Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp begynt i ny jobb som renholder. Har jobbet i det private i mange år, men nå har jeg fått jobb i kommunen. Vi er 7 stk som jobber i samme bygg. Vi har vært vårt område vi vasker og har ansvar for. Pausene tar vi sammen, men sitter hver for oss. Vi er 2 norske og 5 utenlandske. Og det er sånn Vi deler oss opp i pausene. Sitter i samme rom, men ikke på samme bord. Ingen samtaler i pausene. De snakker sammen og vi snakker sammen. Og det er dumt. For eneste mulighet til å snakke sammen er i pausene. Men sånn er det her sa de når jeg spurte. 

Er dette ett tegn på ett dårlig arbeidsmiljø?

Anonymkode: 33ae4...a98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle har ansvar for godt arbeidsmiljø. Høres ikke ut som om det er dårlig per se, men at dere alle har en felles jobb å gjøre for å få mer fellesskap enn det dere har nå. Her er det bare fantasien som setter grenser, men jeg hadde kanskje startet med noe ala "ta med en matrett fra din kultur"-lunsj en gang i måneden? Da får folk dele litt om seg selv og det starter dialog? Etterhvert som dere forhåpentligvis blir bedre kjent går det kanskje an å foreslå noe utenfor arbeidsplassen. Start et eget quizlag og gå på en lokal quiz hvis det fins? Bygger lagfølelse og er sosialt uten at det blir mye press på samtale og drikking. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...