pibe Skrevet 9. april 2006 #1 Del Skrevet 9. april 2006 Hei Jeg har nå betsemt meg for å komme tilbake til der jeg var før jeg ble gravid med min nå 1,5 år gammel datter. Det vil si jeg må ned 1-2 str i klær. Er det noen her som har noen gode råd? Er ikke tynn av natur, det vil si at jeg nå er en 4850 men vil ned i en 44/46 eller helst 42/44. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktkake Skrevet 9. april 2006 #2 Del Skrevet 9. april 2006 Styrketrening kombinert med kondisjonstrening. Det skal funke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netten Skrevet 9. april 2006 #3 Del Skrevet 9. april 2006 Her er noen enkle basistips du kan prøve: 1) spis ALLTID frokost (ikke senere en 1 t. etter at du har stått opp). 2) Drikk 1-2 glass vann til hvert måltid. 3) Spis lite og ofte (hver 2. - 4. time, 5-7 måltider for dagen). 4) Kutt ut brød som har hvetemel først på ingr.listen, sukker, boller osv. 5) Middag: La ca. 1/4 av tallerkenen være proteiner (kjøtt, fisk, fugl), 1/4 karbohydrater (poteter, (fullkorns)-pasta, (vill)-ris) og resten grønnsaker. 6) Ha én kosedag i uken hvor du spiser sunn frokost og resten av dagen spiser du det du vil!! 7) Gå minst 30 min. tur minst 2 g. i uken. 8) Tren styrke (knebøy, utfall, armhevinger, situps, rygghev) i 20-40 min 2 g. i uken (ALDRI to dager på rad!)). 9) Kjøp deg et målebånd og mål liv, hofte, lår, legg og overarm én g. i mnd., så ser du fremgangen. 10) Hvis du har råd: kjøp deg en digitalvekt som også måler fettprosent (ca. 7-800,-). Da er det lettere å få en idé om treningen og det sunne kostholdet har noen virkning Følger du dette opplegget vil du garantert gå ned i vekt! Og iallefall i centimeter/klesstr.! Masse lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #4 Del Skrevet 10. april 2006 Det er anbefalt MINST 30 min fysisk aktivitet HVER dag!! LEngden er egenltig ikke det vesentlige, bare det å komme seg opp ut er avgjørende. Utholdenhetstrening i kombinasjon med litt styrke er mest effektiv. Løping, sykling og gå turer, spesiellt gå med staver, er effektive utholdenhetsidretter. Å man føler seg jo så mye bedre etter en treningsøkt. Er enig i basistipsa til Netten Frokost er døviktig!!! Det er den som setter igang hele forbrenningen din. Spiser man ofte og lite øker forbrenningen. Spiser man sjeldent og mye ødelegger man forbrenningen. Lykke til, dette klarer du, er jo supert å starte opp på våren, jeg får iallefall alltid et vårkick Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rugrat Skrevet 10. april 2006 #5 Del Skrevet 10. april 2006 Hvorfor skal man ikke trene styrke 2 dager på rad? :icon_question: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 10. april 2006 #6 Del Skrevet 10. april 2006 Hvorfor skal man ikke trene styrke 2 dager på rad? :icon_question: ← Noen mener at musklene trenger en dag med hvile i mellom hver økt. Man kan godt trene overkropp den ene dagen og beina den neste uten at det skal skape noen problemer. Forøvrig tror jeg dette gjelder de som virkleig trener med tunge, tunge vekter. Jeg kan godt trene styrke to dager på rad uten at det gjør meg noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #7 Del Skrevet 10. april 2006 Hvorfor skal man ikke trene styrke 2 dager på rad? :icon_question: ← Fordi styrke ofte er hard belastning på musklene, og musklene trenger restitusjon. Men spørs jo selvsagt hvor hardt du trener, og hva slags type styrke du trener. Styrketrening med vekter og apparater er noe annet en styrketrening på stuegulvet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå