Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde en krangel med kjæresten. Ba han sove på sofaen i natt da jeg trengte avstand. Kunne lagt meg der jeg og, men er gravid og vond rygg. Innafor eller ikke? Var så irritert at jeg ikke klarte å sove med han. 

Anonymkode: b50c2...fba

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alltid snakk sammen og ordne opp før senga!

Anonymkode: 8aabb...5f2

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Tragisk at du bruker gravidekortet sånn at du slipper å sove på sofaen.

Hadde jeg vært kjæresten din så hadde jeg ikke godtatt å bli beordret til å sove på sofaen, da hadde jeg heller pakket en bag og overnattet på et hotell e.l. 

Anonymkode: 81c88...36b

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Om det er innafor hos dere finner du ut. 

Selv hadde jeg ikke etterkommet dette ønsket

• Liker 1
Skrevet

Helt normalt. Et sunt forhold tåler en natt på sofaen.

"Å leve sammen i 25 år uten en alvorlig krangel vitner om en mangel på sjel/personlighet som kun er beundringsverdig hos sauer."

Anonymkode: af2fe...3d1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Å leve sammen i 25 år uten en alvorlig krangel vitner om en mangel på sjel/personlighet som kun er beundringsverdig hos sauer."

Å bli beordret til sofaen er ikke helt normalt, selv ikke etter 25 år samliv. Å det vitner ikke om at man er uten sjel og personlighet, det er det dummeste jeg har hørt. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å bli beordret til sofaen er ikke helt normalt, selv ikke etter 25 år samliv. Å det vitner ikke om at man er uten sjel og personlighet, det er det dummeste jeg har hørt. 

Er kjent sitat.😅😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nja, uenig! Da kan man i så fall legge seg der selv. Men uansett vil jo kranglen og irritasjonen fremdeles være der i morgen, dette har de ikke fått bearbeidet på noen måte. 

Anonymkode: fcf50...00b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke din seng, hvorfor bestemmer du over senga? Hvis han vil sove i deres felles seng og du vil ha avstand er det ditt problem, ikke hans. 

Anonymkode: 4ceb0...5ff

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

det er jo veldig vanskelig å si noe på det når vi ikke aner hva den krangelen dreier seg om en gang

Anonymkode: d18b0...0c8

AnonymBruker
Skrevet

Erh, eksen sov ofte på sofaen derav eks. Gift i 30 år. Jeg kommanderte ikke, han gjorde det frivillig, eller ville det selv. Oppfører man seg som idiot, så får det idiotisk konsekvens. Som å ligge på sofaen er. Men gjorde ikke meg noe, syntes det var godt å ligge alene i senga. Barna kunne spørre hvorfor, jeg sa at de måtte snakke med far. Kald bitch var jeg kanskje, men jeg var gift med feil mann så altfor leeeeeenge......Men hva gjør man ikke for fasaden, boliglånet og barna.

Anonymkode: 47141...637

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det faller inn under kategorien psykisk mishandling. 

Å krangle er én ting men den type "avstraffing" med emosjonell utestengelse, isolasjon, silent treatment osv er veldig skadelig. Mange menn står i sånn drit alt for lenge, men de med litt ryggrad og selvrespekt vil gå ut av et sånt forhold før eller senere. 

Man bør være voksne nok til å gjøre opp før man legger seg, og legge seg som et par. Du har med tydelighet vist at dere bare er et par på dine premisser. 

Siden du er gravid, regner jeg med det er barnefar du behandler slik. Anbefaler at dere utvikler et mer modent forhold nå, før det går for langt, siden dere er koblet for livet. 

Anonymkode: 42187...351

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tragisk at du bruker gravidekortet sånn at du slipper å sove på sofaen.

Hadde jeg vært kjæresten din så hadde jeg ikke godtatt å bli beordret til å sove på sofaen, da hadde jeg heller pakket en bag og overnattet på et hotell e.l. 

Enig. Det er en så innøvd sannhet at mannen alltid må sove på sofaen eller gjesterommet når damene er sure. Ufyselig oppførsel. Er det adoptert fra amerikanske filmer mon tro? 

Jeg som kvinne liker ikke dette. Man må snakke sammen og bli ferdige.

Kanskje man i disse samtalene faktisk lærer en ting eller to om seg selv og partner og faktisk finner ut at man ikke burde være sammen også.

Barnslig oppførsel å skyve problemene vekk.

Anonymkode: ad1d1...dfe

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei. Det faller inn under kategorien psykisk mishandling. 

Å krangle er én ting men den type "avstraffing" med emosjonell utestengelse, isolasjon, silent treatment osv er veldig skadelig. Mange menn står i sånn drit alt for lenge, men de med litt ryggrad og selvrespekt vil gå ut av et sånt forhold før eller senere. 

Man bør være voksne nok til å gjøre opp før man legger seg, og legge seg som et par. Du har med tydelighet vist at dere bare er et par på dine premisser. 

Siden du er gravid, regner jeg med det er barnefar du behandler slik. Anbefaler at dere utvikler et mer modent forhold nå, før det går for langt, siden dere er koblet for livet. 

Det er jo å overdrive veldig serlig når vi ikke vet hva krangelen dreier seg om. 

Det er ingen som vil sove i samme seng hvis den ene for eks har vært utro 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hadde en krangel med kjæresten. Ba han sove på sofaen i natt da jeg trengte avstand. Kunne lagt meg der jeg og, men er gravid og vond rygg. Innafor eller ikke? Var så irritert at jeg ikke klarte å sove med han. 

Anonymkode: b50c2...fba

Jeg legger meg aldri på sofaen pga kjæresten, om hun av en eller annen grunn ikke vil være i nærheten av meg, så får hun holde seg unna hvis det er det hun vil. Er det viktig nok å holde seg unna mannen, så er vel ikke sofaen et problem 

Anonymkode: a6e6c...26a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette lover bra for småbarnslivet.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo å overdrive veldig serlig når vi ikke vet hva krangelen dreier seg om. 

Nei, men da er det ikke mannen sitt ansvar å flytte seg. Den som ikke vil sove med kjæresten sin får selv fkttte seg 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, men da er det ikke mannen sitt ansvar å flytte seg. Den som ikke vil sove med kjæresten sin får selv fkttte seg 

Hvis det er han som har gjort en feil (driti på draget), så er det selvfølgelig han som må flytte seg.Men igjen, vi vet egentlig ingenting om hva som har skjedd, så da blir det umulig å si hva som er rett og gal

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne. Hadde aldri i livet funnet meg i å bli beordret til å sove på en sofa eller et gjesterom. Kunne kanskje bestemt meg for å sove på et gjesterom selv da, av egen vilje. Når man deler en seng og et soverom, så syns jeg ikke noen av partene har rett til å kaste ut den andre.

Vi har vært sammen i 30 år, og har selvfølgelig kranglet og diskutert. Men ikke så ille at en av oss har blitt kastet ut av seng eller hus. Er det så ille, bør man kanskje oppsøke parterapi, og lære seg å krangle på en bedre måte.

Anonymkode: 3c33e...26b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det spiller ingen rolle hva de har kranglet om. Det er måten man håndterer det på som viser om man har et sunt forhold eller ikke. 

Dette er ikke en sunn relasjon. TS vet det selv innerst inne. Det er derfor hun spør. 

Hvor har du utroskap fra. Ingen ber en utro partner sove på sofaen. De kaster han/henne ut. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...