AnonymBruker Skrevet 24. mars #1 Skrevet 24. mars En kollega har det siste året vært veldig trøtt og sliten. Sier at hun sover mye når hun kommer hjem fra jobb. Men hun sier hele tiden at hun har vært sånn den siste tiden. Men sannheten er at det har vært sånn i 1 år. Med korte perioder der hun har vært bedre Bør jeg si noe? At dette har pågått lengere enn hun sier? Anonymkode: 19a25...6d5
oslomaraton Skrevet 24. mars #2 Skrevet 24. mars Hvorfor skal du si noe? Mener du at trøttheten går utover arbeidsevnen hennes? 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars #3 Skrevet 24. mars Hva er det du vil oppnå med det? Anonymkode: 06899...893 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars #4 Skrevet 24. mars Alt folk skal blande seg inn i… Anonymkode: 67c2c...201 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #5 Skrevet 24. mars Nei. Det har ikke du noe med å gjøre Anonymkode: e6306...500 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #6 Skrevet 24. mars oslomaraton skrev (14 minutter siden): Hvorfor skal du si noe? Mener du at trøttheten går utover arbeidsevnen hennes? Tenkte på at kanskje hun bør sjekke det til legen siden det har vært sånn lenge. Anonymkode: 19a25...6d5 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #7 Skrevet 24. mars Hvis du sier det av omsorg så synes jeg det er helt fint. Det er ikke alltid lett å se når symptomer startet. Eks ha jeg gått med kroniske smerter mye lengre enn jeg først trodde. Anonymkode: ad2b0...568 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #8 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tenkte på at kanskje hun bør sjekke det til legen siden det har vært sånn lenge. Anonymkode: 19a25...6d5 Da synes jeg du kan oppmuntre til det. At det kan være lurt å ta seg en sjekk. Ikke sikkert hun vil sette pris på det, men noen synes det er godt at andre sier de bør ta seg en sjekk. Spesielt om de er av typen som ikke skal bry noen med sine plager eller er usikker på om det er nok å gå til legen for. Anonymkode: 9c67f...5a2 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #9 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Tenkte på at kanskje hun bør sjekke det til legen siden det har vært sånn lenge. Anonymkode: 19a25...6d5 Det kan være bivirkning av medisiner. Det er uansett ikke din sak. Anonymkode: d00c3...bc4 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #10 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hvis du sier det av omsorg så synes jeg det er helt fint. Det er ikke alltid lett å se når symptomer startet. Eks ha jeg gått med kroniske smerter mye lengre enn jeg først trodde. Anonymkode: ad2b0...568 Kommer veeeeeldig an på hvordan det blir sagt. Jeg ville ikke blanda meg annet enn å validere og spørre om det er noe hun vil snakke om. Hvis du vil blande deg ikke si at du har ført logg over symptomene hennes i over ett år, men klanskje dytt henne i retning av en tur til legen og en sjekk av blodverdier. Anonymkode: 031be...040 1
Violetta Skrevet 24. mars #11 Skrevet 24. mars Du kan vinkle det til eventuell egen erfaring med vitaminmangel eller lignende? 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars #12 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenkte på at kanskje hun bør sjekke det til legen siden det har vært sånn lenge. Anonymkode: 19a25...6d5 Men, herregud, det har du ingenting mned Anonymkode: 67c2c...201 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #13 Skrevet 25. mars Det kommer helt an på relasjonen til kollegaen. Jeg jobber i yrke der vi er veldig tett og personlig med hverandre og det ville vært helt naturlig å følge opp et utsagn som "jeg er så trøtt og sliten for tiden" med "uffda, det har jo vært sånn en stund nå. Har du fått sjekket om du har noe vitaminmangler eller noe?". Men klart, om man bare snakker om været i pausen og ellers ikke snakker med hverandre så vil noe sånt kanskje være rart... Anonymkode: d0de7...ac5 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #14 Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (På 24.3.2026 den 18.07): En kollega har det siste året vært veldig trøtt og sliten. Sier at hun sover mye når hun kommer hjem fra jobb. Men hun sier hele tiden at hun har vært sånn den siste tiden. Men sannheten er at det har vært sånn i 1 år. Med korte perioder der hun har vært bedre Bør jeg si noe? At dette har pågått lengere enn hun sier? Anonymkode: 19a25...6d5 Ja, det synes jeg du kan gjøre. Noen av de største oppvåkningene i mitt liv skyldtes kommentarer fra mine kolleger. Det er jo de som ser oss oftest. Du kan jo si fra en gang hun nevner det, at det har vart lenge og om hun har sjekket jernlagre og vitamin B. Eller andre ting som kan hjelpe som lysterapi. Anonymkode: 35264...4d0
AnonymBruker Skrevet 25. mars #16 Skrevet 25. mars Jeg synes ikke du skal si noe. Jeg er kronisk syk, men står i delvis jobb, og jeg sier nok ofte at jeg er litt sliten «i dag» eller «i det siste», sannheten er jo at det gjelder hele tiden, men jeg vil liksom høres normal ut. Anonymkode: b333a...42a
AnonymBruker Skrevet 25. mars #17 Skrevet 25. mars Vår kollega var slik. Viste seg å være kreft i bukspyttkjertelen. Anonymkode: 8a9a9...479 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå