Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Gratis skrev (2 timer siden):

Skifter hver kveld! Vi er 5 i huset 🙂

Jeg hadde og skiftet så ofte om vi var så mange. Her har vi to doer og er tre i huset, oppe har vi hvert vårt hånd-håndkle så bytter ikke de så ofte, på doen nede bruker vi alle tre samme håndkle så skifter det ukentlig. Vi bruker mest doen oppe. 

Doen nede er gjestebad, så hver gang vi venter besøk skifter vi. Og jeg passer på å bytte midtveis i "festen" om det er mange gjester og håndkle blir vått. 

Hater å tørke meg på våte håndklær! Men skulle ønske fler var litt flinkere til å riste av seg på hendene, det hadde også spart en del på håndklærne. 

Anonymkode: c8e73...3d7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fysj. Nekter å vaske hendene etter besøk nr 2 uten eget hånkle

Anonymkode: 92084...f92

AnonymBruker
Skrevet

Har bare sett slike "gjeste"-knagger hos folk over 80 år. I dag har de fleste mulighet til å kjøre vaskemaskiner ofte nok til at det bør være greit å bruke samme håndkle for gjester som for vertskapet. Jeg har iallfall freshe håndkler når jeg får besøk og skifter etter besøk. 

Anonymkode: d07c5...873

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke så dumme folk på besøk at jeg må merke ting som skal brukes. Håndkleet ved vasken blir byttet minst en gang i døgnet uansett.

Anonymkode: d5628...806

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig? 
Til gjester: Hei, beklager at det ikke står «gjesteforeleser» på inngangsdøra, men den brukes av alle. Gjestesko settes til på gulvet med de andre skoene, det er ikke merket eget område. I stua kan du sitte på den blå stolen, glemte å skrive «gjest» på den, men håper du forstår. Skal du på do, har jeg dessverre ikke hengt opp skilt på det eneste håndkleet som henger pent der, men du ser det nok. Toalettpapiret som henger der, er også til gjester, men har bare toalettpapir uten tekst. 

Anonymkode: da783...9b3

• Liker 2
Skrevet

Det henger ett håndhåndkle ved hver vask i huset som byttes passe ofte og alltid før vi vet at det kommer gjester. At det er disse håndklærne som skal benyttes etter håndvask fremgår krystallklart av sammenhengen, så det kommer ikke verken opp skilt med "Gjester" på eller håndklær med tekst (Tror ikke jeg har sett det noe sted siden 80-tallet heller...). Er ikke det bra nok, så står du helt fritt til å benytte toalettpapir! :nigo: 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
sum skrev (3 timer siden):

Jeg slutter aldri å forundre meg over at folk flest ikke har et eget gjestehåndkle på badet/toalettet. Mulig de henger opp et rent et i nærheten av vasken før gjestene kommer, men det eller knaggen må være merket med "Gjester" hvis jeg skal bruke det. Ellers bruker jeg dopapir.

Synes dere det er greit at gjestene bare bruker et tilfeldig håndkle? Et av dem som dere allerede har brukt og kanskje fortsetter å bruke?

Det har jeg ingen problemer med. Håndkle brukes jo etter at man har vasket hendene. Altså er hendene rene når håndkleet brukes og da er det kun vann der. Ser ingen problemer med det. Det må jo være grenser for hvor prippen man skal være. Du bruker vel heller ikke glass og bestikk som andre har berørt heller, du da? Og du håndhilser kanskje ikke på folk, heller?

Og hvis du er i et selskap hvor det er 8-10 gjester som bruker toalettet, hvilke håndkle tror du da er mest skittent? Gjestehåndkleet som alle bruker, eller det andre som brukes av et par personer?

Og dopapiret? Den rullen har jo folk sittet og klådd på med urin og avføring på henda, så det er jo mye verre enn et håndkle.

Anonymkode: be342...d1c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Står ikke gjester på mitt. Men de på besøk ser tydelig hva som er til hender. Badehåndklær henger jo over dusjen.

Anonymkode: b8a7d...480

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg skifter håndkleet ofte, minst 3 ganger i uken. 

Anonymkode: 86de4...d85

Det er ikke ofte! 

Anonymkode: 72d24...d4f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skifter håndkle på do hver dag, selv om jeg og mannen har hvert vårt. Hender jeg bytter i løpet av dagen og, hater fuktige håndklær. 

henger opp ett merket «gjester» før vi skal ha besøk. 

Anonymkode: 72d24...d4f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Moppeguri skrev (7 timer siden):

Det skal mye til før jeg velger å tørke hendene med dopapir over håndkle. Det blir jo så kjasselig og nesten gått i oppløsning før hendene er halvtørre engan

Da lufttørker jeg dem heller altså

Kjasselig var et fint ord 🥰

Anonymkode: 25789...3f4

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
sum skrev (8 timer siden):

Jeg slutter aldri å forundre meg over at folk flest ikke har et eget gjestehåndkle på badet/toalettet. Mulig de henger opp et rent et i nærheten av vasken før gjestene kommer, men det eller knaggen må være merket med "Gjester" hvis jeg skal bruke det. Ellers bruker jeg dopapir.

Synes dere det er greit at gjestene bare bruker et tilfeldig håndkle? Et av dem som dere allerede har brukt og kanskje fortsetter å bruke?

Jeg kjenner ingen som er så hjelpesløse at de ikke forstår at håndkleet ved vasken er der for å brukes. 

Anonymkode: 5c323...2bb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tydligvis lese mye rart.

Vi har 2 doer en som er på bader, og et eget som er i gangen. På doen i gangen henger et handle da et slik lite på 40x30 eller noe i den duren.

På badet er det en knagg ved vasken der henger det og et slik håndkle.  Badehåndkle henger aldri oppe hos oss det blir automatisk puttet i slusa ned på vaskerommet.  Så kan ikke folk bruke det som henger der, ja da får de nå bare ikke komme. Håndkledet blir byttet stort sett hver dag, i hvertfall det på badet 

Anonymkode: ae658...ec7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg syns alltid det er rart med de som har gjestehåndkle jeg da. Har alltid ffølt meg annenrangs med "gjester", som om jeg ikke er bra nok til å bruke de fine håndklene

Anonymkode: 87fed...ff0

Vi med litt flottere hjem bruker kun de fineste håndkledene til gjestene nettopp fordi det gjester. Klart er det en form for Adhd eller overgangsalder oppe i det lille hodet til gjestene så klart alt skal vrenges til de helt utenkelige ritualer/reaksjoner.....

Anonymkode: 9eab2...9c7

Skrevet

Ofte er håndkle kastet til vask og da bare rister jeg hendene og tørker meg på buksen.

AnonymBruker
Skrevet

jaja, det er jo ikke alle som har dette lille håndkleet ved vasken da, noen har vel ikke tilrettelagt for gjester i det hele tatt da, og man vet jo aldri om det er rent heller. det er ikke alle som har søppelkasse på badet sitt heller. synes mange her tar det for gitt at ting er på en gitt måte ?? 

jeg har et rent håndkle på badet mitt like ved vasken, som er mindre enn et håndkle man bruker etter å ha dusjet, men det er jo ikke en selvfølge da. angående hvis jeg hadde sett "gjest" hos noen, så hadde jeg faktisk ikke tenkt noe særlig over det. men har jo tenkt et par ganger "hm hvor skal jeg tørke hendene hen da?" hos et par. og hos et par er dt vel sånn "hehe tror ikke jeg vil tørke med dette håndklet...", i verste fall later jeg som at det er rent hvis det er lett å fantasere seg frem til at det er rent. 

Anonymkode: fb0b0...85f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser da ut som de aller fleste har egne håndklær til håndvask. Badehåndklær henger gjerne i tilknytning til dusjen? Du sitter på samme do som dem,da får det vel fint å tørke hendene på samme håndkle også? 

Anonymkode: cda83...aa3

• Liker 3
Skrevet

Her byttes håndkleet på badet hver dag og det er åpenbart hvilket man skal bruke, men eget til gjester har vi ikke 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
altflyter skrev (Akkurat nå):

Her byttes håndkleet på badet hver dag og det er åpenbart hvilket man skal bruke, men eget til gjester har vi ikke 

hver dag? er dere mange i husstanden da? som bruker det til å tørke ansikt osv etter tannpuss, og diverse? 😅

Anonymkode: fb0b0...85f

AnonymBruker
Skrevet
sum skrev (8 timer siden):

Vi skifter håndkle minst hver dag, så ser virkelig ikke problemet med at gjestene bruker det. Man er jo ren på hendene når man tørker seg?😅

Badehåndklær som er brukt har vi  hengende på knaggrekke ved siden av dusjen.. 

Anonymkode: c22ce...975

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...