AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Vi har konfirmasjoner i alle retninger i år og 4 år fremover. Først ut er bonussønn. Han får selskapet av sine foreldre + fotballtur av meg og far til en valgfri kamp (engelsk lag). Så ikke en fast kamp men han får et kort hvor alt står. Så er det niesa vår, i en annen del av landet Så vi har allerede brukt 10.000 i fly og hotell, men vil jo likevel gi ho en gave. Tenkte kanskje et fint smykke eller noen litt finere øredobber. Eventuelt andre tips? Hun er ikke veldig jentete av seg, men bruker øredobber/øreringer og smykker, men er turner, går konstant i treningstøy og er som 15 åringer flest mye med venner. Elsker å stå slalåm på vinteren. Nevø på hans side. Samme by, men dessverre samtidig som niesa som er bortreist i, og der er vi veldig usikker. Hva har dere gitt, og til hvem? Barn/niese/nevø/barnebarn/venners venner? Anonymkode: a4bd5...e04
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Ang. niesa så er det greit å tenke at jenter ofte får smykker fordi de er jo jenter og bla bla bla. Jenter liker også spare, så gi penger til alle. Spesielt når du selv sier at hun ikke er spesielt jentete, Jeg flettet inn dette i alle samtaler jeg kunne før jenta mi skulle konfirmeres. "Som brødrene hennes sparer også hun til bil....." Tenk enkelt, de aller fleste konfirmanter ønsker seg penger. Anonymkode: 52497...44a 5 3
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Jeg er kjedelig og gir kun penger. Litt for å styre summene og litt fordi at jeg vet at konfirmantene har spart til div som moped, mopedlapp, mc +klær. Etc. Gir ca. 200kr til venner/nabobarn. 600-800kr til venners barn vi har vært i konfirmasjonen til. 1000kr til nevøer/nieser. Anonymkode: 1cc3d...f7d 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Jeg syntes det er helt greit å gi penger. Er som regel det de ønsker seg, hvis det ikke har kommet noe annet spesifikt. Å få noe som ikke er ønsket, kan umulig være noe hyggelig å gi heller. Anonymkode: 047cb...033
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Vi har to konfirmanter neste år, de første av barna. Begge er jenter og jeg er tante til begge, i tillegg til fadder for den ene. Jeg er fadder for 3 av 4 nieser og én nevø, alle vil få trafikalt grunnkurs i gave. Sønnen står om 2 år og han får selskap, dress, trafikalt grunnkurs og penger. Venners barn får 3-500 kr, avhengig av hvor nær kontakt vi har. Sønnens venner får 300 kr. Gamle barnehagebarn hvor jeg fortsatt har kontakt med foreldrene, får 200 kr. Anonymkode: ba057...d38
AnonymBruker Skrevet 50 minutter siden #6 Skrevet 50 minutter siden Her kommer et sett med tips fra meg som av prinsipp ikke gir penger: Mansjettknapper i sølv eller gull Frakkeskjold. Hvis du ikke vet hva det er, så er det et lite navneskilt som man kan sy inn i en frakk/ytterjakke. Alle navnelappers mor. 😃 Det er faktisk ganske praktisk, og vi har gitt det både til gutter og jenter. Mange jenter har cape eller kort jakke til bunaden, og hvis den er merket er det mye enklere å unngå forvekslinger. Fiskestang. Hengekøye. Kniv. Silkeskjerf til bunaden (blir brukt på mange bunader nå for tida). Perleøredobber. Øreringer i gull. Koffert (selv om de har vært mye på ferie, er koffertene overraskende ofte foreldrene sine, og selv for den kuleste verdensmester av en tenåring har det vært veldig stas å få sin helt egen). Anonymkode: 303b4...939
AnonymBruker Skrevet 44 minutter siden #7 Skrevet 44 minutter siden hvis ikke konfirmanten selv ønsker seg noe spesifikt så er det penger som gies rett og slett fordi tanker som at er du jente og har hulli ørene er øredobber en fin gave er helt feil rett og slett. Jenter som bruker øredobber har gjerne de øredobbene de vil ha.. De ønsker seg ikke nye fordi du tenker det er slik om de ikke spesifikt har sagt at dette er på ønskelisten. Penger er og blir det beste valget selv om man kan få et par øredobber til å fremstå som mer verdt enn et kort med penger i er det likevel kortet med penger som er det riktige valget om de ikke selv spesifikt ønsker deg noe annet. Anonymkode: e603d...02b
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden #8 Skrevet 42 minutter siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her kommer et sett med tips fra meg som av prinsipp ikke gir penger: Mansjettknapper i sølv eller gull Frakkeskjold. Hvis du ikke vet hva det er, så er det et lite navneskilt som man kan sy inn i en frakk/ytterjakke. Alle navnelappers mor. 😃 Det er faktisk ganske praktisk, og vi har gitt det både til gutter og jenter. Mange jenter har cape eller kort jakke til bunaden, og hvis den er merket er det mye enklere å unngå forvekslinger. Fiskestang. Hengekøye. Kniv. Silkeskjerf til bunaden (blir brukt på mange bunader nå for tida). Perleøredobber. Øreringer i gull. Koffert (selv om de har vært mye på ferie, er koffertene overraskende ofte foreldrene sine, og selv for den kuleste verdensmester av en tenåring har det vært veldig stas å få sin helt egen). Anonymkode: 303b4...939 Av dette er det kun kniv (og kanskje øreringer i gull til jente) som ikke bare hadde blitt lagt bort og glemt. Alt annet har de eller har null interesse av. Har for så vidt kniver også, men det kan man ha flere av. Hva med å heller gi noe de ønsker seg framfor ting du selv liker, kun av prinsipp. Anonymkode: 52497...44a
AnonymBruker Skrevet 40 minutter siden #9 Skrevet 40 minutter siden En tursekk av god kvalitet (gjerne Bergens eller annet kjent merke. Sovepose, om ungdommen liker å dra på tur. Fjellstøvler. Kan vare 10-15 år og er veldig kjekt å ha, om de ikke har det fra før. Anonymkode: 73d9e...d29
Summeer Skrevet 36 minutter siden #10 Skrevet 36 minutter siden Jentene mine syntes ikke noe om å få smykker. De blir bare lagt bort. De setter veldig pris på å få penger, de sparer til lappen og egenkapital til bolig.
AnonymBruker Skrevet 34 minutter siden #11 Skrevet 34 minutter siden Man kan jo også høre med foreldrene om de har noen tanker/ønsker på vegne av konfirmanten. Her hadde tursekk, kniv og utstyr vært unødvendig. For det fikk han til jul og bursdag før konfirmasjonen. (Her har de konfirmasjon i august/september). Anonymkode: 1cc3d...f7d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå