AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Skrevet 6 timer siden Har du eller kjenner du noen med Tourettes? Hvis du selv har det, hvordan er det for deg?😊 Er det noen tics som er spesielt utfordrende? Tenker spesielt kanskje på ute i offentligheten. Hvis du kjenner noen som har det, hvordan er det? Anonymkode: 1bc6a...02a
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden Jeg har en datter med tourettes og en sønn som sannsynligvis har det (men i så liten grad at det per nå ikke er plagsomt nok til å orke en utredning). Det verste er at det er så slitsomt. Hun har mange motoriske tics og når de repeteres igjen og igjen og igjen blir det området veldig ømt og sårt. Hun er også konstant stiv i muskulaturen og vil nok senere i livet slite mye med følgene av det. Puste-tics kan også være veldig slitsomme. Hun synes det er verst med vokale tics ute i offentligheten, særlig de som ikke er så hyggelige å si til andre. Anonymkode: a3344...a9a
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden Jeg har tourettes. Synes det er jævlig slitsomt når jeg må puste på en spesiell måte. Både fordi det er slitsomt å ikke ha kontroll over det men også fordi det skaper angst pga hyppigheten på pusting. Har også tics der jeg må strekke på nakken i det uendelige. Jeg prøver å maskere alle ticsene så godt jeg kan men vet at det er synlig dersom jeg er på en offentlig plass i mer enn 2 min. Anonymkode: d72e2...7e9
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Håper ikke det er så slitsomt som hun fra TLC. Anonymkode: 3879a...11b
mamanodrama Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden Mannen min har det. Ingenting som er utfordrende i offentligheten. En måte å formulere seg på som får meg til å reise litt bust, forresten. Det er et handicap og uansett om det skulle oppstå tics som andre synes er rare, så skal ikke jeg, og aller minst han (!), skamme seg eller bli flau. Han har mye stive muskler pga tics og får lett kramper. Han sliter ofte med fatigue pga alle kreftene som brukes på både tics og maskering.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå