Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er over småbarnsperioden. Noen har svært god råd, andre svært dårlig råd. Noen har jobber som krever mye tid, andre liten tid. Noen har tidkrevende hobbyer, barnebarn, hund osv 

Når vi skal på helgetur er det virkelig ikke enkelt å få det til å passe for alle og noen må ha med både barnebarn og hund innimellom. Det er fryktelig mye dialog for å komme frem til noe som helst og vi ender innimellom opp med svært slitsomme helger der småbarn eller hund blir fokus… 

Hvordan har dere det og hvordan løser dere utfordringer? 

Anonymkode: e030f...dc3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drar dere med barnebarn og bikkjer på jentetur? Det var bare snålt 🥴 Når vi finner på noe,er det med en viss partyfaktor med i bildet. Vi spiser ute på restaurant og drar ofte videre for å danse.

Anonymkode: 7aba1...12c

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er aldri ute for å drikke og danse da, men v treffes gjerne over en god middag, for gåtur etc i hverdagen, da blir de som kan med. Når vi en sjelden gang reiser på en helgetur planlegger vi i veldig godt tid, så da kan alle.

Anonymkode: 856af...0fa

AnonymBruker
Skrevet

Man tar da ikke med barnebarn på jentetur 🤯

Anonymkode: a4606...7ff

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

TS
I denne venninnegjengen føler jeg det har sklidd helt ut dessverre og jeg har fryktelig lyst til å gjøre noe med det, men vet ikke helt hvordan uten å skape en masse krangel.

For meg er det naturlig at om jeg er i en periode med veldig mye jobb/familiære forhold el så forklarer jeg de andre og ønsker de en god tur. Jeg innser jeg akkurat nå er den vanskelige og ønsker ikke ødelegge de andres mulighet for en fin helg. Jeg må liksom velge litt og innimellom må venninnegjengen velges bort dessverre. 

Andre opplever jeg forsøker ikke å få det til uansett hva og dermed insistere på få den ene helgen som passer de det nærmeste halvåret, men da må det også medbringe unger/tanter/bikker eller annet…

Hva kan man gjøre med slikt? En side av meg synes det er beundringsverdig at de orker, men jeg merker at jeg ikke orker det, jeg blir helt utslitt. Men, jeg holder absolutt muligheten åpen for at jeg er den spesielle her altså og at jeg kanskje heller er den som ikke passer inn mer 

Anonymkode: e030f...dc3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi drar ikke på overnatting. Noen timer sammen med god mat er godt nok.

Anonymkode: 430ca...379

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er sammen noen timer her og der, jeg har aldri hatt ønske om å være i en «gjeng» så det har jeg unngått hele livet. Trives best på to- eller tremannshånd med venninner. Eller middager med venner, 6-10 toalt. Aldri noe sånt venninnestyr i mitt liv, jeg synes det er veldig kjedelig å være en stor gjeng sammen.

Anonymkode: 27be2...9e8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flere venninnegjenger som jeg er i, og å ta med barn/barnebarn på treffene våre har aldri skjedd, enten det gjelder et kafébesøk eller langhelg i London. Vi vet jo alle at det legger en stor demper på treffet, så det er helt uaktuelt. En hund kan av og til være med på korte, lokale treff, men han ligger under eierens stol og ingen plages av ham. Tvert imot vil vi alle klappe og kose  ham.

Anonymkode: 3593d...916

• Liker 2
Skrevet

Jeg tolket ikke ts som at barne barn osv skulle være med men at det var vanskelig å planlegge slik at det passet med tid for alle pga blant annet det, jobb osv. (jeg leste en gang til å så at joda barne barn og hund har vært med 😆 okei det syns jeg er rart vi er kun oss "jentene" når vi møtes. Det skal jo skravles og gjerne om "gammel og ny moro 😆" så da hadde det vært rart for oss også er jo poenget kvalitetstid sammen. Hvis vi er hjemme hos noen som har dyr /barn /mann hjemme er de jo der men ikke i fokus kanskje på et annet rom kommer innom å hilser på etc ) 

Det kan jeg relatere til i min venne gjeng. Jeg har en gjeng med veninner hvor de fleste nå har store barn. Har også mange andre venner men når jeg tenker på venninne gjengen er det disse jentene mine som jeg kaller de jeg ser for meg. Vi har vært venner i en 15-20 år nå. Gjør faste ting gjennom året. Noen har kommet og gått men en kjerne består og vi har nok gått fra festing på byen til venne kvelder hjemme hos hverandre. Selv om man kan si at vi på mange måter er på samme sted i livet er det forskjeller i økonomi slik som du da sier noen har bare voksne barn ( ingen barne barn enda) noen barn som er i tenårene eller rett under,noen partner andre ikke. Vi har ikke hatt så mange jente turer da det er vanskelig få det til å klaffe, jente kvelder er og vanskelig få til å passe. Man ville egentlig ikke tro det siden alle har ganske store barn nå men faktisk blitt vanskeligere og dette med ulik økonomi merkes nesten mer nå en når vi alle var yngre. Kanskje forskjellene har blitt større og muligens eller mer merkbare🤔 

Skrevet

Min venninnegjeng er veldig livlig 😂 

Vi møtes fast en gang i måneden, og ellers når vi har lyst og det passer.

Reiser på blåtur annenhvert år for de som har mulighet til det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flere grupper jeg er med i.

Vi treffes ute for show og mat og da er det kun voksne.

Utenlandstur er også kun voksne.

Hytteturer så har hytteeier med hund, og det er bare kos. Vi går jo gjerne tur. Men ingen barn/barnebarn.

Ofte er det vin, skravling og latter i fokus og det passer ikke med barn. 

Da må man velge treff med jentene/damene elker skal jeg ditte barnevakt.

Forstår ikke helt at de drar med unger på tur???

Anonymkode: a967d...ffa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.3.2026 den 20.41):

Er sammen noen timer her og der, jeg har aldri hatt ønske om å være i en «gjeng» så det har jeg unngått hele livet. Trives best på to- eller tremannshånd med venninner. Eller middager med venner, 6-10 toalt. Aldri noe sånt venninnestyr i mitt liv, jeg synes det er veldig kjedelig å være en stor gjeng sammen.

Anonymkode: 27be2...9e8

Ja, noen synes sikkert det, men vi er en jentegjeng på 6 stykker som har vært venninner siden barneskolen. Vi har det kjempegøy sammen på jenteturer, eller på byen, hjemmefest, middag, hyttetur etc, og har så mye historie sammen, at det aldri blir kjedelig. Og så har jeg noen venninner utenom som jeg kun møter alene, kun går på turer med eller tar en kaffe med. Liker begge deler, men hadde nok synes det var kjedelig å reise med noen av de jeg har utenom hovedvennegjengen min. Kan være enig med deg, at jeg ikke har noe til overs for store fester eller turer/samlinger, hvor det blir så mange, at man ikke får snakket sammen. 

Anonymkode: 3846e...550

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt om noen som har barnebarn med på jentetur - ei heller barn. Skal vi på hytten, så har gjerne noen med seg en hund, hvis det er type hyttetur hvor vi er ute på flere timers gåturer hver dag. 

Anonymkode: 3846e...550

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi møtes når det passer alle, noen ganger er det bare ut for å spise andre ganger er det turer. Barn, barnebarn, hunder, katter og kanarifugler får ikke være med.

Anonymkode: 8c707...fa7

AnonymBruker
Skrevet

Eh, barnebarn og hunder har da ingenting på jentetur å gjøre. 

Vi spikrer dato og hva, de som kan blir med. Noen ganger passer det ikke for Kari eller Gerd, men vi klarer oss da med en eller to mindre. Neste gang er det motsatt. 

Anonymkode: 4eddb...643

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...