Gå til innhold

Ikke badromsmatte på gulv med varmekabler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fliseleggeren sa at vi ikke måtte finne på å ha baderomsmatte på det flislagte gulvet vårt. Det kan visst bli så varmt under der at varmekablene tar skade.. noen andre som har hørt dette før? Vi har som regel lite varme på varmekablene våre.. gjelder det da også? Og er det kanskje kun for nylagte gulv at dette er et problem?

Synes det blir så nakent uten baderomsmatte.. :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, jeg har hørt det jeg også. Klarer ikke helt å la være (synes også det blir nakent) men har nøyd meg med en lett bomullsrye. Akkurat nå har jeg en med vanlig baderomsmatte (med "pels") men den er ganske liten. Bruker også lite varme på kablene så jeg satser på at det går bra - ellers blir det "dyre matter".....

Gjest Binna
Skrevet

Jeg bruker ingenting. Hadde en matte der i vinter, men da ble det så varmt at varmekablene koblet seg ut.

Gjest Gjest
Skrevet

Har hørt det samme som flisleggeren din sa til deg. Det samme gjelder kleshauger o.l. Dere kan evt. sjekke hvor varmt det blir hos dere under en slik matte, men ikke la den ligge for lenge mellom hver gang dere sjekker. Dere vil da finne ut om det blir for varmt - det merker dere.

Skrevet

Best uten syns jeg. Og om det blir litt for nakent, er det jo bare å strø om seg med lesestoff, en stor plante, ekstra doruller el. en liten reol for ting man kan trenge på et sånt sted.

Skrevet

Jeg syns jeg har så fine fliser på badegulvet at det ikke kunne falle meg inn å dekke til dem med en matte ;)

Skrevet

Har heller ingenting oppå flisene.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne poenget med baderomsmatter når du ikke trenger dem. De er hverken fine eller praktiske! Varme, flotte fliser er ti ganger bedre!

Skrevet

Vi har badematte vi. Hørt rykter om at det ikke er bra, men ikke tatt det seriøst. Det kan bli fryktelig varmt under der, ja. Visste ikke at kablene kunne gå i stykker. Må vel vurdere å ta den vekk.

*Strør om seg med ekstra doruller* :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Fliseleggeren sa at vi ikke måtte finne på å ha baderomsmatte på det flislagte gulvet vårt. Det kan visst bli så varmt under der at varmekablene tar skade.. noen andre som har hørt dette før? Vi har som regel lite varme på varmekablene våre.. gjelder det da også? Og er det kanskje kun for nylagte gulv at dette er et problem?

Synes det blir så nakent uten baderomsmatte..  :forvirret:

har ingenting på gulvet. Har sett et gulv der de brukte matte. Hvite fliser,men der matten hadde ligget var det blitt gult pa varmen

Skrevet

Hva med tynne baderoms matte (slike som ser ut som håndklær) ala denne

Skrevet

....og der lå matta i skapet. Skal heller ta den fram igjen når det blir sommer og jeg skrur kablene på minimum. Kommer ikke til å strø om meg med doruller og planter - de er så vonde å trå på ;) .

Skrevet

Det er nok best uten matte ja. Jeg merker jo det dersom det har lagt klær på baderomsgulvet over natta (og de ligger der tross alt bar til neste morgen) at det er kjempvarmt under der. Kan nok ikke være bra med matte nei.

Kan ikke si at jeg savner det på badet heller (men det er nok fodi vi har et lite bad, som er kombinert bad og vaskerom)

Jeg HAR matte på toalettet, men der er det ikke varmekabler, bar fliser på murgulv, og råkjeller under, så der TRENGS den for å ikke frysa av seg tærne mens man gjør sitt fornødede... Ellers ville jeg helst ikke hatt det, føler det er langt rensligere på et bad om der ikke er matte, lettere å vaske enn å støvsuge den synes jeg. Mye fuktighet på badet også.

Gjest Gjest
Skrevet
Hva med tynne baderoms matte (slike som ser ut som håndklær) ala denne

de er farlig glatte.

Skrevet
de er farlig glatte.

Åja...det tenkte jeg ikke på. De har jo ikke sånn gummigreier under. Nei, da har jeg ingen gode forslag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...