Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest anyone?
Skrevet

Jeg får lønning i morgen (ENDELIG!!!) og har tenkt til å investere i gode sminkeprodukter (skader ikke om de er billige også ;)) Men jeg er ikke noe kosmetikkfantom, klarer ikke å sminke meg fancy uten at det ser ut som at jeg skal på karneval.. så tror jeg skal holde meg til naturlige farger, da ser det vel som regel fint og fresh ut. Har kommet frem til at det er dette jeg trenger:

Øyenskygge (brun?)

Highlighter (sånn man bruker for å lyse opp under brynene sant?)

Foundation (Tenker på Helena Rubenstein sin color clone. Jeg har lys blandingshud som er noe uren. Kan denne passe? Hvilke fargenyanse?)

Solpudder (Dere på KG skryter jo uhemmet av det :))

Sminkekost til øyenskygge (Er det lettere å duse ut øyenskyggen hvis kosten er stor?)

Trenger en god fuktighetskrem og, og har funnet ut vichy oligo 25 sin krem til blandingshud kan passe meg. Men den er visst grønn..kan man legge brun foundation over grønnlig krem eller blir det noe gusjefarge av det..?

Noen som har gode merker og nyanser og anbefale meg til denne sminken? Skrive gjerne hva det koster om dere vet det. Viktig å holde styr på økonomien ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Jeg bruker en highlighter fra este lauder, den er kjempefin :) tror den koster 270 men er ikke helt sikker. Den er veldig drøy. De heter spotlight (skin tone perfector) Bruker den litt på kinnben, samt hake og panne.

Fondation bruker jeg også bra este lauder, double wear. Den sitter kjempefint og hele dagen, samt passer min hudtone perfekt, og min hud er veldig lys.

Jeg har kjøpt kostene mine hos make up store, de vasker jeg hver tredje uke, burde vel gjort det oftere, men bruker ikke full sminke hver dag heller. De koster en god del, husker ikke hvor mye, men tar du vare på de holder de i flere år.

Lærte av en makeup artist at man ikke skal duse ut farger så mye med kosten, men heller børste litt lys farge over igjen for å viske ut. Men holder ennå på å prøver meg fram.

:) Det var mine tips iallefall.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

*notere flittig*

Tusen takk :)

Skrevet

Viktig med en god øyenskyggebase, f.eks. fra Art Deco. Det gjør at du ikke trenger så dyre øyenskygger for at det skal se pent ut og holde lenge.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var på sminkekurs hos Make up store her om dagen. Anbefales!

du får en hel time med en make up artist. Koster 495, men du får ta ut produkter for hele beløpet.

Foundationen derfra er den aller aller beste jeg har prøvd og jeg har prøvd maaange.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis du har litt uren hud, er kanskje ikke Color Clone en riktig foundation for deg. Den dekker minimalt, og kan nok bli litt blank utover dagen. Jeg vil heller anbefale at du tester Teint Idole Ultra fra Lancome. Den er lett, men dekker litt mer, og holder huden matt. Den er beregnet for blandingshud.

Oligo 25 ser grønn ut, men blir ikke grønn på huden, akkurat som du ikke får grønt hår av grønn shampo, så du trenger ikke bekymre deg noe for det.

Skrevet

Anbefaler absolutt solpudder fra Guerlain, Terracotta :) Genialt!Passer også for lys hud, jeg har nr,2.

Ellers så har Chanel en bra foundation for blandingshud, Double perfection.....og chanel sine øyenskygger er jeg også veldig fornøyd med

Gjest Cosette
Skrevet

Om du vil ha vipper -prøv Dior mascara; "Diorshow".. Finner ikke maken :sjenert:

Skrevet

Sminke: Purelux. Prøvene koster en dollar, og det holder lenge på øyenskygger, jeg går som regel lei av en farge lenge før prøven er brukt opp ;) Det er og noe som heter “what red?” som er SVÆRT bra mot rødming og lignende. Solpudderet jeg bruker derifra heter Sunkissed. Prisene på hele pakker er mellom 8 og 20 dollar. Men ta deg en runde og bestill et par (10 :rodme) talls prøver, så finner du ut hva som virker på deg. En prøve varer glatt i et par uker.

Børster: The bodyshop, mener den koster rundt 69 kr.

Fuktighetskrem: Jeg bruker ren jojobaolje, både som fuktighetskrem, og som sminkefjerner, rene universalmiddelet for meg. (Om jeg ikke gjør noe så har jeg TØRR (eksemaktig) hud på ca halve ansiktet, og kviser på resten) På myrra.no koster en flaske på en dl 70 kr, men jeg kjøpte likte godt en halvliter for et år siden (for 199 kr), og den har jeg ennå. Jo større flaske, jo billigere pr dl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...