Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #1 Skrevet 9. april 2006 Har en gutt på 9 år som skal i konfirmasjon. Hvor fine klær bør han ha? Må han ha hvit skjorte og slips eller er det nok med farget skjorte og sort bukse...? Klær er ikke min sterkeste side.....
Gjest Bodillen Skrevet 9. april 2006 #2 Skrevet 9. april 2006 Spørs vel hvor stivt selskap det er, kanskje? Var vår sønn bedt med i konfirmasjon i vår familie ville jeg i hvert fall synes det holdt med en farget skjorte og sort bukse.
68.mod. Skrevet 9. april 2006 #3 Skrevet 9. april 2006 Jeg jobber i en barneforretning og vi selger alt fra dress til pen bukse og genser til konfirmasjonsgjester,så det kommer helt an på hvor "stivt "selskap det skal være.
Elbereth Skrevet 10. april 2006 #4 Skrevet 10. april 2006 Synes det er "fint" nok med en farget skjorte og en sort penbukse. En hvit skjorte er ikke alltid fin i så mange timer på en 9-åring Men folk har forskjellige oppfatninger. Noen bekjente hadde konfirmasjon for sin eldste datter. Søsteren på 11 kom i "sæggebukse" og hettegenser Vel, vel. Hadde min datter insistert på å ha bukse i konfirmasjon, skulle hun selvsagt fått det, men den hadde blitt litt mer formell...
Murf Skrevet 10. april 2006 #5 Skrevet 10. april 2006 Fetterne mine kom i hvit skjorte og slips, og sorte armybukser Visstnok harde forhandlinger før de gikk ut av døra, og kompromisset var tydelig.
Gjest gjest1 Skrevet 10. april 2006 #6 Skrevet 10. april 2006 Kommer na på hvor stivt det er ja... Min tante på mammas side krevde alltid antrekk av en viss betydning selv i sin datters barneselskaper, så pappa stilte i smoking ett år... I familien på min fars side kan man nærmest gå i hva man vil... Så jeg ville vel tenkt på hva konfirmantens foreldre ville synes jeg... Også synes jeg vel bryllup osv er noe stivere enn en konfirmasjon, og selv der går jo folk i fargede skjorter
Gjest Gjesta Skrevet 12. april 2006 #7 Skrevet 12. april 2006 Om min sønn skulle i konfirmasjon nå, hadde han hatt på seg sort dressbukse, sort dressjakke, en pen skjorte og et slips. Han er nesten ni.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2006 #8 Skrevet 12. april 2006 Mørke klassiske bukser med press i, og en fin klassisk skjorte (rene snitt) i en passende ensfarge og blanke sko høres bra ut. Altså må han ikke ha slips, hvis du følger mitt forslag. Synes det er viktig å huske på at sokkene må være like ensfarget og mørke som skoene...og buksene (sokkene skal ikke ødelegge for helheten). Be ham rette seg i holdningen og håndhilse med et fat grep på folk..? Men det hadde jo ikke noe med klærne å gjøre.. Håper festen deres blir fin da!
Lemona Skrevet 13. april 2006 #9 Skrevet 13. april 2006 Personlig skal det en del til for at jeg reagerer på at et barn ikke er pyntet nok ved en anledning som konfirmasjon eller dåp. En pen bukse (ikke olabukse) og en fin skjorte, vest eller v-genser må da være mer enn bra nok. Det er vel en litt annen dresscode for barn enn for voksne. Man kan ikke vente at barn som vokser ut av klærne sine så ofte alltid har så lite anvennelige klær som f.eks. en mørk dress tilgjengelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå