulle ha nyttårsfest og at det ble sikkert litt bråk, men da var jeg bortreist). De virker helt greie men det er ikke slik at vi inviterer til kaffe hos hverandre, jeg har mitt private liv og de deres og slik er jeg også fornøyd med at det er. Anonymkode: 1daf7...143 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars #3 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Spesielt du som bor i samme hus som de du leier av. Anonymkode: 08749...041 Ok. De er utlendinger. Anonymkode: 566d8...403 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #4 Skrevet 25. mars Føles det ikke kleint å bare være på hils og aldri bli kjent med de, når man bor så tett på? Kanskje bare jeg som er rar Anonymkode: 08749...041
AnonymBruker Skrevet 25. mars #5 Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Føles det ikke kleint å bare være på hils og aldri bli kjent med de, når man bor så tett på? Kanskje bare jeg som er rar Anonymkode: 08749...041 Mange år siden jeg leide nå, men han bodde i samme hus. Vi var på hei og små prat når vi traff hverandre. Hyggelig fyr, men hadde ingen grunn å bli kjent med han. Anonymkode: 56a1d...8c3
AnonymBruker Skrevet 25. mars #6 Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Føles det ikke kleint å bare være på hils og aldri bli kjent med de, når man bor så tett på? Kanskje bare jeg som er rar Anonymkode: 08749...041 Nei overhode ikke. Det er en transaksjon. De har noe jeg vil ha, de vil ha noe jeg har (husrom mot penger). Venner og bekjente har jeg nok av, det er mer enn nok av høffelighetsprat i mitt vanlige liv om jeg ikke skal bli bestevenn med huseiere i tillegg. Jeg liker godt folk men er veldig glad for at når jeg er hjemme så er jeg hjemme, jeg bor aleine og fortjener det samme privatlivet som mennesker som bor aleine i et eid hus gjør også. Det gjør mine huseiere også. Jeg hadde følt det ubehagelig å bli bedre kjent med mine huseiere. Det er ikke sikkert det nødvendigvis er deg det er noe rart med men ar vi er ulike men tror de fleste liker å ha litt fred, ro og privatliv når de er hjemme hos seg selv. Anonymkode: 1daf7...143 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #7 Skrevet 25. mars Når man blir for godt kjent med utleiere som bor i samme hus så blir det fort til at en nesten bor sammen. Anonymkode: 13eb1...dfa
AnonymBruker Skrevet 25. mars #8 Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei overhode ikke. Det er en transaksjon. De har noe jeg vil ha, de vil ha noe jeg har (husrom mot penger). Venner og bekjente har jeg nok av, det er mer enn nok av høffelighetsprat i mitt vanlige liv om jeg ikke skal bli bestevenn med huseiere i tillegg. Jeg liker godt folk men er veldig glad for at når jeg er hjemme så er jeg hjemme, jeg bor aleine og fortjener det samme privatlivet som mennesker som bor aleine i et eid hus gjør også. Det gjør mine huseiere også. Jeg hadde følt det ubehagelig å bli bedre kjent med mine huseiere. Det er ikke sikkert det nødvendigvis er deg det er noe rart med men ar vi er ulike men tror de fleste liker å ha litt fred, ro og privatliv når de er hjemme hos seg selv. Anonymkode: 1daf7...143 Jeg er helt enig med deg! Jeg vil også ha privatliv og har ikke noe behov for å bli kjent med de jeg leier av. Men jeg kjenner på at jeg kanskje gjør noe feil og at de faktisk forventer å bli bedre kjent med meg.. Anonymkode: 08749...041
Strigiformes Skrevet 28. mars #9 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (På 24.3.2026 den 19.57): Spesielt du som bor i samme hus som de du leier av. Anonymkode: 08749...041 Vi har et veldig greit forhold. Det er rom for å være ærlige og si ifra når det oppstår noe. Vi rydder unna ting som kan være ubehagelig så fort det lar seg gjøre, siden vi ikke er konfliktskye noen av oss. Det er nydelig 🙌
AnonymBruker Skrevet 28. mars #10 Skrevet 28. mars Første jeg leide av hadde jeg et godt og avklart forhold til. Leide et hus. Han bodde i eget hus på andre siden av et stort jorde. Hadde nesten ikke noe kontakt, bortsett fra under covid da jeg tilbudte meg å handle og sånn for ham. Gammel mann. Utover det, lite kontakt. Helt perfekt, for begge parter Etter det leide jeg en leilighet i sokkelen på et hus. Han var grei og vi var på hils. Ikke noe mer. Hun var veldig slitsom. Var nesten som å bo hjemme på pikerommet. Jeg måtte gi beskjed om jeg ble borte over natta, når jeg reiste bort og hvor jeg dro, hun minte meg stadig vekk på å bruke viften når jeg lagde mat (aldri hatt problemer verken med å bruke vifte eller gjøre ting så brannalarmen går, eller sette fyr på noe) osv. Hun var intens. Så jeg flytta. Nå eier jeg. Har fortsatt litt kontakt med den gamle mannen jeg leide hus av. Var innom med konfekt til jul og en blomst nå til påske. Anonymkode: c1171...5ca
AnonymBruker Skrevet 31. mars #11 Skrevet 31. mars Det skal i utgangspunktet en profesjonell relasjon, en transaksjon som noen skriver. Bor man i samme hus kreves det litt mer folkeskikk. Hils og slå av en prat. Du blir ikke venner med huseieren av en prat. Det er veldig rart med unnvikende leieboere som bor i ens eget hus. Jeg ville i hvert fall blitt skeptisk og fått dem ut ved første mulighet. Anonymkode: d4afe...fd7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå