Gå til innhold

er dette hersketeknikk/manipulering?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 33 år, kjæresten er 54 år

Vi bor ikke sammen, ikke barn.

Siste årene så har han brukt så mye maktspill mot jeg( jeg er i en ganske sårbar situasjon, er ensom og sliter med angst) 

uansett siste året har han gitt lite lyd fra seg på dagtid men vil alltid møtes på kveldstid, jeg mistenker det er kun sex han vil ha meg nå, og ikke et forhold..men han vet at jeg er svak for han og det virker som han elsker å såre meg.. 

i går ringte han meg etter jobb å spurte om jeg ville bli med han hjem på kvelden, hadde ikke hørt noe fra han før dette.

Jeg sa at jeg var litt sliten etter jobb å ville være hjemme, da ble han kort og snurt på tlf, jeg fikk dårlig samvittighet å ringte han å sa at eneste grunnen til at jeg ville være hjemme til meg selv var fordi at jeg var sliten, han ble småsur på telefon å da sa jeg noe som « værsåsnill ikke vær sur, jeg er bare sliten og vil slappe av alene idag» 

Etter det har han ikke svart på meldinger..

jeg spurte han på sms idag 

« er du ikke glad i meg?» 

ingen svar å få… prøvd å ringe han et par ganger men telefon er avslått.. dette gjør han hver gang  vi har hatt det bra i en periode, å bare ghoster meg for småting som dette.. 

er det manipulering? 
han vet jo at jeg blir lei meg og stressa hver gang han kutter meg ut slik.. 

de andre gangene han har gjort dette å vi har ordnet opp sier han at det er jeg som stikker av.. det er jo ikke det, det er han som fryser meg ut… 

er så ufattelig lei av dette..

han vet at jeg er mentalt tynnslitt av andre såre ting i livet også… 😔

Anonymkode: 1b995...09e

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Du er 33 og han 54? Dette er jo sånn 16 åringer oppfører seg i forhold. 

Anonymkode: ec169...ac3

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er manipulering. Guilt tripping. Men det er også "er du ikke glad i meg"-meldinger. Guilt tripping. Så kanskje dere har det best uten hverandre, hvis det er sånne sider dere bringer frem i hverandre.

Anonymkode: 2cecc...2eb

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

er det manipulering? 

Du trenger ikke å spørre andre.

Du vet hvordan du reagerer. Det er svar nok.

Anonymkode: e2bda...96d

AnonymBruker
Skrevet

Ta vare på deg selv! Sett dine grenser, du er ansvarlig for din lykke. Ikke bruk tid på mennesker som ikke gir deg god følelse!!

Anonymkode: c7c0a...693

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Etter det har han ikke svart på meldinger..

jeg spurte han på sms idag 

« er du ikke glad i meg?» 

ingen svar å få… prøvd å ringe han et par ganger men telefon er avslått.. dette gjør han hver gang  vi har hatt det bra i en periode, å bare ghoster meg for småting som dette.. 

er det manipulering? 

Jeg skjønner at du har det vanskelig. Jeg lurer på hvorfor du fortsetter å ta kontakt, når han har ikke svarer deg og slår av telefonen?

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Ja, han manipulerer deg. Jeg skjønner det er vanskelig å avslutte med en man er såpass glad i, men jobb med det. Har du venner og familie du kan snakke med ts?❤️

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det der er fjortiss tull fra begge, og han bruker deg bare, og manipulerer ja. Dropp det, nå. 

Anonymkode: 34fca...7e6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å send meldinger og slutt å svar han. 

Anonymkode: ca2bb...e30

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slutt å send meldinger og slutt å svar han. 

Anonymkode: ca2bb...e30

Dette. Ha is i magen ts og ikke svar han. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å skrive "er du ikke glad i meg" er like mye nedlatende fra din side. Dere virker som to fjortiser begge to.

Anonymkode: bfcc0...c1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt rart alt.

Jeg er 52,hadde aldri kunne tenkt meg å hatt sex eller hatt kjæreste som er yngre enn 45.

Anonymkode: 3f776...aca

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du blir brukt. Man tolererer at en kjæreste er sliten og viser respekt gjennom omsorg. 

Et normalt forhold har innhold på dagtid ,med felles opplevelser med hverandre,venner og familie. 

At du straffes med stillhet/ null svar fordi han ikke får komme å ....sier endel om ham . 

Løs båndene ett om gangen 🌺

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å fortsette med å bli nedpsyket av denne mannen - som ja, manipulerer deg - hvis du fortsetter å ha kontakt med ham, Ts.

Du sier du sliter på andre områder i livet som også er sårt. Vel, da er det på tide å få denne mannen helt ut av livet ditt, for han tapper deg konstant for energi, og din psyke forverres av å ha han i livet ditt. 

Menn(esker) som så tydelig ikke er bra for deg, de må du få du ut av livet ditt! Du kan ikke endre ham, men du må selv slutte å være i et skadelig forhold. Du må velge deg selv!

Nå har han ghostet deg. Supert! Da kan du sende ham en enkelt melding hvor du forteller ham at det er slutt og at du ikke ønsker noen som helst kontakt videre og at du forventer at han respekterer dette. Så, før han rekker å svare noe som helst, så blokkerer du ham på alle kanaler, alle sosiale medier og også telefon. Om han dukker opp hjemme hos deg, IKKE åpne opp døren. Ikke ha noe som helst mer med ham å gjøre.

Og så søker du heller kontakt med venner, skaffer deg et bedre nettverk, omgås personer som ikke bryter deg ned. Søk gjerne psykolog eller et annet lavterskeltilbud som kan hjelpe deg på veien.

Du kan få det mye bedre i livet! Men da må du kutte ut slike som han, som manipulerer deg og dermed bare bryter deg ned. Ikke godta å ha slike i livet ditt. Vær singel lenge nok til at du blir tryggere på deg selv, og velg heller en mann som er likere deg i alder og interesser og verdier neste gang. Ikke gå for rene seksuelle forhold, for som regel blir den ene alltid såret av slike når det har gått en stund. 

Send en melding hvor du avslutter forholdet, og så blokker ham på alle sosiale medier og telefon! Aldri åpne døren for ham, om han ringer på hos deg. Gir han seg ikke, men fortsetter å prøve å kontakte deg -  gå til politiet og be om hjelp for å få fred fra ham.

❤️ 

Anonymkode: 3d000...60d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Litt rart alt.

Jeg er 52,hadde aldri kunne tenkt meg å hatt sex eller hatt kjæreste som er yngre enn 45.

Anonymkode: 3f776...aca

Helt uaktuelt med 45. Er jo nesten pervo. Minst 46, sier jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er manipulasjon. 

Anonymkode: 9ed13...11e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...