AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:00 #1 Skrevet lørdag kl. 19:00 Studert nevroplastisk trening grundig fra seriøse kilder og synes det meste høres ut som ren idioti. Finnes det en eneste kvinne eller mann i Norge som faktisk har blitt bedre av det? Og fra hvilken sykdom ble du helbredet? En gal migrenelege vil jeg skal benytte metoden. For ordens skyld jeg har prøvd øvelsene med stor innlevelse i 48 dager uten nevneverdig resultat utenom at det er ufrivillig komisk Anonymkode: da033...cf8 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:02 #2 Skrevet lørdag kl. 19:02 Det er ikke noe evidens for dette nei. Og for migrene? Glem det. Du har rett. Dessverre noen som tjener masse penger på dette og det er lett å selge inn. Anonymkode: 1ebac...196 1 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:15 #3 Skrevet lørdag kl. 19:15 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Studert nevroplastisk trening grundig fra seriøse kilder og synes det meste høres ut som ren idioti. Finnes det en eneste kvinne eller mann i Norge som faktisk har blitt bedre av det? Og fra hvilken sykdom ble du helbredet? En gal migrenelege vil jeg skal benytte metoden. For ordens skyld jeg har prøvd øvelsene med stor innlevelse i 48 dager uten nevneverdig resultat utenom at det er ufrivillig komisk Anonymkode: da033...cf8 Hvilke øvelser er det du gjør? Mange har blitt bedre ja. Jeg har lite plager, så jeg har aldri prøvd det, har ikke hatt behov. Anonymkode: 2e7e3...f4f
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:17 #4 Skrevet lørdag kl. 19:17 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilke øvelser er det du gjør? Mange har blitt bedre ja. Jeg har lite plager, så jeg har aldri prøvd det, har ikke hatt behov. Anonymkode: 2e7e3...f4f Hypnose, si «dette er ikke farlig» til symptomer og mye tøys. Pusteøvelser. Anonymkode: da033...cf8
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:18 #5 Skrevet lørdag kl. 19:18 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilke øvelser er det du gjør? Mange har blitt bedre ja. Jeg har lite plager, så jeg har aldri prøvd det, har ikke hatt behov. Anonymkode: 2e7e3...f4f Hvor har du møtt folk som har blitt bra? Anonymkode: da033...cf8
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:30 #6 Skrevet lørdag kl. 19:30 Hørt på podcast, sett på Harald og sytpavene, TV2 programmet uten synlige tegn. Men forutsetningen er selvfølgelig at man ikke har en fysisk forklarbar sykdom. Tvilsomt at du kan tenke bort diabetes f.eks. Men det er ikke alle det vil fungere for heller, tenker nok som med mye annet, du har et dårlig utgangspunkt hvis du ikke tror på det. Litt som at det er større sjanse for å få bivirkninger av medisiner hvis man har lest om disse på forhånd og er bekymret for å få dem. Anonymkode: 2e7e3...f4f 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:43 #7 Skrevet lørdag kl. 20:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hørt på podcast, sett på Harald og sytpavene, TV2 programmet uten synlige tegn. Men forutsetningen er selvfølgelig at man ikke har en fysisk forklarbar sykdom. Tvilsomt at du kan tenke bort diabetes f.eks. Men det er ikke alle det vil fungere for heller, tenker nok som med mye annet, du har et dårlig utgangspunkt hvis du ikke tror på det. Litt som at det er større sjanse for å få bivirkninger av medisiner hvis man har lest om disse på forhånd og er bekymret for å få dem. Anonymkode: 2e7e3...f4f Har hørt dem. Ler rått og har ikke trua men følger alle instrukser. Ingen virkning Anonymkode: da033...cf8 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:45 #8 Skrevet lørdag kl. 20:45 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hørt på podcast, sett på Harald og sytpavene, TV2 programmet uten synlige tegn. Men forutsetningen er selvfølgelig at man ikke har en fysisk forklarbar sykdom. Tvilsomt at du kan tenke bort diabetes f.eks. Men det er ikke alle det vil fungere for heller, tenker nok som med mye annet, du har et dårlig utgangspunkt hvis du ikke tror på det. Litt som at det er større sjanse for å få bivirkninger av medisiner hvis man har lest om disse på forhånd og er bekymret for å få dem. Anonymkode: 2e7e3...f4f Antibiotika virker uten tro, samme gjør styrketrening. Jeg har ikke sagt jeg ikke tror bare at metodene er suspekte Anonymkode: da033...cf8 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:01 #9 Skrevet lørdag kl. 21:01 Å jobbe med bottom up therapy og med det autonome nervesystemet istedenfor å behandle bare gjennom top down er vist at har en effekt. Men selvfølgelig om en tar Paracet for å kurere kreft vil en før eller seinere oppdage at det er ganske mislykket, det i seg selv vil ikke si det samme som at Paracet ikke kan hjelpe mot f.eks tannpine. Anonymkode: 177f3...67a 2 1 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:29 #10 Skrevet lørdag kl. 21:29 Kognitiv terapi har jeg svært god erfaring med. Om du greier å senke stress så vil du kunne få langt sjeldnere migreneanfall, det har jeg opplevd selv. Fikk alltid anfall før hver gang jeg skulle en viss ting jeg hadde vanskelige tanker knyttet opp mot. Fikk løst opp i det med kognitiv terapi, er ikke redd lenger, stresser ikke, sover godt, får nesten aldri anfall mot garanterte anfall tidligere. Hvis du ikke "kjøper det" så senker du ikke noe stress og du får ikke noen effekt. Jeg har lært såpass mye om angst, stress, nervesystemet osv. at jeg forstår veldig godt hvordan kognitiv terapi fungerer. Har ikke noe problem med å "tro" på det, det er ren logikk. Anonymkode: c17cb...647 1 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:37 #11 Skrevet lørdag kl. 21:37 Ja, jeg har fått bedring av det. Det er ikke nødvendigvis slik at det gjør smerten verre, men det har lært systemet mitt å klare å slappe av gjennom smertene og gjennom stressende smerteanfall. For det er jo en ond sirkel for smerte - dess mer anspent, stresset og vondt man har, mess mer vondt gjør det. Når kroppen og hodet klarer å komme seg ut av fight and flight, så tåler man mer og smerten kan oppleves som minket. Anonymkode: e97c6...680 3 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:37 #12 Skrevet lørdag kl. 21:37 Men, jeg aner jo ikke om dette hjelper for migrene også eller ikke. Anonymkode: e97c6...680
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:48 #13 Skrevet lørdag kl. 21:48 Jeg begynte å jobbe med dette i vinter og har faktisk fått en viss forbedring. Jeg er av natur skeptisk anlagt og hadde liten tro på opplegget men gav det et oppriktig forsøk likevel. Og ja, har merket at noe har blitt bedre, antakelig som følge av senket stressnivå. Er det idioti eller placebo? Samma det, for å være ærlig. Om trikset for å bli bare litt friskere er å sykle naken rundt i nabolaget mens jeg synger julesanger, så gjør jeg det gladelig. Anonymkode: a32be...54a 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:52 #14 Skrevet lørdag kl. 22:52 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Antibiotika virker uten tro, samme gjør styrketrening. Jeg har ikke sagt jeg ikke tror bare at metodene er suspekte Anonymkode: da033...cf8 Jeg har vel litt vanskelig for å tro at du dypest sett tror på at det fungerer når du kaller det idioti og ler. Nå er det jo ikke alle det fungerer for, så kanskje er du en av dem. Og hvis du har sett Harald og sytpavene så vet du også at smerten som føles kan måles av hjerneaktiviteten, så smerten er jo sånn sett reell selv om den forsvinner etter omprogrammering av nervesystemet. Anonymkode: 2e7e3...f4f 2 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 23:27 #15 Skrevet lørdag kl. 23:27 Jeg har opplevd stor bedring. Har CRPS. Gikk på krykker i første møtet med nevroplastisk trening i februar i fjor, og løp første halvmaraton i starten av desember. Men det er en vesentlig forskjell på å gjøre noe med innlevelse, og gjøre noe med overbevisning. Anonymkode: 8ae38...bef 4 2
veronica<3 Skrevet i går, 00:17 #16 Skrevet i går, 00:17 Tråden er ryddet for latterliggjøring. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet i går, 04:57 #17 Skrevet i går, 04:57 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg begynte å jobbe med dette i vinter og har faktisk fått en viss forbedring. Jeg er av natur skeptisk anlagt og hadde liten tro på opplegget men gav det et oppriktig forsøk likevel. Og ja, har merket at noe har blitt bedre, antakelig som følge av senket stressnivå. Er det idioti eller placebo? Samma det, for å være ærlig. Om trikset for å bli bare litt friskere er å sykle naken rundt i nabolaget mens jeg synger julesanger, så gjør jeg det gladelig. Anonymkode: a32be...54a Hvordan gjør du det rent praktisk og konkret da? Anonymkode: 8cad6...0a7
AnonymBruker Skrevet i går, 05:12 #18 Skrevet i går, 05:12 Bombe at må blir bedre av å senke stress. Det er mange måter å fjerne stress på. For meg var det mest effektivt å bli kvitt den gærn sjefen. Antall dager med migrene gikk kraftig ned. Anonymkode: 1ebac...196 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:43 #19 Skrevet i går, 07:43 Klarer heller ikke skjønne dette fullt ut når det gjelder fysiske sjukdommer som migrene og ME og sånn Anonymkode: 8cad6...0a7 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:58 #20 Skrevet i går, 07:58 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Klarer heller ikke skjønne dette fullt ut når det gjelder fysiske sjukdommer som migrene og ME og sånn Anonymkode: 8cad6...0a7 Det fungerer ikke på ME/Lond covid etc...men det kan gi deg et bedre forhold til plagene dine. Er selv sterkt plaget av long covid, men nå er jeg vandt med plagene...på en annen måte. Anonymkode: d7aa4...7e7 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå