Gjest gjesta Skrevet 9. april 2006 #1 Skrevet 9. april 2006 har egentlig ikke lyst å ha sang hefte.. eller sanger i det hele tatt... så hva gjør man da? synest taler er greit for de som vil tale.. og selv om jeg er brud takler jeg ikke å stå der å holde tale.. så hva synest dere er greit og hva jeg skal gjøre? hilsen laika77
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #2 Skrevet 9. april 2006 Du må jo bare gjøre det du synes passer deg og din stil.
Lykketrollet Skrevet 9. april 2006 #3 Skrevet 9. april 2006 Hvis dere ikke ønsker sanger under dagen ville jeg nok prøvd å informere om dette tidlig. Kanskje skrive det litt beskjedent i invitasjonene, eller på en hjemmeside hvis dere har det i anledning bryllup. Det er jo litt synd hvis gjestene bruker mye tid på en sang og får de beskjed om ønsket deres når de har tenkt å levere de inn.
Gjest gjesta Skrevet 9. april 2006 #4 Skrevet 9. april 2006 Hvis dere ikke ønsker sanger under dagen ville jeg nok prøvd å informere om dette tidlig. Kanskje skrive det litt beskjedent i invitasjonene, eller på en hjemmeside hvis dere har det i anledning bryllup. Det er jo litt synd hvis gjestene bruker mye tid på en sang og får de beskjed om ønsket deres når de har tenkt å levere de inn. ← ja det var jo en god tanke da... men vi har allerede sendt ut innvitasjoner .. hmm får se hva vi kan gjøre med det.. eller er det for teit å bare ha de sangene som noen har laget? eller må man ha sanger fra oss oxo.? skal det bli så mange sanger så tar det så lang tid rundt bordet... vil helst ha middag bordet unnagjort så fort som mulig.. er ikke så flink til å sitte så lenge stille rundt et bord.. hislen laika 77
Gjest Svimle Skrevet 9. april 2006 #5 Skrevet 9. april 2006 (endret) Som jeg skrev i tråden om taler og sanger, så har vi latt "ryktet gå" når det gjelder det faktum at vi ikke ønsker sanger i bryllupet. Dersom dere ikke ønsker de obligatoriske talene, så kan dere bare si fra direkte til de det angår Lykke til! Edit: så i en annen tråd at bryllupet står i juni.. Endret 9. april 2006 av BecomingBride
Gjest Gjest_laika77_* Skrevet 9. april 2006 #6 Skrevet 9. april 2006 Som jeg skrev i tråden om taler og sanger, så har vi latt "ryktet gå" når det gjelder det faktum at vi ikke ønsker sanger i bryllupet. Dersom dere ikke ønsker de obligatoriske talene, så kan dere bare si fra direkte til de det angår Lykke til! Edit: så i en annen tråd at bryllupet står i juni.. ← takk for det... ja bryllupet står i juni... blir spennende.. men har ikke sååå lyst til å ha en haug med sanger. tar alt for langt tid med bordet... hilsen laika77
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #7 Skrevet 10. april 2006 Vi hadde ikke sanghefte! Og folk fikk streng beskjed om å ikke lage sanger! Var noen som talte - og det er kosli! Det er deres dag - gjør som dere vil!!! Toastmaster skal jo ha beskjed om evt innslag under middagen - gi beskjed til h*n om dette - så får han ta det videre om noen ønsker å lage sang!
Kara W Skrevet 10. april 2006 #8 Skrevet 10. april 2006 Familien min er ikke norsk, og jeg har aldri vært i et norskt bryllup, dåp eller konfirmasjon, og har dermed aldri hørt om at man lager sanger før jeg kom på dette forumet. For meg virker det utrolig pinlig å ha sanger skrevet slik, og ønsker det absolutt ikke! Jeg er jo ganske garrantert at det ikke kommer fra min side ihvertfall. Mannens side er jo norske, da, og der er det mulig at det kommer noe derfra. Han ønsker heller ikke sanger, og sa han skulle formidle det, men siden hans familie er ganske musikalske sier han at det muligens ikke er til å unngå. Flere her sier at det er frekt å ikke tillate folk å synge sanger de har brukt så lang tid på å lage. Det jeg lurer på er om folk faktisk lager sanger uten å spørre om det er greit først? Det for meg virker utrolig frekt på en så formell ting som en bryllups middag. Har vært med på at det er blitt gjort til bursdager, men da fremført under festen, litt utpå kvelden, og ikke under selve middagen.
Gjest Binna Skrevet 10. april 2006 #9 Skrevet 10. april 2006 (endret) Flere her sier at det er frekt å ikke tillate folk å synge sanger de har brukt så lang tid på å lage. Det jeg lurer på er om folk faktisk lager sanger uten å spørre om det er greit først? Det for meg virker utrolig frekt på en så formell ting som en bryllups middag. Har vært med på at det er blitt gjort til bursdager, men da fremført under festen, litt utpå kvelden, og ikke under selve middagen. ← Grunnen til at det blir oppfattet som frekt er jo fordi det er nettopp det som er tradisjonen her. Det er ikke frekt å følge tradisjoner.. Jeg ville ikke sagt at det var frekt av deg, da det ikke hører med til din tradisjon. Endret 10. april 2006 av Binna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå