AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Min mann har flere ganger påpekt at jeg rister lett på hodet frem og tilbake (type nei bevegelse) ganske ofte når jeg «spacer» ut eller ser på skjerm. Jeg har aldri hørt noen andre si det så jeg lo det vekk litt i starten for mannen min er en skrøne og kan dra på litt. Men jeg så en video av meg selv ista hvor jeg sitter og ser inn i kameraet og hører på den som filmer, og jaggu sitter jeg ikke og rister lett frem og tilbake! Jeg ble nesten litt redd for jeg merker ikke i det hele tatt at jeg gjør dette. Hva i alle dager kan det her være? Tics? Noen som har vært borti lignende? Tørr ikke google engang for da har jeg sikkert svulst og hele pakka…… burde jeg dra til legen? Anonymkode: 80646...6d8
Marleah Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Ingen diagnose fra meg altså, men kan jo høres ut som en form for Tourettes. Det finnes flere grader av dette og arter seg på mange forskjellige måter. 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Tics eller annet. Finnes flere nevrologiske tilstander som kan gi slikt, mange helt ufarlige. Jeg har både en tante og en svoger (ikke i slekt med hverandre) som har lignende. Han siden tenårene, hos henne oppstod det plutselig i femtiårene. Anonymkode: db2ea...be2 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden Verdt å ta en legetime for tenker jeg. Anonymkode: 224f7...7fa 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden Vagon skrev (1 minutt siden): Kanskje du er gammel bare Jeg er 32 år gammel… Anonymkode: 80646...6d8
Vagon Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er 32 år gammel… Anonymkode: 80646...6d8 Da ble du gammel tidlig 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden Kan være benign essensiell tremor, dvs. godartet type skjelvinger. Om noen av dine foreldre har litt skjelvinger på hendene f.eks. så og har essensiell tremor, så er det dominant arvelig, dvs. man arver det normalt selv om bare en av foreldrene har det. Høres ikke ut til å være plagsomt for deg eller mye, så jeg ville bare nevnt det for fastlegen neste gang du likevel skal dit, såsant du ikke har andre symptomer som påvirker deg også. Jeg har noen lignende skjelvinger, men hos meg kommer det av mangel på kobber som av en eller annen grunn ikke responderer på tilskudd. Man kan også få skjelvinger av andre vitamin- eller mineralmangler. Er du usikker så tar du en tur til legen likevel. Anonymkode: 1f108...b2a 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden Vagon skrev (Akkurat nå): Da ble du gammel tidlig 😂😭 Anonymkode: 80646...6d8
Vagon Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 😂😭 Anonymkode: 80646...6d8 Tulla jeg
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tics eller annet. Finnes flere nevrologiske tilstander som kan gi slikt, mange helt ufarlige. Jeg har både en tante og en svoger (ikke i slekt med hverandre) som har lignende. Han siden tenårene, hos henne oppstod det plutselig i femtiårene. Anonymkode: db2ea...be2 Veldig rart at det bare oppstår sånn plutselig! Jeg har jo alltid vært frisk og i god form. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan være benign essensiell tremor, dvs. godartet type skjelvinger. Om noen av dine foreldre har litt skjelvinger på hendene f.eks. så og har essensiell tremor, så er det dominant arvelig, dvs. man arver det normalt selv om bare en av foreldrene har det. Høres ikke ut til å være plagsomt for deg eller mye, så jeg ville bare nevnt det for fastlegen neste gang du likevel skal dit, såsant du ikke har andre symptomer som påvirker deg også. Jeg har noen lignende skjelvinger, men hos meg kommer det av mangel på kobber som av en eller annen grunn ikke responderer på tilskudd. Man kan også få skjelvinger av andre vitamin- eller mineralmangler. Er du usikker så tar du en tur til legen likevel. Anonymkode: 1f108...b2a Takk for godt svar, jeg tror kanskje jeg burde dra bare for å få ro i sjela. Det er ikke noe særlig skjelvinger i familien som jeg vet, men jeg skal høre med foreldrene mine. Vagon skrev (7 minutter siden): Tulla jeg Ja jeg skjønte det, det var ganske morsomt. Takk for en god latter mens jeg sitter her og stresser 😅 Anonymkode: 80646...6d8
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden Jeg har hoderisting pga nakkeskade. Anonymkode: 686a3...76d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå