Gå til innhold

Omega 3 tilskudd

la_luz

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg prøver å få i meg det kroppen min trenger, spiser nok grønnsaker for å dekke det daglige vitamin behovet men jeg klarer ikke å spsie nok fet fisk. Jeg tar derfor Omega 3 tilskudd i form av møllers tran. Jeg har sett det har vært skrevet mye om giftstoffer i tran fordi det laget av fisklever. Jeg så også på puls (nrk) for ikke så lenge siden at oppbygningen av omega 3 fra fisk er mer gunsitg enn den fra planter. Stemmer dette? Og blir ikke den tranen vi tar renset for gift stoffer? Hva er best, omega 3 fra fisk eller planterike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tranen fra fisk blir renset grundig før den tappes på flasker/lages kapsler av og selges. Du kan trygt spise dette. I tillegg er trankapsler/tran fra fisk ofte billigere enn omega 3 fra planteriket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg mener å ha lest at omega 3 fra fisk faktisk er lettere opptakelig i kroppen, men husker ikke hvor. Allikevel tar jeg selv omega 3 fra linfrø, fordi jeg ikke fikser tanken på fiskeoljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je var klar over at fiskeoljen blir renset, men jeg bare lurte på om den var renset godt nok. Kansje jeg skal maile møllers om det her... Men je vet jo ikke akkurat om jeg får riktig svar av de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

100 g linfrø inneholder 16,7 g omega 3.

Det anbefales å få i seg 1-1,5 g per dag. Det er med andre ord ikke mye du trenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil vel ikke lyve, men de er selvfølgelig påvirket av der de jobber. Dessuten er det mange interesser ute å går her. Er litt skeptisk til norsk laks også nemlig.... og de forskerne som har kritisert gift nivået i den har jo blitt "slaktet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...