AnonymBruker Skrevet 21. mars #1 Skrevet 21. mars Jeg har et lite luksus problem og jeg lurer på hva jeg skal gjøre med det. 🫣 Vil begynne med å si at jeg er ikke utakknemlig! Jeg er Virkelig veldig takknemlig, men det blir bare litt mye. Vi har 2 barn, 3 måneder og en som akurrat ble 2 år. Gutt og jente. En i familien er veldig glad i å kjøpe klær til de. Og da mener jeg veeeelig glad i å kjøpe klær. Det er fantastisk vi er veldig takknemlige, og klærne er kjempe fine, og god kvalitet! Men de er så store! Det er alle mulige størrelser helt frem til 10 år! Vi har nå et lass med klær som ikke kan brukes før om 8 år 🫣 hva skal jeg gjøre med alt? Skal jeg bare pakke de ned? Hvordan holder de seg isåfall best? Bør jeg bare bytte de til mindre? Hva ville dere gjort? Vi har ikke så mye plass til å lagre så mye ekstra klær i leiligheten .. hvordan ta det opp på en fin måte med den som kjøper? Vi har prøvd å snakke om det, hvilken størrelse de bruker nå og slik, men det blir bare blåst bort til " åå det går fint, da kan de bruke det når de blir større" 🫡 Anonymkode: 2383f...223 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars #2 Skrevet 21. mars De største størrelsene kan du jo selge. Familiemedlemmet ditt husker garantert ikke om 8 år hvilke klær hun kjøpte. Så bruker dere pengene til å heller kjøpe noe barnet har bruk for. Anonymkode: 82554...ef6 4
Daisy-love Skrevet 21. mars #3 Skrevet 21. mars Klær i neste størrelse er fint, men over det, særlig på eldre barn som ikke vokser som ugress hadde jeg prøvd å si noe til vedkommende om. Jeg har noen «små» i min familie. Mor er der at barna blir glad for ALT, mens jeg prøver å få frem hva de egentlig liker. En av de eldre er nå tenåring, og liker ikke ALT, og har ikke gjort det på flere år. Helt i orden. Jeg tilpasser. Du vet ikke en gang om tiåringen vil bruke det når det passer 🤪 De i familien er takknemlige, så ingenting med det, men har sine farger og ting de liker, og det er en del av det å bli eldre å kunne bestemme mer selv. Så jeg hadde tatt praten, også hadde jeg byttet eller solgt det du ikke vil spare på. Det er sikkert noe fint der som du kunne passet på, men skjønner det kan bli mye, og fullt også.
AnonymBruker Skrevet 21. mars #4 Skrevet 21. mars det er greit og ha noe man kan vokse i men når det er snakk om så store str så bør man si ifra Anonymkode: 023ea...462 2
SPOCA Skrevet 21. mars #5 Skrevet 21. mars Det er jo bare flott, det pakker vi ned og bruker når barnet er stort nok. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars #6 Skrevet 21. mars SPOCA skrev (3 minutter siden): Det er jo bare flott, det pakker vi ned og bruker når barnet er stort nok. Leste du at TS ikke har lagringsplass? Anonymkode: 50cb5...3a1 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars #7 Skrevet 21. mars Jeg hadde byttet det i mindre størrelser. Når de er 10 år, har de fleste barn meninger om hvordan klærne skal se ut og da er det sannsynlig at klær bestemor(?) kjøpte for 8 år siden ikke er det de ønsker seg. Anonymkode: e14cc...c00 7
SPOCA Skrevet 21. mars #8 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Leste du at TS ikke har lagringsplass? Anonymkode: 50cb5...3a1 Hva med å svare på det ts spør om? Hun skriver at hun ikke har så god plass. Ikke at hun ikke har plass i det hele tatt. Jeg tenker at noe kan lagres, og så får hun muligens selge resten eventuelt. Og så får hun vel bare ta det opp hvis det blir et for stort problem.
AnonymBruker Skrevet 21. mars #9 Skrevet 21. mars Hvis det er mulig å bytte, hadde jeg byttet til mindre størrelser som kan brukes nå og i nærmeste fremtid Anonymkode: a0c4e...dd7 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars #10 Skrevet 21. mars SPOCA skrev (10 minutter siden): Hva med å svare på det ts spør om? Hun skriver at hun ikke har så god plass. Ikke at hun ikke har plass i det hele tatt. Jeg tenker at noe kan lagres, og så får hun muligens selge resten eventuelt. Og så får hun vel bare ta det opp hvis det blir et for stort problem. Jeg opplevde ikke at du gjorde det. Du skrev som om det overhode ikke var noe problem å få hauger av klær man ikke har plass til å lagre. Anonymkode: 50cb5...3a1 1 3
SPOCA Skrevet 21. mars #11 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg opplevde ikke at du gjorde det. Du skrev som om det overhode ikke var noe problem å få hauger av klær man ikke har plass til å lagre. Anonymkode: 50cb5...3a1 Javel. Det må du i så fall gjerne mene.
AnonymBruker Skrevet 21. mars #12 Skrevet 21. mars Det er altså en person som kjøper nye klær til dine barn opp til 10 år? Den personen må da for pokker slutte med det. Trodde først det var snakk om arveklær Vi har god lagringsplass men dette her hadde jeg ikke giddet. Det blir allerede flere størrelser som lagres fra storesøsken til minste. Selg de største og de du ikke liker med god samvittighet. Anonymkode: c84ce...81d 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars #13 Skrevet 21. mars Jeg hadde prøvd å bytte eller selge det. Min minste er 7 år yngre enn broren sin. Jeg tok vare på masse etter storebror, men da lillebror passet inn i det var det helt andre klær som gjaldt. Snitt og farger endrer seg på så mange år. Jeg er absolutt ikke opptatt av mote, men minste ønsket feks ikke skinny jeans da alle andre hadde baggy jeans. Endte med å gi det meste til Røde Kors. Anonymkode: 599e6...4d0 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars #14 Skrevet 21. mars Vi har fått litt arveklær i større størrelser som jeg lagrer selv om vi ikke har plass. Men er bare 2-3 str for stort da. (3 år eldre barn). Kan det byttes ville jeg byttet. Personen kjøper kanskje på salg? Du må jo nesten si ifra igjen at det er kjempesnilt men du har ikke sjangs til å oppbevare og er redd de fine klærne skal bli ødelagt i lagring før de kan brukes. Anonymkode: e96cb...55b 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars #15 Skrevet 21. mars Prøv å bytt til mindre str hvis mulig Vi hadde plass til å lagre klær og elsket det å bare kunne hente ny str i bodden. Ser enkelte skriver klær går av moten. Tja her brukte nå ungene ute dress fra 1985 fra HH som holdt bedre en det som da var nytt i 2008. Olabukser som hadde bedre pass form en mye i dag osv. Vi arvet fra 4 stk. Anonymkode: 92786...67a
Crazydoglady Skrevet 21. mars #16 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har et lite luksus problem og jeg lurer på hva jeg skal gjøre med det. 🫣 Vil begynne med å si at jeg er ikke utakknemlig! Jeg er Virkelig veldig takknemlig, men det blir bare litt mye. Vi har 2 barn, 3 måneder og en som akurrat ble 2 år. Gutt og jente. En i familien er veldig glad i å kjøpe klær til de. Og da mener jeg veeeelig glad i å kjøpe klær. Det er fantastisk vi er veldig takknemlige, og klærne er kjempe fine, og god kvalitet! Men de er så store! Det er alle mulige størrelser helt frem til 10 år! Vi har nå et lass med klær som ikke kan brukes før om 8 år 🫣 hva skal jeg gjøre med alt? Skal jeg bare pakke de ned? Hvordan holder de seg isåfall best? Bør jeg bare bytte de til mindre? Hva ville dere gjort? Vi har ikke så mye plass til å lagre så mye ekstra klær i leiligheten .. hvordan ta det opp på en fin måte med den som kjøper? Vi har prøvd å snakke om det, hvilken størrelse de bruker nå og slik, men det blir bare blåst bort til " åå det går fint, da kan de bruke det når de blir større" 🫡 Anonymkode: 2383f...223 Hei. Vi er kjempeglade for klærne men vi har altså ikke plass her vi bor til å lagre på ting som ikke kan brukes på mange år. (Det er en mulighet). Er det byttelapp kan man selvsagt bytte klærne. Evt kan dere jo spørre om vedkommende selv har lagringsplass til disse klærne til barna vokser inn i de.. 1 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 21. mars #17 Skrevet 21. mars Jeg ville i første omgang prøvd å bytte i en mindre størrelse eller noe annet i mer passende størrelse.
fru Alving Skrevet 22. mars #18 Skrevet 22. mars Prøv å bytte i mindre størrelser. Eventuelt lever inn og få tilgodelapp. Det er litt slitsomt med klær og små barn, de vokser fort og gaver er ikke bestandig det du trenger. Jeg husker jeg syntes det var litt slitsomt å få klær når mine var små for det innebar ofte masse ekstra arbeid for meg. Det var bytting, tilgodelapper og masse styr. Regner med at dette dreier seg om en bestemor, kanskje det går an å ta dette opp på en pen måte.
AnonymBruker Skrevet 22. mars #19 Skrevet 22. mars Hadde bare byttet i mindre størrelse eller til annet vi trengte. Selv bytter jeg ofte til tilgodelapp og kjøper noe ordentlig ved behov for summen. For eksempel vinterdress eller tilsvarende. Anonymkode: dcd47...38c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå