AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Skrevet 13 timer siden Hva slags Type syns dere er best for reaktiv og «betent», tett nese? sliter med tørr nese og skorper men også mye buser og snørr. Men renner ikke , klør ikke og nyser ikke. Blir mer bare tett, sårt og tørt. Erfaring med ulike typer, henholdsvis: -kortison (feks budesonid) -antihistanin (feks livostin) -saltvann ? hva er best på slik type jeg beskriver ? Anonymkode: 1c4cf...6f8
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Skrevet 11 timer siden Beklager fordi det er ikke det du spør om, men har du forsøkt neseskylling med saltvann? Jeg hadde kronisk tett nese i mange måneder. Sår, øm og blødde lett. ØNH legen ba meg begynne med skylling to ganger om dagen, og det løste alt! (Du får kjøpt nesehorn på apoteket, bruker vanlig matsalt uten jod.) Anonymkode: 6bd4b...ee9
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Beklager fordi det er ikke det du spør om, men har du forsøkt neseskylling med saltvann? Jeg hadde kronisk tett nese i mange måneder. Sår, øm og blødde lett. ØNH legen ba meg begynne med skylling to ganger om dagen, og det løste alt! (Du får kjøpt nesehorn på apoteket, bruker vanlig matsalt uten jod.) Anonymkode: 6bd4b...ee9 Ikke prøvd det nå, men prøvd før og fikk det ikke til 🙈 men bruker vanlig salt vann dråper da. Men det hjelper ikke stort . Det er liksom noe som stadig irriterer og skaper snørr og tetthet så Anonymkode: 1c4cf...6f8
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nasonex. Anonymkode: 12bfe...e51 Ja det er vel kortison ja:) Har du akkurat samme symmtomer som Meg? Anonymkode: 1c4cf...6f8
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Skrevet 11 timer siden Jeg har støvmiddallergi, og blir helt tett. Først brukte jeg Livostin, og det hjalp litt. Men etterhvert ble jeg helt tett igjen. Nå bruker jeg Dymista, og det er veldig effektivt. Anonymkode: 927d5...017
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har støvmiddallergi, og blir helt tett. Først brukte jeg Livostin, og det hjalp litt. Men etterhvert ble jeg helt tett igjen. Nå bruker jeg Dymista, og det er veldig effektivt. Anonymkode: 927d5...017 Takk for svar. Får inntrykk at sånn antihistaminnesespray bare skal hjelpe hvis man klør nyser og renner, men jeg er som deg og blir mer bare helt tett.. Anonymkode: 1c4cf...6f8
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ikke prøvd det nå, men prøvd før og fikk det ikke til 🙈 men bruker vanlig salt vann dråper da. Men det hjelper ikke stort . Det er liksom noe som stadig irriterer og skaper snørr og tetthet så Anonymkode: 1c4cf...6f8 Her er en forklaring på bruk av en type neseskyller. Vurderer å kjøpe en eller annen type selv. Man bruker 1 ts vanlig salt uten jod til 0,5 l lunkent vann. Anonymkode: 39223...c38
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Takk for svar. Får inntrykk at sånn antihistaminnesespray bare skal hjelpe hvis man klør nyser og renner, men jeg er som deg og blir mer bare helt tett.. Anonymkode: 1c4cf...6f8 Neida, det var legen som skrev ut antihistaminspray til meg, og jeg hverken klør, nyser eller renner. Dymista, som er kortisonspray, er på en måte neste steg hvis ikke antihistaminspray hjelper. Anonymkode: 927d5...017
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke prøvd det nå, men prøvd før og fikk det ikke til 🙈 men bruker vanlig salt vann dråper da. Men det hjelper ikke stort . Det er liksom noe som stadig irriterer og skaper snørr og tetthet så Anonymkode: 1c4cf...6f8 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her er en forklaring på bruk av en type neseskyller. Vurderer å kjøpe en eller annen type selv. Man bruker 1 ts vanlig salt uten jod til 0,5 l lunkent vann. Anonymkode: 39223...c38 Prøv igjen! Jeg drev også med nesedråper og saltvannsspray uten noen effekt, mens skyllinga faktisk hjalp! Jeg går bra tett og rennende nese til åpen og den føles smurt/dempet på en måte 😊 Veldig ekkelt første gangen, og jeg får fortsatt litt frysninger de første sekundene mens bihulene fylles opp 🫣😅 Men det er så verdt det! Og hvis det er allergi som forårsaker plagene dine, er det enda viktigere å skylle ut allergenene som irriterer. Anonymkode: 6bd4b...ee9
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Skrevet 9 timer siden Jeg kjøper bare billig saltvannsoppløsning til barn. Anbefaler ikke nasonex den kan gi neseblod Inger. Anonymkode: f2406...239
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Neida, det var legen som skrev ut antihistaminspray til meg, og jeg hverken klør, nyser eller renner. Dymista, som er kortisonspray, er på en måte neste steg hvis ikke antihistaminspray hjelper. Anonymkode: 927d5...017 Trodde dymista også var antihistamin. En kombi? Jeg kan ikke bruke den dessverre pga tåler ikke en av innholdsstoffene. Men kan evt prøve livostin + en annen ren kortison spray da men vet ikke om d er snørr eller skorper eller slimhinner eller hva som tetter igjen helt.. føler liksom jeg må pelle ut noe for å få puste 🙈 og så bare tetter det seg igjen Anonymkode: 1c4cf...6f8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå