AnonymBruker Skrevet 24. mars #1 Skrevet 24. mars Dere som har tatt kosmetisk operasjon i full narkose. Kan dere forklare prosessen? Man legger seg på en benk og så er det første som skjer at de setter inn en sprøyte eller får man masken først og sovner av den først? Og hvor settes sprøyta? I hånden eller albuen? Var sprøyten vond og tok det mange sekundene før du var bevisstløs? Anonymkode: ff557...1aa
AnonymBruker Skrevet 24. mars #2 Skrevet 24. mars Det er mange former for narkose. For min brystreduksjon i det offentlige gikk jeg først noen tabletter mens jeg ventet (smertestillende og dexametason), og en perifer venekanyle. Den ble lagt på håndbaken. Ble trillet inn på operasjonsstuen i seng og jeg flyttet meg over på operasjonsbordet selv, koblet på overvåkningsutstyr og til en infusjon med saltvann, og fikk litt fentanyl i kanylen. Litt kaldt, kjente ellers ingenting. Pustet så i ei maske en stund, og fikk etterhvert narkosemedisin i kanylen. Sovnet og merket ingenting. Så ingen sprøyte, bare kanyle. Anonymkode: ed8dd...539 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #3 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er mange former for narkose. For min brystreduksjon i det offentlige gikk jeg først noen tabletter mens jeg ventet (smertestillende og dexametason), og en perifer venekanyle. Den ble lagt på håndbaken. Ble trillet inn på operasjonsstuen i seng og jeg flyttet meg over på operasjonsbordet selv, koblet på overvåkningsutstyr og til en infusjon med saltvann, og fikk litt fentanyl i kanylen. Litt kaldt, kjente ellers ingenting. Pustet så i ei maske en stund, og fikk etterhvert narkosemedisin i kanylen. Sovnet og merket ingenting. Så ingen sprøyte, bare kanyle. Anonymkode: ed8dd...539 Dette er nokså standard metode. Anonymkode: c31d5...f47
Nikoletta Skrevet 24. mars #4 Skrevet 24. mars Jeg har hatt 7 kosmetiske operasjoner ( diverse fjerning av hud etter vektnedgang) og har bare positive opplevelser med det å bli lagt i narkose, nå er det noen år siden sist og jeg innbilte meg at jeg fikk medisinen i kanyle først også maske men her kan jeg huske feil rekkefølge 🙂 Men alt har foregått i veldig trygge rammer, jeg har følt meg ivaretatt og ting blir forklart underveis. Eneste lille minuset er den korte stunden før narkosen slår inn og man ligger på bordet og blir vasket, for jeg synes alltid at det er kaldt, he he. Men det varer jo så kort tid så det er ikke noe problem 🙂
AnonymBruker Skrevet 24. mars #5 Skrevet 24. mars De to gangene jeg har hatt narkose ble det først satt en IV/veneflon (usikker på hva det heter?), også fikk jeg medisin gjennom den. Ingen sprøyter, og kjente ingenting til at narkosen gikk inn. Ble borte på øyeblikket. Er du redd og engstelig, så snakk med teamet på forhånd. De kan hjelpe med å gi beroligende og evt bedøvende krem der IV skal settes. At du har det bra og er rolig før narkosen vil gjøre hele opplevelsen så mye bedre, inkludert oppvåkningen. De har vært kjempe opptatt av at jeg har det bra og hvordan de kan hjelpe meg, Anonymkode: 09e36...3d1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå