Novae Skrevet mandag kl. 19:56 #1 Skrevet mandag kl. 19:56 Mini på 12 måneder har begynt å bite når hun ammer, om natten har det kun skjedd en eller to ganger. Planen er å slutte å amme på dagen og fortsette nattammingen, siden vi samsover. Ammer henne før jeg drar på jobb, og når jeg kommer hjem igjen i 16-17 tiden så tror det skal gå greit å unngå veldig spreng på dagen. Ønsker gradvis å slutte å amme på natten, da hun våkner 5-6 ganger (tror jeg) og selv om hun kobler seg på ganske sømløst og jeg kun våkner litt, så har jeg veldig behov for å sove lengre strekk. Spørsmålet er: - Er det mulig å fortsette samsoving selv om man ikke ammer om natten? Tenker jo at å slutte å amme om natten samtidig som vi slutter samsoving blir alt for stor omveltning? - Om jeg avvenner nattamming et par dager og ser om hun klarer sove lengre strekk/natten gjennom, og det ikke går, hvor stor risiko er det for at jeg mister melken på de dagene?? Å ikke kunne amme henne i søvn vil jo være jævlig, å måtte komme med flaske, og forsøke smokk osv.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:38 #2 Skrevet tirsdag kl. 09:38 Har du en partner? La vedkommende ta nettene, så sover du et annet sted. Det hjalp på nattavvenning her hvertfall. Videre har jeg byttet fra ammenattkjole til T-skjorte for å begrense tilgang når jeg har vært tilbake i sengen etterpå. Når det gjelder biting så har jeg avsluttet amming der og da hvis det bites, da er vi ferdige og det blir ikke mer på en stund 😅 Anonymkode: 7d820...4b0 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:04 #3 Skrevet tirsdag kl. 10:04 Vi samsover, men har kuttet ut amming mellom midnatt og 06. Det var mye styr første uka, hysterisk gråt i 1 time i strekk midt på natta hver natt. Har blitt tilbudt vann i tutkopp i stedet for pupp. Nå har det gått 1 mnd og han spør ikke etter pupp om natta lengre, ikke vann heller. Han våkner ca kl 22 og ammer, så neste gang ca 06:30. Min er nå 15 mnd. Ammer et par ganger på dagtid og, kl 15 (har ammefri fortsatt) og ofte 1 gang etter middag og så 1 gang før han legger seg, så 3-4 amminger i døgnet. Anonymkode: a0fd0...1dc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå