AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Hei alle sammen, Jeg går ut av vgs i sommer, og jeg har hatt en lærer som har betydd mye for meg. Jeg har fått hjelp av den læreren, siden jeg har slitt en del, siden jeg har slitt en del mentalt. Jeg begynner å tenke på hva slags gave jeg skal gi til han på vitnemålsutdelinga, fordi jeg ønsker å gi noe som kan bety noe. I tillegg ønsker jeg å skrive et sitat som han skal huske, men jeg har ingen ide om hvilke. Har noen noe forslag? 🙂 Hilsen jente som går siste året på vgs. Anonymkode: d98f7...14d
isw Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden Så koselig ❤️ Men jeg ville nok fokusert på noe av lav pengeverdi med mer symbolsk betydning. Et sitat er veldig fint. For problemet er at folk ansatt i en autoritetssituasjon (f.eks. lærer, lege, etc.) egentlig ikke har lov å motta gaver av annet enn ubetydelig pengeverdi.
Pysa Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Det fineste, tror jeg, er et kort der du skriver hva han betydde for deg, hva han hjalp deg med el.l. Kanskje en liten symbolsk gave ved siden av (blomst, sjokolade), men som lærer: målet mitt/vårt er å utgjøre en forskjell, ingen materiell ting kan måles mot å få høre at vi har hjulpet noen, betydd noe. Det trenger ikke være spesielt smart eller morsomt formulert, skriv fra hjertet. Og som barn av lærerforeldre: loftet var fullt av vaser/fat/kopper med hilsener fra 9a, 10 b osv, - vi brukte aldri noe av det. 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden isw skrev (15 minutter siden): Så koselig ❤️ Men jeg ville nok fokusert på noe av lav pengeverdi med mer symbolsk betydning. Et sitat er veldig fint. For problemet er at folk ansatt i en autoritetssituasjon (f.eks. lærer, lege, etc.) egentlig ikke har lov å motta gaver av annet enn ubetydelig pengeverdi. Takk<3. Skjønner, har du et konkret forslag? Og et konkret sitat som kunne betydd veldig mye? Jeg vet at han er glad i og flink til å fortelle sitater, men jeg klarer ikke å finne noe konkret. Anonymkode: d98f7...14d
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden Pysa skrev (11 minutter siden): Det fineste, tror jeg, er et kort der du skriver hva han betydde for deg, hva han hjalp deg med el.l. Kanskje en liten symbolsk gave ved siden av (blomst, sjokolade), men som lærer: målet mitt/vårt er å utgjøre en forskjell, ingen materiell ting kan måles mot å få høre at vi har hjulpet noen, betydd noe. Det trenger ikke være spesielt smart eller morsomt formulert, skriv fra hjertet. Og som barn av lærerforeldre: loftet var fullt av vaser/fat/kopper med hilsener fra 9a, 10 b osv, - vi brukte aldri noe av det. Tusen takk <3. Har foreldrene dine noe som betydde noe ekstra for dem fra elevene deres? Og bør sitatet være originalt (slik at han husker det), eller går det fint med et vanlig sitat? Anonymkode: d98f7...14d
isw Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk<3. Skjønner, har du et konkret forslag? Og et konkret sitat som kunne betydd veldig mye? Jeg vet at han er glad i og flink til å fortelle sitater, men jeg klarer ikke å finne noe konkret. Anonymkode: d98f7...14d Jeg er først og fremst veldig glad for å høre at læreren din har støttet deg gjennom en vanskelig tid, og at du har kommet deg gjennom videregående ❤️ Det er utrolig verdifullt, og jeg forstår kjempegodt at du vil gi læreren din en gave. Reglene, som de fleste praktiserer, er at en gave fra f.eks. en elev, en pasient, eller i noen bedrifter; en ansatt, skal ha såkalt ubetydelig pengeverdi. Dette for å sikre at ingen skal mistenkes for særbehandling (satt på spissen: at du fikk bedre karakterer mot at læreren fikk en gave) eller å påvirkes. Det jeg tenker kan være fint, er om du gir han noe som kan være et minne om deg og tiden du fikk hjelp, og at du skriver noe rundt at du setter stor pris på alt han har gjort for deg. Litt vanskelig å si hva, når jeg verken kjenner deg eller læreren din, men unngå som sagt dyre ting, alkohol, etc. - og fokuser på noe han blir glad for og som forteller om hvor mye han betyr for deg.
Mei88 Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk <3. Har foreldrene dine noe som betydde noe ekstra for dem fra elevene deres? Og bør sitatet være originalt (slik at han husker det), eller går det fint med et vanlig sitat? Anonymkode: d98f7...14d Skriv heller noe med egne ord enn å bruke sitater 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden Mei88 skrev (Akkurat nå): Skriv heller noe med egne ord enn å bruke sitater Jeg planlegger å skrive et kort, også ha et sitat som en slags «oppfordring», eller noe han kan ha i bakhodet, fordi jeg vet at han er glad i sitater. Bør sitatet være originalt eller «vanlig» mente jeg:) Anonymkode: d98f7...14d
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden isw skrev (2 minutter siden): Jeg er først og fremst veldig glad for å høre at læreren din har støttet deg gjennom en vanskelig tid, og at du har kommet deg gjennom videregående ❤️ Det er utrolig verdifullt, og jeg forstår kjempegodt at du vil gi læreren din en gave. Reglene, som de fleste praktiserer, er at en gave fra f.eks. en elev, en pasient, eller i noen bedrifter; en ansatt, skal ha såkalt ubetydelig pengeverdi. Dette for å sikre at ingen skal mistenkes for særbehandling (satt på spissen: at du fikk bedre karakterer mot at læreren fikk en gave) eller å påvirkes. Det jeg tenker kan være fint, er om du gir han noe som kan være et minne om deg og tiden du fikk hjelp, og at du skriver noe rundt at du setter stor pris på alt han har gjort for deg. Litt vanskelig å si hva, når jeg verken kjenner deg eller læreren din, men unngå som sagt dyre ting, alkohol, etc. - og fokuser på noe han blir glad for og som forteller om hvor mye han betyr for deg. Ååå, tusen takk<3. Jeg skjønner poenget ditt:). Vet du om noe konkret og lite man kan ha? Som f.eks. et bilde eller no? Noe som du selv kunne blitt glad for? Anonymkode: d98f7...14d
isw Skrevet 3 timer siden #10 Skrevet 3 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ååå, tusen takk<3. Jeg skjønner poenget ditt:). Vet du om noe konkret og lite man kan ha? Som f.eks. et bilde eller no? Noe som du selv kunne blitt glad for? Anonymkode: d98f7...14d Det jeg hadde gjort, var å skrive et kort hvor du forteller at han har betydd mye for deg og støttet deg gjennom en vanskelig tid, og at du aldri vil glemme det. Her kan du gjerne ta med et sitat, enten ditt eget eller et du finner som du tenker at han blir glad for. Jeg tenker at det er i denne kommunikasjonen fra deg at verdien og varmen og kjærligheten ligger. Når det gjelder selve gaven, så tenker jeg at jeg ville plukket noen fine blomster og gitt han en bukett av de sammen med kortet. Eventuelt noe annet du har laget selv eller et bilde. Jeg tror det har en større betydning for han enn om du kjøper noe. I alle fall ville jeg tenkt det selv hvis jeg fikk en sånn gave. Endret 3 timer siden av isw
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Skrevet 3 timer siden isw skrev (Akkurat nå): Det jeg hadde gjort, var å skrive et kort hvor du forteller at han har betydd mye for deg og støttet deg gjennom en vanskelig tid, og at du aldri vil glemme det. Her kan du gjerne ta med et sitat, enten ditt eget eller et du finner som du tenker at han blir glad for. Jeg tenker at det er i denne kommunikasjonen fra deg at verdien og varmen og kjærligheten ligger. Når det gjelder selve gaven, så tenker jeg at jeg ville plukket noen fine blomster og gitt han en bukett av de sammen med kortet. Eventuelt noe annet du har laget selv. Jeg tror det har en større betydning for han enn om du kjøper noe. I alle fall ville jeg tenkt det selv hvis jeg fikk en sånn gave. Tusen takk for svar, dette hjalp virkelig mye, og jeg setter stor pris på det:) Hva bør jeg lage, hvis jeg eventuelt skulle laget noe? Anonymkode: d98f7...14d
Pysa Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden Mei88 skrev (11 minutter siden): Skriv heller noe med egne ord enn å bruke sitater Enig i dette!
isw Skrevet 3 timer siden #13 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk for svar, dette hjalp virkelig mye, og jeg setter stor pris på det:) Hva bør jeg lage, hvis jeg eventuelt skulle laget noe? Anonymkode: d98f7...14d Glad for å høre at svarene hjalp deg ❤️ Jeg vet bare for min egen del at jeg er fullstendig talentløs til å tegne, male, sy eller brodere, så jeg hadde nok plukket blomster. Når det går mot sommeren, så er det jo mye fint ute - tenker liksom bare at hvis jeg var læreren din, så ville jeg nok satt mer pris på noe som kom fra deg, inkludert noen koselige ord som nevnt. Hva er du flink til da, når det gjelder å lage ting?
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Skrevet 3 timer siden isw skrev (4 minutter siden): Glad for å høre at svarene hjalp deg ❤️ Jeg vet bare for min egen del at jeg er fullstendig talentløs til å tegne, male, sy eller brodere, så jeg hadde nok plukket blomster. Når det går mot sommeren, så er det jo mye fint ute - tenker liksom bare at hvis jeg var læreren din, så ville jeg nok satt mer pris på noe som kom fra deg, inkludert noen koselige ord som nevnt. Hva er du flink til da, når det gjelder å lage ting? Skjønner, men jeg føler at blomster blir litt «lite». Og jeg suger på å lage alt mulig, jeg husker jeg hadde en 3 i kunst og håndverk på ungdomsskolen…😅 Anonymkode: d98f7...14d
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden Pysa skrev (9 minutter siden): Enig i dette! Så jeg bør droppe sitat delen? Fordi jeg tenkte å først skrive, også ha et sitat i tillegg Anonymkode: d98f7...14d
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden «De beste menneskene, de prøver liksom ikke å dra deg raskt opp når du henger i en tynn tråd- de firer seg heller ned ved siden av deg og venter tålmodig på at de to trådene tvinner seg sammen og blir til det tauet du ikke trodde fantes» Jannicke Langfjord Anonymkode: 593af...552
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): «De beste menneskene, de prøver liksom ikke å dra deg raskt opp når du henger i en tynn tråd- de firer seg heller ned ved siden av deg og venter tålmodig på at de to trådene tvinner seg sammen og blir til det tauet du ikke trodde fantes» Jannicke Langfjord Anonymkode: 593af...552 TUSEN TAKK❤️❤️❤️ Dette var til mye hjelp! Jeg tror nok at dette sitatet passer best, hvis jeg ikke finner noe annet:) Igjen, tusen takk:)🤩 Anonymkode: d98f7...14d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå