melina Skrevet 9. april 2006 #1 Skrevet 9. april 2006 Skal lage en kjøttgryte til ca 25 personer og tenkte kanskje å ha ris ved siden av, hvis det ikke blir altfor vanskelig.. Problemet er at all maten må lages på forhånd og så bare varmes opp når selskapet begynner. Noen som vet hvordan det vil bli å varme opp ris som allerede er ferdigkokt?
Gjest gjest1 Skrevet 9. april 2006 #2 Skrevet 9. april 2006 Jeg synes aldri det blir bra, men så er ikke jeg noen kløper på kjøkkenet heller da
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #3 Skrevet 9. april 2006 Jeg ville laget alt unntatt risen paa forhaand. Det tar jo ikke lang tid, og resultatet blir mye bedre.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #4 Skrevet 9. april 2006 I tilfelle bør man gjøre det på riktig måte (rask nedkjøling), hvis ikke kan det føre til matforgitfning. Les her: http://matportalen.no/Saker/1074170557.89 Det beste er å servere fersk ris.
Gjest Tita K Skrevet 10. april 2006 #5 Skrevet 10. april 2006 Jeg har også hørt at det kan være skadelig med gjenoppvarmet ris særlig for små barn og eldre. Hva med å kjøpe hurtig ris da trenger du bare å koke opp vann og så kan du ha ris og vann rett i serveringsfatene bare tøm over det kokende vannet ti minutter før du skal servere.
melina Skrevet 10. april 2006 Forfatter #6 Skrevet 10. april 2006 (endret) Takk for svar! Tror nok jeg satser på hurtigris da, tør ikke risikere at noen blir dårlige Endret 10. april 2006 av melina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå