Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan husker man å få frem alt som må legges frem i en rettssak når saken er mange år gammel? Er det advokaten sin jobb? 

Er mange detaljer og historier jeg er redd jeg vil glemme siden man ikke får lov til å ta med annet enn notater inn. 

Anonymkode: 01eb4...909

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags rettssak skal du i? Er litt viktig for å kunne rådgi deg på rett måte. 

Skrevet

Hvis du kan ta med notater, så er det jo bare å passe på at notatene inneholder alle de punktene du ønsker å ta opp? Da er det vel ikke noe problem? Du må bare bruke tida nå før rettsaken til å lage disse notatene og skrive ned alt du kommer på som er viktig i sakens anledning.

Ellers er det jo opp til både aktor, forsvarer og dommer å spørre om de rette tingene og få frem et riktig bilde av ting slik at de kommer fram til en riktig domsavgjørelse til slutt.

Anonymkode: 91fa7...518

• Liker 3
Skrevet

Husk å ikke ordlegge deg for detaljert, da kan budskapet lett forsvinne i alle detaljer tilhørerne ikke klarer å få med seg.

Anonymkode: 88ea8...874

Skrevet

Men er det advokaten min som skal si mest?

Skrevet

Snakk med advokaten din, for å sitte der å skulle vitne gir deg hjerntåke, jeg ente med å bare sitte der å stirre rett fram å fikk ikke ut et ord, men advokaten hjalp meg å komme igang. 

Anonymkode: 6ef17...6e8

Skrevet

Du får lov å ta med notater inn. Jeg har vitnet masse ganger og har alltid med notater. Ikke som jeg leser opp, men punkter som tidslinje og viktige stikkord over ting jeg må / bør huske

Anonymkode: 9aceb...528

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Men er det advokaten min som skal si mest?

Dette burde du snakke med advokaten din om. Det er vanligvis en fordel om du får forklare deg selv med egne ord, men hvis du eller advokaten din tror at det er negativt for saken din, så kan advokaten snakke for deg. 

Anonymkode: 9f90b...f7d

• Liker 2
Skrevet

Hvor lang tid har man fra man sender inn stevning til det blir rettssak?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor lang tid har man fra man sender inn stevning til det blir rettssak?

Du må snakke med advokaten din om alle spørsmål. Generelt kan du ha med notater, og notere underveis. Men det finnes endel saker der det foreks ikke ender i rettsak, men i en forliksmegling og da forlik. Det kan ta noen få måneder, eller et år, spørs på kapasitet, prioritering osv.

Anonymkode: f0cad...8cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...