Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mini på 12 måneder har begynt å bite når hun ammer, om natten har det kun skjedd en eller to ganger. Planen er å slutte å amme på dagen og fortsette nattammingen, siden vi samsover. Ammer henne før jeg drar på jobb, og når jeg kommer hjem igjen i 16-17 tiden så tror det skal gå greit å unngå veldig spreng på dagen. 

Ønsker gradvis å slutte å amme på natten, da hun våkner 5-6 ganger (tror jeg) og selv om hun kobler seg på ganske sømløst og jeg kun våkner litt, så har jeg veldig behov for å sove lengre strekk. Spørsmålet er:
- Er det mulig å fortsette samsoving selv om man ikke ammer om natten? Tenker jo at å slutte å amme om natten samtidig som vi slutter samsoving blir alt for stor omveltning?

- Om jeg avvenner nattamming et par dager og ser om hun klarer sove lengre strekk/natten gjennom, og det ikke går, hvor stor risiko er det for at jeg mister melken på de dagene?? Å ikke kunne amme henne i søvn vil jo være jævlig,  å måtte komme med flaske, og forsøke smokk osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du en partner? La vedkommende ta nettene, så sover du et annet sted. Det hjalp på nattavvenning her hvertfall. Videre har jeg byttet fra ammenattkjole til T-skjorte for å begrense tilgang når jeg har vært tilbake i sengen etterpå.

Når det gjelder biting så har jeg avsluttet amming der og da hvis det bites, da er vi ferdige og det blir ikke mer på en stund 😅

Anonymkode: 7d820...4b0

• Liker 1
Skrevet

Vi samsover, men har kuttet ut amming mellom midnatt og 06. Det var mye styr første uka, hysterisk gråt i 1 time i strekk midt på natta hver natt. Har blitt tilbudt vann i tutkopp i stedet for pupp. Nå har det gått 1 mnd og han spør ikke etter pupp om natta lengre, ikke vann heller. Han våkner ca kl 22 og ammer, så neste gang ca 06:30. :) Min er nå 15 mnd. Ammer et par ganger på dagtid og, kl 15 (har ammefri fortsatt) og ofte 1 gang etter middag og så 1 gang før han legger seg, så 3-4 amminger i døgnet. :)

Anonymkode: a0fd0...1dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...