kaleidoskop Skrevet 24. mars #1 Skrevet 24. mars Synes du det er hyggelig eller slitsomt at barna blir invitert på private felles arrangement etter skole og bhg? Eksempel halloweenfest, nissegrøt, påskejakt, felles grilling mm. Selfølgelig ikke alt dette, men som eksempel. Er det masete å mye å rekke over som man føler man "må". Eller er det hyggelig?
Abra Skrevet 24. mars #2 Skrevet 24. mars Er hyggelig ja. Hvis barnet har lyst til å delta så skal hen få lov til det. 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars #3 Skrevet 24. mars kaleidoskop skrev (4 minutter siden): Synes du det er hyggelig eller slitsomt at barna blir invitert på private felles arrangement etter skole og bhg? Eksempel halloweenfest, nissegrøt, påskejakt, felles grilling mm. Selfølgelig ikke alt dette, men som eksempel. Er det masete å mye å rekke over som man føler man "må". Eller er det hyggelig? Da barna var små i barneskolealder så føltes det som oftes som plikt og stress med disse aktivitetene ja. sliten etter jobb etc, mer introvert som type. Aldri vært noe særlig glad i det, sosialt sett holdt de fleste seg til "sine" familier uansett. Men selvsagt gøy for barna, at de fikk være sammen med sine klassekamerater og venner og være med på gøy og god mat etc. Anonymkode: fbd21...1eb 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars #4 Skrevet 24. mars Husker jeg syns det var litt mye en periode. MEN det er viktig for barna og for barnas klassemiljø, så da stiller man som voksen med et smil. Det er en del av det å være forelder. Anonymkode: a9fec...cc1 3
Strigiformes Skrevet 24. mars #5 Skrevet 24. mars Synes det er veldig hyggelig 😄 Viktig å ha et sosialt fellesskap. Det kan forebygge mobbing. 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #6 Skrevet 24. mars Jeg syntes det var masete og slitsomt som barn og helt grusomt som voksen. Tvangssosialisering er døden for godt fellesskap. Folk burde få velge selv hvilken skole og hvilken klasse man vil være i. Eller aller helst laget seg et eget nettverk før man i det hele tatt får barn og oppdratt barna i nettverket sitt, sammen, istedenfor å sende barna på institusjon. Det var dagens rant. Anonymkode: 16100...f2a
AnonymBruker Skrevet 24. mars #7 Skrevet 24. mars Det var hyggelig da barna gikk i barnehagen. Juletrefest, lucia-tog, de små synes det var SÅÅÅ stas at foreldrene kom og var med litt og fikk et lite innblikk i deres barnehagehverdag. Men på skolen er slikt slitsomt. Mine barn har ikke lyst til å være med på disko i regi av skolen, eller halloweenfest. Men vi har alltid stilt opp, som garderobevakter og slikt. Både vi og barna synes dette er slitsomt. Det eneste vi IKKE stiller på, er påskefrokost/julefrokost på barneskolen. Dette er tider da omgangssyka alltid florerer, så skal de invitere foreldre og småsøsken og alt som kan krype og gå i risikosone for sykdom til en felles buffet der folk forsyner seg fra samme fat - rett før en ferie der man skal kose seg sammen familien? Nei takk Anonymkode: bab76...5ac
Mangosalsa Skrevet 24. mars #8 Skrevet 24. mars Jeg synes det både er hyggelig og slitsomt. Når det er for slitsomt er det mitt eget ansvar å takke nei. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars #9 Skrevet 24. mars Hyggelig for barna, ofte slitsomt for meg, men man gjør det for ungene. Anonymkode: 839c9...ed4 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars #10 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg syntes det var masete og slitsomt som barn og helt grusomt som voksen. Tvangssosialisering er døden for godt fellesskap. Folk burde få velge selv hvilken skole og hvilken klasse man vil være i. Eller aller helst laget seg et eget nettverk før man i det hele tatt får barn og oppdratt barna i nettverket sitt, sammen, istedenfor å sende barna på institusjon. Det var dagens rant. Anonymkode: 16100...f2a Oi, dette hørtes litt kjipt ut for din del. Men disse tingene er jo frivillig å gå på. Hvis barna ikke vil takker man nei. Eneste jeg tenker er viktig, er å bare sende en melding å si at man ikke kommer. Anonymkode: 5c0fe...f60
AnonymBruker Skrevet 24. mars #11 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det var hyggelig da barna gikk i barnehagen. Juletrefest, lucia-tog, de små synes det var SÅÅÅ stas at foreldrene kom og var med litt og fikk et lite innblikk i deres barnehagehverdag. Men på skolen er slikt slitsomt. Mine barn har ikke lyst til å være med på disko i regi av skolen, eller halloweenfest. Men vi har alltid stilt opp, som garderobevakter og slikt. Både vi og barna synes dette er slitsomt. Det eneste vi IKKE stiller på, er påskefrokost/julefrokost på barneskolen. Dette er tider da omgangssyka alltid florerer, så skal de invitere foreldre og småsøsken og alt som kan krype og gå i risikosone for sykdom til en felles buffet der folk forsyner seg fra samme fat - rett før en ferie der man skal kose seg sammen familien? Nei takk Anonymkode: bab76...5ac Har du barn som ikke vil være med på Halloween-fest eller disco i regi av skolen? Det er jo ikke vanlig, Anonymkode: 51308...e89 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars #12 Skrevet 24. mars Barnehagebarn, jeg synes det er hyggelig, er ikke ofte det skjer så blir ikke for mye her iallfall. Alle sosiale sammenkomster er litt slitsomt for meg men er også hyggelig. Anonymkode: 4fd00...83c
AnonymBruker Skrevet 24. mars #13 Skrevet 24. mars Synes det er veldig hyggelig. Beste minner har jeg fra 17. mai feiring i barnehagen. Da gikk vi i tog i nabolaget, og var et lite korps som spilte. Og sønnen min storkoste seg. Jeg var heldig, som hadde mulighet til å bli med hvert år. Sønnen min har autisme, så 17. mai i byen blir alt for mye for han. Så det har vi ikke deltatt på. Anonymkode: 130ca...066
AnonymBruker Skrevet 24. mars #14 Skrevet 24. mars Ungen har alltid likt å delta på det. Anonymkode: d8449...988
fru Alving Skrevet 24. mars #15 Skrevet 24. mars Litt slitsomt med fellesarrangement på skolen og barnehagen. Vi har aldri hatt så mange bekjente så har ofte følt meg litt på siden. Det er ok når barna kan dra alene på ting. Lucia i barnehagen syntes jeg alltid var koselig. Avslutninger og har vært helt ok, gøy og se de opptre og fint å se foreldrene til de andre barna. Private initiativ har vært helt gull. Husker med glede når mitt yngste barn i 1 klasse ble invitert på "julefest" fire timer en lørdag før jul til en annen i klassen. På dagtid. De foreldrene skulle hatt en premie!
AnonymBruker Skrevet 24. mars #16 Skrevet 24. mars Det har vært veldig få private arrangerte ting her i grunn, bare bursdager. Hvis noen hadde arrangert noe hadde jeg syntes det var veldig gøy og spurt om jeg kunne bidra med noe. Barnehagen arrangerer jo litt, det er superkoselig, jeg elsker barnehagen! Men der er det stort sett folk jeg kjenner etter å ha vært der noen år, og jeg liker å leke med de små 🤭 Skolen arrangerer ikke så mye, men det er det veldig mange (tidenes største kull…) og jeg kjenner ikke så mange, så det er ikke like gøy 😅 Anonymkode: ae154...556
AnonymBruker Skrevet 24. mars #17 Skrevet 24. mars Det er bare hyggelig så lenge det ikke forventes at foreldre også skal delta. Anonymkode: 20ae0...45a 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #18 Skrevet 24. mars Snart tenåring i hus. Vi syntes det alltid har vært koselig og barnet har kosa seg. Vært fester og andre tilstelninger i regi av barnehage, skole, fotballen og venner. Vi har møtt opp i nesten alle arrangementer. Anonymkode: a7316...1c0
Christina82 Skrevet 24. mars #19 Skrevet 24. mars Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Som bruker av Kvinneguiden gjelder følgende bruksvilkår * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.
Fremhevede innlegg