Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er 73, jeg er 48... 

Men det er noe som trekker meg mot ham, selv om forskjellen er stor. 

Noe å gå videre med? Hva tenker folk om det sett utenfra? 

Anonymkode: 62f2d...15f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men det er noe som trekker meg mot ham

Er det utsiktene for arv?

Anonymkode: 96052...61c

• Liker 7
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det utsiktene for arv?

Nja... han har voksne barn. Sånn sett er det nok et potensielt tapsprosjekt.

Går kanskje mer på å leve lenge alene etter hans død?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Går kanskje mer på å leve lenge alene etter hans død?

Du trekkes til han fordi du gleder deg til han dør?

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

25 år hadde vært helt uaktuelt for min del 🤮

Jeg lurer oppriktig på hvorfor noen trekkes mot en person som kunne vært deres mor/far? 🤢 Uansett hvor sprek, ung til sinns osv.. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du trekkes til han fordi du gleder deg til han dør?

Nei.... det er nok heller det at jeg vil kunne risikere å leve lenge alene etter hans død, og det er jo ikke noe jeg primært ønsker. Så derfor ønsker jeg nok heller noen tanker på om det er verdt det å gå inn i et slikt forhold. Det er ikke bare meg her. han ønsker jo også å gå videre med meg. Det er ikke noe utnytting det er snakk om her.. 

Men det som kommer fram nå, er kanskje det folk tenker utenfra? Sånn umiddelbart... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det som kommer fram nå, er kanskje det folk tenker utenfra? Sånn umiddelbart... 

Det som kommer frem nå er at vi ikke har noe annen info fra deg, om dere, enn aldersforskjell og at du trekkes mot "noe" ved han. Drit i hva vi mener uansett, men hvis du vil ha mer persis tilbakemelding må vi kanskje vite noe mer?

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Han er 73, jeg er 48... 

Men det er noe som trekker meg mot ham, selv om forskjellen er stor. 

Noe å gå videre med? Hva tenker folk om det sett utenfra? 

Jeg tenker at livet er for kort til å bry seg om hva andre mennesker tenker. Du er en voksen dame på 48 og evner fint å ta denne avgjørelsen selv (selv om jeg tenker at dette nok er samme mannen som har skrevet de 500 andre innleggene om dette og at situasjonen ikke er ekte..) 

Anonymkode: 31b5e...f01

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo bare noe kortvarig uansett. Du vil jo ha mer trøbbel med å finne ny mann i din alder når han havner på hjem/gpr bort, enn du har nå. 

Anonymkode: 4a1b3...595

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, bare nei 😬 Jeg synes aldersforskjellen er for stor. Han kunne jo nesten vært faren din 😬 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ikke rundt å tenker på at alle andre som er x år eldre enn meg "kunne vært faren min". Det er mange i verden som kunne vært faren, søskenbarn, bror etc her i verden om en bare skulle sett på alder men ingen tenker slik. Kun når det er snakk om eldre menn og yngre kvinner. Rart, synes det sier mest om de som skriver slikt. Ja dere har kanskje en aldersforskjell i deres forhold som er vanlig mellom bror og søster men dere tenker vel ikke på deres bror av den grunn?

Ts, du er voksen nok nå til å ta dine egne avgjørelser. Om du bryr deg så mye om hva andre tenker om hvem du skal være sammen med at du må spørre ukjente mennesker på kg om hva vi synes så tenker jeg at du bør skrote dette. Ønsker du dette forholdet og tenker du blir lykkelig og får det bra så bør du gjøre det uavhengig av hva andre måtte mene.

Anonymkode: e8bbc...797

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjære ts, hva driver du med? En så gammel mann? Hva er det godt for? Har du veldig dårlig selvtillit eller noe, eller er du bare alt for snill? Jeg er ti år eldre enn deg, og hadde bare aldri vurdert å involvere meg i en kar på 70 +. 

Dere tilhører to ulike generasjoner.

Har en venninne som var kjæreste med en kar med den aldersforskjellen (selvfølgelig en ressurssterk fyr, ellers hadde vel ingen giddet), men prisen var høy: Leve et gamlisliv med tv, fiskeboller og helseproblemer i hverdagen, gjennom denne gamle fyren.

Triste greier.

Anonymkode: 8f2eb...3c0

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 37 og roter med eksen som er 68. 

Elsker han enda merker jeg. 

Eneste at jeg vet jeg mister han altfor tidlig og jeg er så følsom person så jeg sliter virkelig med tanker daglig grunnet det. 

Er et skikkelig dilemma for meg, og andre derimot ville spurt hva feiler det deg? Du er ung, vakker og har hele livet foran deg? Havet et fullt av fisk og de fleste skjønner ikke at jeg kan tenne på gammel hud og alderdom m.m 

Jeg har slitt mye gjennom livet og tror ikke jeg hadde havnet i denne situasjonen hvis ting hadde vært anderledes. 

Er litt enig i en annen lenger opp i tråden at det er patetisk når folk kommer med den samme vær gang : Han kunne vært faren eller bestefaren din kommentar…. 😜 ja han kunne, men han er ikke det. 

Sannheten er jo at om 15-18 År fram i tid er han enten død eller på slutten av livet og jeg er bare i 50 Åra. Du ligger jo litt bedre an enn meg da siden du er i 40 åra.

Man skal vel elske noen veldig dypt for å Involvere seg i en som man vet med ganske så stor sikkerhet vil bli en person man må ta vare på i mer eller mindre grad? Og ikke så altfor langt fram i tid heller 😐 Å kanskje skjer det i samme tidspunkt (hvertfall nesten ) som dine foreldre eldres og trenger hjelp…Det vil bli mye greier så håper du er et omsorgs menneske dilux.

Er skikkelig deppa over at alder eksisterer 😥 Har det veldig fint med han jeg er sammen med ,samtidig som det hele tia føles ut som det skurrer en plass. 

Vil å si jeg merker mye blikk !!! Man må virkelig være selvsikker og slappe av med aldersforskjellen ellers vil du ikke slappe mye av fremover.

Helt ærlig så tror jeg du burde stikke så fort beina dine bærer deg før du ender opp med å elske han på et mye dypere nivå. 

Uansett hva du velger håper jeg det går bra for deg 😊

Anonymkode: cddad...15d

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg synes det er for høy aldersforskjell. Og derfor gikk jeg heller ikke etter noen som var så mye yngre eller eldre enn meg. 
jeg ser på de som er 15 år yngre enn meg som barn, de som er 25 år yngre er barn. og jo eldre jeg blir, blir også aldersgrensa flyttet oppover for hvem jeg ser på som «barn». Dette har med at jeg har barn som er 20 år yngre enn meg.. 

så for meg ville det vært ekkelt.. og synes og det ville vært ekkelt om jeg møtte en som kanskje hadde barn på min alder. 

men vi er ikke alle like. Jeg sier hva som hadde vært feil for meg. 
du gjør jo som du vil, det er jo ditt liv, og er ikke noe andre trenger å mene noe om. Og hvis noen mener noe om det, så spiller det vel ingen rolle for deg om du er fornøyd med det, og ønsker å satse på en i 70-årene. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig stor aldersforskjell, og jeg tviler nok på at jeg ville ha satset på et sånt forhold.

Men, det er du som står i denne situasjonen, og det er ditt valg. Dessuten er det jo ikke sånn at du forplikter deg til å være sammen med ham resten av livet.

Tenk også grundig gjennom hvordan du vil oppfattes av hans voksne barn (som kanskje er på din alder). Det er mange humper i veien som kan bety en vanskelig hverdag. Veldig mange vil se på deg med et mistenksomt blikk, og tenke at du kanskje er ute etter penger og eiendom. Du er bare 48 år, og kunne ha funnet deg en mann rundt egen alder, en som du vet sannsynligvis vil holde seg sprek lenge.

Anonymkode: d3dde...7f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg står i samme dilemma som deg, ts. 
sååå vondt. Jeg er 39 og han er 70. 
jeg er enke, og vet hvor grusomt det er å miste livspartneren og favorittpersonen i hele verden.  Det med å miste «for tidlig» er noe jeg tenker mye på. Hvor potensielt få gode år vi får sammen. At jeg kanskje kommer til å bekymre meg utrolig mye for helsen hans osv. 

så vondt, dette.

Anonymkode: 9547a...808

AnonymBruker
Skrevet

73 kan være så mangt. Kjenner menn på 48 som er eldre i kropp og kognitiv status enn noen på 73.

Livet er kort. Følg følelsene dine. 

Anonymkode: 29cc9...317

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å herregud, ALDRI. 

Anonymkode: 057a5...44b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i et forhold med samme aldersforskjell. Fremstod veldig ung og sprek i starten. Ville alt, også få barn.  Fantastisk person, men blir fort sliten, negativ og satt. Vil ikke være med på utenlandsturer. Eller gjøre spontane ting som jeg ønsker. Vet det aldri kan vare for alltid, så føles håpløst å bygge videre på, ender uansett opp som alenemor med en som er for gammel til å stille opp.  Takknemlig for det som har vært men anbefaler det ikke. 

Anonymkode: 373b4...c2f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en som ikke bryr meg om aldersforskjell så lenge begge er voksne, ålreite folk, og kapable til å ta egne avgjørelser. Selv 25 år er ikke noe jeg hadde rynket på nesen av, så lenge begge er lykkelige sammen. Jeg har selv vært sammen med en som var 20 år eldre enn meg, funket fint. Nå er jeg sammen med en som er født samme år som meg, og fremtiden ser jo helt klart lysere ut sammen med han. Jeg tror en av de få tingene som virkelig holder meg unna aldersforskjell-forhold, er at den ene kommer til å dø lenge før den andre, og da blir den andre sittende alene. 

Anonymkode: 2fa5b...2b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...