AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Skrevet 17 timer siden Har fått ny leder. Hun er venninne med oss ansatte. Vi møtes også privat. Og det er koselig synes jeg. Men tenker på om hun klarer å gi tilbakemelding(negativt)på jobben på samme måte som en som kun er leder. Hva tenker dere? Anonymkode: b1afa...1db
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Skrevet 16 timer siden Hos oss er leder vann med oss ansatte. Vi er bare en liten gruppe med 4 stykker. Men han ene har vært med å malt og ordnet noe greier hjemme hos leder, jeg sitter på med leder hver dag, har vært hjemme hos hun å spist middag og vi prater ganske løst og fast om ting jeg aldri ville fortalt noen som bare var min leder. Og samme med den 3 personen. Vi går innimellom på pub (helt uten alkohol men for å se f.eks fotball), Leder og han som har malt hos hun har vært på konsert sammen, jeg og leder har vært på show sammen osv. Og denne lederen er den aller flinkeste leder jeg har hatt av tilsammen 6. Hun er god fordi hun tåler en diskusjon, vi kan være enige eller uenig men hun er leder og alle respekterer at hun har siste ordet på bestemmelser. Fordi hun tar lederrollen sin seriøst og har ikke noe problem verken å gi tilbakemeldinger (både positive og negative). Dagen etter hun og han ene hadde vært på konsert dukket det opp et lite problem og hun hadde absolutt ingen problemer med å addresere det til han hun kvelden i forveien hadde vært på konsert med. Hun har en god tone med alle i peesonalgruppen og jeg har bare positive og gode erfaringer med denne lederen. Hun er drivende dyktig og det jeg og hun snakker om i bilen f.eks det vet jeg og er trygg på at blir i bilen. Jeg sier ikke at det er problemfritt for alle og på alle arbeidsplasser men dette at det absolutt ikke bør gjøres å være venn med leder (eller andre kollegaer) på fritiden er også bare tull. For noen funker det godt og for andre ikke. Trivselen og det psykososiale arbeidsmiljøet for min del har iallefall gått betraktelig opp i denne jobben. Anonymkode: fa1df...bba 3
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Skrevet 15 timer siden Og hva er problemet ? Anonymkode: 348bf...6d9
Gudrund Skrevet 15 timer siden #4 Skrevet 15 timer siden Jeg tenker at det er veldig vanskelig for oss å si noe om. Det er selvfølgelig et potensial der for at hun ikke får det til (noe det forsåvidt også er selv om leder ikke er venn med de ansatte), men det avhenginger av henne som person og hvordan dere møter henne når hun skal ta opp vanskelige ting.
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Skrevet 15 timer siden Så heldige dere er tenker jeg. Anonymkode: 8a33c...e91
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Skrevet 15 timer siden Siden hun er lederen deres, er det hennes ansvar å styre arbeidsplassen deres uansett venn eller ikke med dere. Medarbeidersamtaler og ta opp ting på jobb er hennes jobb, men ser ikke noe grunn for at dere ikke kan være venner. Noen må ha den rollen, og fint at dere kan ha et sånt vennskapelig forhold med sjefen på jobb!! Det er bare bra føler jeg 😃 Anonymkode: 7edce...146 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Og hva er problemet ? Anonymkode: 348bf...6d9 Er ikke noe problem. Bare lurte på om det er vanskelig å gi tilbakemelding når man også er venner Anonymkode: b1afa...1db
Snok1 Skrevet 14 timer siden #8 Skrevet 14 timer siden Det går bra så lenge det går bra. Dette gjelder jo alle ledere, men det følger ekstra risikoer med en leder som også er venn.
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Skrevet 14 timer siden Kommer jo an på arbeidsplassen, hva en jobber med, hvordan bransjen er og en hel rekke andre ting. Det er jo en balansegang. Personlig foretrekker jeg å ha en viss avstand - både til medarbeidere og leder. Spesielt synes jeg det er OK i krevende tider - vanskelige prosesser blir mye vanskeligere hvis det er vennskap - som kanksje også går litt på kryss og tvers. Som mellomleder har jeg også opplevd at min leder har vært mer eller mindre omgangsvenn med en av mine medarebidere, noe som har blitt ganske krevende. Anonymkode: 8979d...a09
anonym35445 Skrevet 14 timer siden #10 Skrevet 14 timer siden (endret) Tenker att dett bare er positivt att man kommer godt overens med di man jobber sammen med, inkludert har en god tone til leder. Spesielt om man typ jobber i barnehage der man jobber tett på hverandre. Men som leder må man også klare å ta upopulære avgjørelser og å være ærlig med sine medarbeidere. Blir dette ett problem kan de vel bli noe mer problematisk🥰. Endret 14 timer siden av anonym35445
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #11 Skrevet 14 timer siden Jeg hadde en leder som var venn med enkelte ansatte og hatet noen av de andre ( jeg ble t.o.m mobbet av lederen). Lederens egne gode venninner klarte å gi lederen sparken. Tror ikke de hadde noe problem med dette Anonymkode: f0839...04c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå