Gå til innhold

toll

Anbefalte innlegg

Gjest Stort prosjekt
Skrevet

Eller dvs. hvis det lønner seg og det må jeg ha litt hjelp til.

Har lekt med tanken på å kjøpe materialer (tømmer,takstein,isolasjon osv) til huset mitt i Sverige eller Danmark siden man kan få det til en brøkdel av prisen der. Men det blir jo rimelig store summer allikevel! Hvordan er tollreglene og hvordan regner man ut hvor mye jeg må betale? Så blir det moms i tillegg? Slipper jeg og betale moms i danmark/sverige da? Eller blir jeg belastet moms 2 ganger for samme varen?

har vært inne på toll.no men jeg går meg helt vill der og finner ikke ut noe særlig.

Noen som er noen racere på dette her og kan forklare meg litt hadde jeg blitt veldig takknemmelig. Legg gjerne ved linker til nyttige sider om du har det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du betaler ikke mva der du kjøper varen, men ved innførsel til norge

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ringte tollstationen ang dette da jeg vurderte å handle en del fra Sverige. Jeg fikk til svar at det var veldig få varer som det er toll på, men mva må du betale. Noen større firmaer har avtaler slik at du slipper å betale mva der du handler og betaler det først ved innførsel. Hos andre firmaer som ikke har denne avtalen betaler du mva til firmaet og får med deg pairer som du leverer på grensa. Du skal da søke om refusjon på den betalte utelandske mva og betale den Norske. Du kan søke om tollkreditt konto slik at du får regning på Norsk mva i etterkant.

Søk råd på ditt nærmeste tollkontor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...