Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

hei,

Jeg lurer på om man kan drikke Biola, eller noe annet som er syrnet melk?, sånn syrnet melk med smak av blåbær, bringebær, jordbaær og sånt?

Har sett at de selger syrnet melk med masse forskjellige smak i Sverige, og fikk kjempelyst på det nå.. men kan man drikke det når man er gravid?

er 5 månrder på vei.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det går helt fint, så lenge produktet er pasteurisert, altså varmet opp under produksjonen for å hindre uheldige bakterier.

Tror faktisk det står på de norske biola-pakkene at de anbefales blant annet til gravide.

Gjest cecilia
Skrevet

Jepp, er anbefalt med biola. Spesielt i slutten av svangerskapet og ammeperioden. Kan vel minske risikoen for atopisk(?) eksem hos barnet.

Gjest cecilia
Skrevet
Faren for atopisk eksem ØKER så vidt jeg husker ved inntak av mye melk og melkeprodukter? (les blandt annet: http://www.helsenytt.no/artikler/kumelk_allergi.htm ) Sikkert like greit å drikke biolajus eller vitabiosa i stedet for. Det samme bakteriekulturer i den, og du slipper melken.

Vet ikke jeg, men tine har hvertfall reklamert for at det er forebyggende. De ville vel ikke ha gjort det dersom det gir motsatt effekt?

Gjest Gjest
Skrevet
Vet ikke jeg, men tine har hvertfall reklamert for at det er forebyggende. De ville vel ikke ha gjort det dersom det gir motsatt effekt?

Tine har rett i det at melkesyrebakterier gir en beskyttelse mot allergier, men de “glemmer” å nevne at selve melken kan gi allergi. Med andre ord, de legger reklamen opp som alle andre firmaer, for å tjene penger ;)

Skrevet
Tine har rett i det at melkesyrebakterier gir en beskyttelse mot allergier, men de “glemmer” å nevne at selve melken kan gi allergi. Med andre ord, de legger reklamen opp som alle andre firmaer, for å tjene penger ;)

Altså, det er vel i seg selv melkesukker som er det de fleste reagerer på, og så vidt jeg vet er det ikke så mye av det i syrnet melk?

Gjest Gjest
Skrevet

I følge legen som behandlet vårt barn for allergi var det melkeproteinet som var problemet, og ikke melkesukkeret. Kort sagt: Proteinet gir allergi (utslett, pustevansker osv), og sukkeret intoleranse (diare og andre mageproblemer)

Skrevet
I følge legen som behandlet vårt barn for allergi var det melkeproteinet som var problemet, og ikke melkesukkeret. Kort sagt: Proteinet gir allergi (utslett, pustevansker osv), og sukkeret intoleranse (diare og andre mageproblemer)

Okei, takk for oppklaring!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...