AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden Min venninne har ei datter på 20 år som går på aap. Hun fortalte at datter har satt høyt skattetrekk så hun får mindre aap utbetalt. Så da får hun også sosial stønad fra nav. Men så får hun veldig mye skattepenger tilbake pga det. Dette kan da ikke være lov? Hadde hun hatt normalt skattetrekk så hadde hun ikke trengt sosial stønad Anonymkode: 520dd...562
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Skrevet 9 timer siden Nja - når er det vel slik at tilgode skatt avregnes mot sosialstønad, så det er ikke sikkert at det blir så mye tilgode da Anonymkode: bc8b2...18e 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nja - når er det vel slik at tilgode skatt avregnes mot sosialstønad, så det er ikke sikkert at det blir så mye tilgode da Anonymkode: bc8b2...18e Hva menes med det? I fjor fikk hun beholde over 15 000 kr som hun fikk tilbake på skatten. Fikk også sosial stønad Anonymkode: 520dd...562
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden De mnd ho betaler så betaler ho inn mer. Men si den mnd skattepengene blir utbetalt vil ho ikke få sosial stønad for da har ho penger på konto. Betaler selv ekstra skatt for å ungå restskatt. Hos meg så tilsvarer det at jeg får ca 3500 igjen på skatten. Flere jeg kjenner har gitt beskjed til arbeidsgiver å trekke ekstra i skatt Anonymkode: 1a6ec...f5b
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De mnd ho betaler så betaler ho inn mer. Men si den mnd skattepengene blir utbetalt vil ho ikke få sosial stønad for da har ho penger på konto. Betaler selv ekstra skatt for å ungå restskatt. Hos meg så tilsvarer det at jeg får ca 3500 igjen på skatten. Flere jeg kjenner har gitt beskjed til arbeidsgiver å trekke ekstra i skatt Anonymkode: 1a6ec...f5b Hun vil heller ikke få sosialstønad så lenge sosialkontoret estimerer at tilbakebetalingen fra skatten ville vart med normal støtte, så dette er bare en annen versjon av å pisse i buksa for å holde varmen. Anonymkode: 292ae...155
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Nja - når er det vel slik at tilgode skatt avregnes mot sosialstønad, så det er ikke sikkert at det blir så mye tilgode da Anonymkode: bc8b2...18e Nei, det gjør ikke det. Anonymkode: 98523...e33
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Skrevet 8 timer siden Dere kan sende en melding til det lokale nav-kontoret og informere om at denne personen gjør det med vilje. Dere finner navnet på feks lederen på kontoret, send mail til vedkommende [email protected] er mailen. Det kan faktisk være at det er vennskapelige bånd mellom denne venninnen og nav-behandleren. Anonymkode: a1a44...eec
Abra Skrevet 8 timer siden #9 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, det gjør ikke det. Anonymkode: 98523...e33 Hvis du har fått 30k inn på konto i skatt til gode så vil det jo ha noe å si for en sosialstønad. 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dere kan sende en melding til det lokale nav-kontoret og informere om at denne personen gjør det med vilje. Dere finner navnet på feks lederen på kontoret, send mail til vedkommende [email protected] er mailen. Det kan faktisk være at det er vennskapelige bånd mellom denne venninnen og nav-behandleren. Anonymkode: a1a44...eec Nav har er eget skjema for å tipse om trygdesvindel: https://www.nav.no/tips-om-trygdesvindel Men det er ikke noen vits her, man har ikke rett på sosialstønad med mindre det virkelig er helt tomt på konto, så når hun får restskatten da, så blir det ingen sosialstønad før hun har brukt den opp. Så i lengen får hun uansett bare det absolutt nødvendige. Anonymkode: d1c0d...540 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #11 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Min venninne har ei datter på 20 år som går på aap. Hun fortalte at datter har satt høyt skattetrekk så hun får mindre aap utbetalt. Så da får hun også sosial stønad fra nav. Men så får hun veldig mye skattepenger tilbake pga det. Dette kan da ikke være lov? Hadde hun hatt normalt skattetrekk så hadde hun ikke trengt sosial stønad Anonymkode: 520dd...562 Fullt lovlig. Mange har høyt skattetrekk for å få noe igjen. Å Søke sosialhjelp er også fullt lovlig. Det er NAV sitt ansvar å sjekke at alle andre muligheter er prøvd, som f.eks. å sette skattetrekket ned. Anonymkode: 433ae...d94 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå