AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:20 #1 Skrevet lørdag kl. 18:20 Skal ta MR av hodet i forbindelse med kronisk migrene. Skjønner at kjede, øredobber osv må av, men det er ikke problemer å ha metallknapp i buksa? Anonymkode: b42ce...d54
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:21 #2 Skrevet lørdag kl. 18:21 Ja, det er et problem. Da må buksa av. Ta heller en bukse uten noe metall på. Anonymkode: 35e3a...a63 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:29 #3 Skrevet lørdag kl. 18:29 Hva med bh-hekter? Har ikke spiler, men de hektene bak er jo metall. Anonymkode: 313bc...ca8
Hedda-78 Skrevet lørdag kl. 18:30 #4 Skrevet lørdag kl. 18:30 Dersom du har bh med spile må den også av. Kan ikke huske om jeg måtte ta av buksa eller om den var med/uten metallknapp. Briller, ringer, klokke, hårpynt må av. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:35 #5 Skrevet lørdag kl. 18:35 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Skal ta MR av hodet i forbindelse med kronisk migrene. Skjønner at kjede, øredobber osv må av, men det er ikke problemer å ha metallknapp i buksa? Anonymkode: b42ce...d54 Ingeting med metall i Anonymkode: 24d0a...421 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:38 #6 Skrevet lørdag kl. 18:38 BH med plasthekter eller uten hekter. Ingenting av metall, ikke knapper, absolutt ingenting. Anonymkode: fb636...389 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:45 #7 Skrevet lørdag kl. 18:45 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Skal ta MR av hodet i forbindelse med kronisk migrene. Skjønner at kjede, øredobber osv må av, men det er ikke problemer å ha metallknapp i buksa? Anonymkode: b42ce...d54 Det bekymrer meg at du ikke har fått noe informasjon om prosedyren fra sykehuset eller lab-en, der testen skal gjennomføres. Anonymkode: b6dd6...1a8 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:49 #8 Skrevet lørdag kl. 18:49 Da jeg tok MR av hodet i november måtte bh av, genseren pga glidelås og smykker. Jeg fikk beholde buksa og singleten. Hadde olabukse med knapp og glidelås og spurte en ekstra gang for å være sikker, men de sa det var greit fordi jeg ikke skulle helt inn. Anonymkode: f89cb...e63 1 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:56 #9 Skrevet lørdag kl. 18:56 Det er faktisk noe sminke det kan være metall i, selv om det er støv. Da jeg tok me av hodet sa de jeg ikke skulle sminke meg. Anonymkode: be7a4...c7a 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:59 #10 Skrevet lørdag kl. 18:59 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er faktisk noe sminke det kan være metall i, selv om det er støv. Da jeg tok me av hodet sa de jeg ikke skulle sminke meg. Anonymkode: be7a4...c7a Dette er også viktig å huske på! Anonymkode: 35e3a...a63
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:59 #11 Skrevet lørdag kl. 18:59 Jeg har tatt mr av hodet flere ganger. Knapp i buksa er ikke noe problem. Bh måtte av, samme med smykker og sminke. Anbefaler deg å kontakte røntgenavdelingen og sjekke. Anonymkode: 5e6b0...bae 1 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:07 #12 Skrevet lørdag kl. 19:07 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det bekymrer meg at du ikke har fått noe informasjon om prosedyren fra sykehuset eller lab-en, der testen skal gjennomføres. Anonymkode: b6dd6...1a8 Man får bare et generelt skriv, men det står jo der at man ikke skal ha noe av metall. Og ikke sminke pleier det stå. Og de mener ingenting, du må ta av hårstrikk til og med. Samme med BH og knapper. Mulig knapp i buksa ikke er så viktig for alle når det er MR av hodet men der jeg var (2 steder) har de bedt om å ta av alt med metall for sikkerhets skyld. Jeg tok på treningsBH og myke klær uten knapper eller metallender på snører. Anonymkode: 7db52...2b5 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:09 #13 Skrevet lørdag kl. 19:09 Ikke at jeg tror det, men i fall du har gebiss eller sånne løse tenner og de har metall så må de og ut Anonymkode: be7a4...c7a 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:11 #14 Skrevet lørdag kl. 19:11 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke at jeg tror det, men i fall du har gebiss eller sånne løse tenner og de har metall så må de og ut Anonymkode: be7a4...c7a Det meste tanngreier er vel uten sånn type metall? Jeg har string bak på tennene som jeg har hatt på når jeg tok MR (kan ikke tas av) Mulig gebiss er annerledes, men det er jo bare å spørre de som jobber der Anonymkode: 7db52...2b5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:17 #15 Skrevet lørdag kl. 19:17 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det meste tanngreier er vel uten sånn type metall? Jeg har string bak på tennene som jeg har hatt på når jeg tok MR (kan ikke tas av) Mulig gebiss er annerledes, men det er jo bare å spørre de som jobber der Anonymkode: 7db52...2b5 Da jeg var til mr ble jeg spurt om det, var derfor jeg skrev det jeg vet faktisk ikke hva det er laget av for tiden, en type plast eller noe, der det før var metall? Sånne hauggamle har vel metall Anonymkode: be7a4...c7a
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:18 #16 Skrevet lørdag kl. 19:18 Det løser seg enkelt. Jeg har svulst i hodet og de tar jevnlig MR. Bukse med knapp er ok., belte tar jeg av. Bh, tar jeg av men får en skjorte jeg kan bruke. Alle smykker av, sminke av før, men siste 2 årene har de ikke brydd seg. De spør om tenner og annet metall i kroppen og jeg svarer ja på skruer i ankel og et tann implantat. De bare registrerer det raskt, uten problem. Anonymkode: 7b023...54f 1 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:19 #17 Skrevet lørdag kl. 19:19 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det løser seg enkelt. Jeg har svulst i hodet og de tar jevnlig MR. Bukse med knapp er ok., belte tar jeg av. Bh, tar jeg av men får en skjorte jeg kan bruke. Alle smykker av, sminke av før, men siste 2 årene har de ikke brydd seg. De spør om tenner og annet metall i kroppen og jeg svarer ja på skruer i ankel og et tann implantat. De bare registrerer det raskt, uten problem. Anonymkode: 7b023...54f Leit å høre at du har svulst i hodet, hvordan går det med deg? Anonymkode: be7a4...c7a 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:30 #18 Skrevet lørdag kl. 19:30 Jeg har tatt MR av hodet i forbindelse med skader ved flere anledninger. Har fått lov å beholde piercinger som ikke kan taes av uten bistand fra piercer. Øredobber i øreflippen har jeg måttet ta ut, men har beholdt helix, daith og rook inne. Har ikke vært noe problem de gangene jeg har gjort det. Aldri fått beskjed om å ta av bukse med metall. Anonymkode: 4dbc3...ae6 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:36 #19 Skrevet lørdag kl. 19:36 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Leit å høre at du har svulst i hodet, hvordan går det med deg? Anonymkode: be7a4...c7a Takk. Jeg følges godt opp av sykehus og tar jevnlig MR kontroll av hodet, så derfor jeg svarte inn på dette temaet om MR av hodet. Man får fin beskjed i forkant av MR, om det er noen restriksjoner. Man får egen sykehus skjorte man kan ta på når man fjerner bh, smykker. Metall i kroppen gir man bare beskjed om, og (metall) sminke var en greie for noen år siden, men de har ikke brydd seg om sminke de siste årene. Så til hovedinnlegger. Bare følg det du får oppgitt av evt restriksjoner og svar på spørsmål de stiller, så går MR gjennomføringen fint. De som jobber med dette møter mange forskjellige folk og behov hver dag. De kan dette Anonymkode: 7b023...54f 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:39 #20 Skrevet lørdag kl. 19:39 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk. Jeg følges godt opp av sykehus og tar jevnlig MR kontroll av hodet, så derfor jeg svarte inn på dette temaet om MR av hodet. Så bra, håper det går bra med deg fremover, lykke til og god bedring! Anonymkode: be7a4...c7a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå