AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:15 #1 Skrevet tirsdag kl. 10:15 Noen som har valgt å ikke være organisert/melde seg ut? Føler det er så bortkastede penger, er jo 850kr i mnd rett ut av vinduet. Får man egt noe igjen for det på noe vis? Anonymkode: 0ab9e...561
Summeer Skrevet tirsdag kl. 11:33 #2 Skrevet tirsdag kl. 11:33 Man får igjen ifht tariffavtaler, at vi har lovfestet ferie, sykelønnsordning, lønnsoppgjør ++ den reelle kostnaden din er lavere, du får skattefradrag for kontingenten. Jeg er også organisert fordi jeg ønsker å ha noen på min side dersom jeg blir overtallig/blir langvarig syk og må diskutere tilrettelegging eller tiltak/havner i konflikt med arbeidsgiver. 12 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:36 #3 Skrevet tirsdag kl. 11:36 Det er jo litt som forsikring, langt fra sikkert man får bruk for det heller, men kjekt å ha likevel... Anonymkode: 343f2...163 5 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:40 #4 Skrevet tirsdag kl. 11:40 Jeg meldte meg ut fra fagforening da jeg hadde behov for de månedlige 100-lappene selv. Angret veldig da jeg ble overtallig og de organiserte beholdt jobbene sine. I senere arbeidsforhold har jeg igjen meldt meg inn og ser det som en trygghet. Anonymkode: b1574...da6 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:40 #5 Skrevet tirsdag kl. 11:40 Det er svindel. Mer bortkastet enn diverse forsikringer folk prøver å lure deg til å abonnere på. Anonymkode: 2a747...349 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:44 #6 Skrevet tirsdag kl. 11:44 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg meldte meg ut fra fagforening da jeg hadde behov for de månedlige 100-lappene selv. Angret veldig da jeg ble overtallig og de organiserte beholdt jobbene sine. I senere arbeidsforhold har jeg igjen meldt meg inn og ser det som en trygghet. Anonymkode: b1574...da6 Det hjelper egentlig ikke å være organisert under nedbemanning. Anonymkode: 2a747...349 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:46 #7 Skrevet tirsdag kl. 11:46 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er svindel. Mer bortkastet enn diverse forsikringer folk prøver å lure deg til å abonnere på. Anonymkode: 2a747...349 Synes det kommer litt ann på fagforeningen og de tillitsvalgte. Jeg meldte meg ut av Fagforbundet da de/vår tillitsvalg ikke ville involvere seg i at de som var organisert fikk lavere lønnsoppgjør enn de uorganiserte og en ansatt fikk regelrett beskjed om at hun ikke kunne få et tillegg fordi hun var organisert mens enn annen uorganisert kollega med samme oppgave fikk tillggene. Er nå med i Samfunnviterne og de er hvertfall pengen verd. Mange fagforeninger har jo også medlemsfordeler, fri rettshjelp osv Anonymkode: 500d0...ae6 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:47 #8 Skrevet tirsdag kl. 11:47 Summeer skrev (12 minutter siden): Man får igjen ifht tariffavtaler, at vi har lovfestet ferie, sykelønnsordning, lønnsoppgjør ++ den reelle kostnaden din er lavere, du får skattefradrag for kontingenten. Jeg er også organisert fordi jeg ønsker å ha noen på min side dersom jeg blir overtallig/blir langvarig syk og må diskutere tilrettelegging eller tiltak/havner i konflikt med arbeidsgiver. Er dette en kødd? Alle har jo lovfestet ferie, sykelønnsordning osv. Du får også skattefradrag av å sette de pengene i IPS og mer pensjon i tillegg. Jeg har alt dette og har aldri og kommer heller aldri til å bli med i en fagforening. Anonymkode: f1973...e02 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:51 #9 Skrevet tirsdag kl. 11:51 IKKE FAN AV fagorganisasjoner. Helt greit .Da kan du levere tilbake lørdags og søndagsfri overtidsbetaling 8.timeres dag ,barnetrygd og andre trygdeordninger ,velferdsgoder, tariffavtaler, oppsigelsesvern ivaretakelse av sikkerhet. og arbeidstid, på arbeidsplassen, lønnsforhandling, Den femte ferieuka. 8-timers arbeidsdag og Pensjon fra første krone. Anonymkode: 08221...368 6 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:52 #10 Skrevet tirsdag kl. 11:52 Har aldri hatt behov for hjelp fra fagforeningen, men er medlem av rent prinsipp. Noe annet anser jeg som historieløst og egoistisk. Men jeg regner med det blir en trend å melde seg ut her i Norge også etter hvert. Vi liker jo å etterligne idiot-USA og der står fagforeningene ikke særlig sterkt. Det gjenspeiler seg i et hardt og kompromissløst arbeidsmarked hvor arbeidstagere lever som slaver under sin arbeidsgiver og er prisgitt dem hvert innfall, dårlige humør og ikke minst grådighet. Anonymkode: 88278...60d 7 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:53 #11 Skrevet tirsdag kl. 11:53 Du får jo skattefradrag for det du betaler. Er ikke så ille totalt sett. Anonymkode: 87af0...6bf 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:54 #12 Skrevet tirsdag kl. 11:54 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er dette en kødd? Alle har jo lovfestet ferie, sykelønnsordning osv. Du får også skattefradrag av å sette de pengene i IPS og mer pensjon i tillegg. Jeg har alt dette og har aldri og kommer heller aldri til å bli med i en fagforening. Anonymkode: f1973...e02 Kødder du? Vet du hvordan du har fått alle disse rettighetene? Det er iallfall ikke fordi snyltere av ditt kaliber har vært i overtall, for hadde et vært det så hadde du hatt hode ditt godt plassert under støvelen til din arbeidsgiver uten at du hadde hatt en dritt å si. Men noen liker jo å være underkuede arbeidstakere uten rettigheter. Anonymkode: 88278...60d 6 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:56 #13 Skrevet tirsdag kl. 11:56 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det hjelper egentlig ikke å være organisert under nedbemanning. Anonymkode: 2a747...349 Jo, det gjør det. Av de som måtte gå i forrige nedmanningsrunde, så fikk den ansatte (eneste) som var fagorganisert beholde jobben. Anonymkode: d397d...6ad 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:18 #14 Skrevet tirsdag kl. 12:18 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kødder du? Vet du hvordan du har fått alle disse rettighetene? Det er iallfall ikke fordi snyltere av ditt kaliber har vært i overtall, for hadde et vært det så hadde du hatt hode ditt godt plassert under støvelen til din arbeidsgiver uten at du hadde hatt en dritt å si. Men noen liker jo å være underkuede arbeidstakere uten rettigheter. Anonymkode: 88278...60d Hvordan i alle dager er vedkommende en snylter? Fagforeningene har gjort sitt og er i hovedsak svada nå med masse korrupsjon. Vi har en lov å forholde oss til nå. Er fryktelig mange som er misfornøyd med fagforeningene de har vært med i og mange melder seg ut med god grunn. Arbeidstakere har denne dag i dag flere rettigheter enn arbeidsgiver. Å gi noen sparken er nesten umulig selv om vedkommende er udugelig i jobben sin. Det er vel sånn du ønsker å ha det? Faen ta han som har valgt å starte en bedrift og trenger ansatte og som faktisk har tatt risikoen? Bare for info: jeg er arbeidstaker Anonymkode: f1973...e02 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:46 #15 Skrevet tirsdag kl. 12:46 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan i alle dager er vedkommende en snylter? Fagforeningene har gjort sitt og er i hovedsak svada nå med masse korrupsjon. Vi har en lov å forholde oss til nå. Er fryktelig mange som er misfornøyd med fagforeningene de har vært med i og mange melder seg ut med god grunn. Arbeidstakere har denne dag i dag flere rettigheter enn arbeidsgiver. Å gi noen sparken er nesten umulig selv om vedkommende er udugelig i jobben sin. Det er vel sånn du ønsker å ha det? Faen ta han som har valgt å starte en bedrift og trenger ansatte og som faktisk har tatt risikoen? Bare for info: jeg er arbeidstaker Anonymkode: f1973...e02 Du er ganske naiv om ikke du innser at å beholde våre rettigheter som arbeidstakere er en evig kamp og noe som må vedlikeholdes. Har du ikke sett deg rundt i verden? Folk strippes for opparbeidede rettigheter som vi alle har tatt for gitt over en lav sko. Vi har slike organisasjoner for å holde ting i sjakk. I dét øyeblikket folk lener seg tilbake og tror at alt er på stell og at ikke det kan ryke i løpet av en halv generasjon, så har man ikke fulgt med i timen. Det er rørende hvilken sympati du har for arbeidsgivere og grundere. De som historisk sett sitter igjen med den største fortjenesten uansett hvordan man vrir og vender på det. Det vil alltid finnes udugelige arbeidstakere, og like fullt vil det alltid finnes dårlige og småkorrupte arbeidsgivere også. Men vi kan ikke rigge til et system med det som utgangspunkt som om det er normen. Jeg synes det er spesielt at man stadig vekk faller tilbake på argumentasjonen om at det er et hælvete å starte opp noe i Norge, all den tid vi har et blomstrende næringsliv. Og vi har også, enn så lenge, et forsvarlig og levelig arbeidsliv hvor arbeidstakere verdsettes like mye som arbeidsgivere, som seg hør og bør. Uten hverandre har vi ikke en dritt. Noe som man så altfor fort, beleilig nok, liker å glemme om man sitter på toppen. Næringslivet har varslet "katastrofer" by default gjennom hele historien. De ville jo bukke under da vi gikk fra 6-5 dagers uke. Det samme da vi fikk lovpålagt ferie. Og det ville heller ikke være mulig å drive forsvarlig om vi bare skulle jobbe 8 timer, eller da det ble innført svangerskapspermisjon. Krise, krise og krise. Ble det krise? Nei. Effektivisering i form av ny industri og teknologi har gjort at vi snart er overtallige som arbeidstakere. Skal vi utligne dette må jobbene fordeles på flere og vi kan få færre arbeidstimer. Men hva skjer? Folk sies opp og eierne kan effektivisere og høste godene og alle av teknologiske fremskritt som er gjort på vegne av menneskeheten. Men neida, det er den ene "udugelige" ansatte som kanskje er mye sykemeldt som er det store problemet her. Eh. Anonymkode: 88278...60d 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:18 #16 Skrevet tirsdag kl. 17:18 Sjekk andre fagforeninger som kan være rimeligere. 850kr i måneden er dyrt! Er selv medlem av Tekna og det koster 5000kr i året. Anonymkode: b6b3b...d01
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:08 #17 Skrevet tirsdag kl. 19:08 Fellesforbundet tar 1.5% og ytterligere 0.2% til avdelingen man hører til. Det går noen tusenlapper i året, kan man si…men har gratis innbo- og billig reiseforsikring da. De to vil neppe koste meg over 12.000 i året da… Anonymkode: 6b37e...05f
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:31 #18 Skrevet onsdag kl. 09:31 Meldte meg ut av fagforbundet. Var ingen hjelp å få der heller, da jeg trengte det. Meldte meg inn i en mindre forening. Som ikke blander seg inn i politikken på det nivået LO gjør. Samtidig fikk jeg mye bedre hjelp, i tillegg til st det er billigere. Anonymkode: 988eb...06d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå