Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For 1 år siden ble bilen skadet og vi fikk utbetalt forsikrinsgpenger. Kjøpte en 2018 modell kia hybrid. Har det siste året betalt 800 kr i måneden. Men nå er den plutselig 1700 kr. Er det vanlig med en sånn øking? 

Er dette en dyr forsikring? Kanskje få billigere en annen plass? 

Anonymkode: a9a0a...281

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her ville jeg bare ha kontaktet flere forsikringsselskaper og bedt om å få et tilbud. De er ivrige etter å skaffe seg nye kunder, og vil strekke seg mot å kunne gi deg en bedre pris. Evt så kan du hente inn tilbud fra andre og spørre om ditt nåværende forsikringsselskap er villige til å matche det mot å beholde deg som kunde. 

Anonymkode: 39c5a...0e1

Skrevet

Synes den var veldig dyr, og en veldig stor økning. Det er ikke normalt at premien øker over 100 % på et år. Kan det være at du fikk et lokketilbud som kun var det første året, eller at dette var et forsikringsselskap som bilselgeren hadde "avtale" med?

Uansett , - jeg hadde bedt om pris fra andre selskap og sammenlignet.

AnonymBruker
Skrevet
Sniff76 skrev (25 minutter siden):

Synes den var veldig dyr, og en veldig stor økning. Det er ikke normalt at premien øker over 100 % på et år. Kan det være at du fikk et lokketilbud som kun var det første året, eller at dette var et forsikringsselskap som bilselgeren hadde "avtale" med?

Jeg hadde det forsikringsselskapet på den gamle bilen, så derfor ordnet jeg ny forsikring når jeg kjøpte ny bil. Ordnet det på nett, så hørte ikke noe om at det var ett tilbud jeg fikk som skulle vare 1 år 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sniff76 skrev (30 minutter siden):

Kan den ha blitt dyrere etter 1 år pga at jeg fikk utbetalt penger på gamle bilen som ble skadet?

Skrevet

Da har du vel fått et bonustap. Dette trer i kraft ved hovedforfall og gir prisøkning i tillegg til den økningen som uansett kommer hvert år. Men uansett lurt å sjekke med flere selskaper. Husk bare på å oppgi riktig bonus når du ber om pris for de sender uansett bonusforespørsel og får med seg at du har hatt skade/bonustap. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kan den ha blitt dyrere etter 1 år pga at jeg fikk utbetalt penger på gamle bilen som ble skadet?

Det kan hende - men økt forsikringspremie pga bonustap pleier å komme ganske fort, etter min erfaring. Har ikke pleid å vente til neste hovedforfall når vi har hatt skader på bil. Men mulig selskapene gjør det forskjellig. Du kan jo sjekke hvor mye bonus du har, og sammenligne forsikringsvilkårene/prissettingen fra i fjor vs nå.

Skrevet

Ville sjekket med flere forsikringsselskaper. Du betaler nesten dobbelt så mye som meg, og jeg har en elektrisk 2025-modell til 600k 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...