AnonymBruker Skrevet i går, 16:57 #1 Skrevet i går, 16:57 Kanskje et litt rart spørsmål, men jeg spør uansett. Jeg har en 12 snart 13 åring hjemme, som alltid vil å være med til mine venner når jeg drar på besøk til dem, men når er det greit å si at «nå skal vi ha venninnekveld, så da kan du bli hjemme, eller treffe venner»? - selvfølgelig ikke så knotete forklart. Anonymkode: 6cd75...2e7
AnonymBruker Skrevet i går, 16:59 #2 Skrevet i går, 16:59 Det er selvsagt greit å gjøre hver gang Anonymkode: 08758...f2a 9 2
AnonymBruker Skrevet i går, 17:00 #3 Skrevet i går, 17:00 Det er alltid greit å si. Da lærer barnet at mamma også prioriterer seg selv og sine venner. Det er god læring i en verden hvor mange jenter er snille piker som bare lever for andre. Anonymkode: e1ac7...483 5
AnonymBruker Skrevet i går, 17:00 #4 Skrevet i går, 17:00 Når du bestemmer det. Hvorfor skal en 12-åring være med på ditt venninnebesøk? Anonymkode: af280...4af 4
AnonymBruker Skrevet i går, 17:01 #5 Skrevet i går, 17:01 Hadde nok slutta mye før. Anonymkode: 39fd9...c09 2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 17:24 #6 Skrevet i går, 17:24 Oi….har aldri tenkt at ungene skal være med på mine venninnebesøk….Har det blitt en vane fordi du er alene med dem? I såfall er det litt mer forståelig.. Anonymkode: aed18...915
AnonymBruker Skrevet i går, 17:36 #7 Skrevet i går, 17:36 Fra dag én må det være mulig å reise bort uten å ha med unga. Når jeg inviterer venner hjem til meg er det uten barn… Anonymkode: 2fe7a...d83 1
AnonymBruker Skrevet i går, 18:04 #8 Skrevet i går, 18:04 oi, har aldri invitert med meg ungene når jeg skal stikke til en venninne for å skravle f.eks. Om du er alene med henne, så forstår jeg jo når de er små, men en 12åring kan fint være alene hjemme noen timer mens du er og skravler med venninna di. Jeg sier jo bare " ha det! nå stikker jeg til Anne. Tilbake om et par timer". Anonymkode: 5c600...d7d 2
AnonymBruker Skrevet i går, 18:06 #9 Skrevet i går, 18:06 Min 13 åring får ikke være med på mine venninnebesøk. Med mindre de har barn på samme alder, har hun aldri fått være med. Vi voksne trenger også vennetid og så slitsomt for dine venninner og måtte ta hensyn til din datter. Vi snakker annerledes sammen, når vi bare er voksne Anonymkode: 1255c...d0b 4
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Skrevet 23 timer siden Min datter har da aldri vært med meg på venninnebesøk etter at det sluttet å være "playdates" med oss og våre jevnaldrende små barn (typ maks tidlig barneskole). Må da være irriterende for dine venninner at datteren din alltid er med? Anonymkode: 50468...58e 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #12 Skrevet 23 timer siden Hadde blitt irritert om en venninne tok med seg 12-åringen hver gang vi venninner møttes. Der er jo umulig å prate om alt man vil da, og forstyrrende å måtte ta hensyn til en 12-åring. Rart at ikke venninnene dine er lei for lenge siden. Anonymkode: 7d276...356 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #13 Skrevet 22 timer siden Høres for øvrig ut som om det er 12-åringen som bestemmer dette. Du må være den voksne og sette grenser. Anonymkode: 7d276...356
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #14 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kanskje et litt rart spørsmål, men jeg spør uansett. Jeg har en 12 snart 13 åring hjemme, som alltid vil å være med til mine venner når jeg drar på besøk til dem, men når er det greit å si at «nå skal vi ha venninnekveld, så da kan du bli hjemme, eller treffe venner»? - selvfølgelig ikke så knotete forklart. Anonymkode: 6cd75...2e7 Det er helt greit å si når barna er mye yngre også. De har ikke vondt av å lære seg at mamma trenger en venninne kveld med sine venner. Eller pappa trenger og møte sine kompiser alene uten barn til stede. AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hadde blitt irritert om en venninne tok med seg 12-åringen hver gang vi venninner møttes. Der er jo umulig å prate om alt man vil da, og forstyrrende å måtte ta hensyn til en 12-åring. Rart at ikke venninnene dine er lei for lenge siden. Anonymkode: 7d276...356 Det hadde jeg blitt også, hadde nok heller ikke prioritert de som drar med ungene på jentekveld eller om det er en kaffetur for å møte venner og kunne snakke litt fritt uten barneører til stede. At foreldre få litt egentid med sine venner uten barn tilstede er jeg overbevist om gjør godt for alle parter. Anonymkode: 54949...db3
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #15 Skrevet 21 timer siden Aldri tatt med mine med unntak av når de var babyer . Anonymkode: 53e67...758
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #16 Skrevet 21 timer siden Stakkars venninnene dine. Klart du skal si at ungen må bli hjemme. Anonymkode: 89662...a67
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå