Gå til innhold

Møtt foreldrene - eksklusiv?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva legger dere i møte med foreldre? Grunnen for at jeg spør er at jeg leser litt rundt om at for noen har det liten verdi for andre har det stor verdi. 

"Kort" fortalt. Snakket med en fyr i ca 4 mnd. Vi bor ganske mange timer fra hverandre, men skal nå møtes for 4 gang - tilbrakt minst 3-4 dager på hvert møte. Samt snakket sammen mye hver eneste dag over tlf eller meldinger. Så til tross for lite møter har vi blitt relativt godt kjent mtp intensiteten. Sist gang jeg besøkte han fikk jeg møte mor, far, søster og flere av de nære vennene hans. Samt dro vi ut på et utested der de aller fleste hadde hørt om meg/visste hvem jeg var nå. Til info er dette en liten plass. Med litt alko innabords spurte han meg om jeg var typen som hadde behov for å ta med meg folk hjem fra byn, litt som jeg tolket det som - ønsker du å treffe andre/ eller har behov for det? Da svarte jeg at nei, og når jeg prater med deg som jeg gjør nå så er det kun deg jeg forholder meg ti. Da sa han bare - det er bra og at han hadde ikke behov selv. Jeg føler derfor jeg ikke har behov for å spørre direkte om vi er ekslusiv pgr handlingene hans med å vise meg frem på stedet, alle vennene vet om meg nå og t.o.m spurte meg det spørsmålet. 

Jeg er kanskje en litt broken record fra tidligere erfaringer, og dette er en relativt ung gutt, starten av 20 årene.. Jeg i dermot en del år eldre. Men til hans forsvar - veldig voksen for alder og god kontroll på livet. Vi har mye til felles og vi er begge enige om at vi har god kjemi. Men har vel aldri hatt så mental og fysisk ro i en dating fase med en gutt noensinne selv 4 mnd inn, og føler det er svaret i seg selv jeg er ute etter. Men interessant å høre om dere tenker det samme ? 

Anonymkode: a6625...ce1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke stolt på en gutt i tidlig 20-årene sånn uten videre. Hadde ville hatt praten med tydelige ord om jeg ville avklare status på forholdet vårt. 

Hvor mye eldre er du?

Anonymkode: cf177...d84

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hadde ikke stolt på en gutt i tidlig 20-årene sånn uten videre. Hadde ville hatt praten med tydelige ord om jeg ville avklare status på forholdet vårt. 

Hvor mye eldre er du?

Anonymkode: cf177...d84

Nei, er akkurat dette her. Men etter erfaring fra både eldre og yngre vil jeg si at han mentalt er mye mer voksen enn alderen tilsier og er kanskje den gutten som har behandlet meg finest og mest respektfult sammenlignet med gutter både 7-12 år eldre enn han. Jeg er 9 år eldre enn han, så en del. Men han sier han trives best med eldre sammenlignet med folk på sin egen alder, de kan bli litt for barnslig og "enkel" for han har jeg inntrykk av. 

Skrevet

Jeg møtte foreldrene til kjæresten min, før vi var eksklusive. 

Det gikk helt fint og de er utrolig greie folk 😊

Skrevet

For meg er det en veldig seriøs ting å introdusere noen for familie /foreldre etc det har det også vært for de jeg har vært sammen med. Jeg personlig syns det er en veldig fin ting når en mann vil "vise deg frem" for familie og venner og viser at han er stolt over at du er hans osv. 

Men litt rart at dere da ikke har definert dere som i et forhold først. De fleste jeg har datet så har det vært gjort først. Et par ikke men da har de definer det der og da som "her er jenta mi" etc i møte med venner osv. Husker en fyr da var jeg tidlig i 20 årene syns det var litt tidlig og møte vennene hans da vi bare datet. Når vi var der og satt i sofaen sa kompisen hans "ja er det dama di eller hva 😆" så la han bare hånda stolt rundt meg og sa ja😂 jeg husker at det var blanding av koslig og kleint for vi var jo ikke blitt enig vi to først. 

Om du er usikker på hva dere er osv nå du jo selv ta initiativ til å definere det. 

AnonymBruker
Skrevet
-Missi- skrev (3 timer siden):

For meg er det en veldig seriøs ting å introdusere noen for familie /foreldre etc det har det også vært for de jeg har vært sammen med. Jeg personlig syns det er en veldig fin ting når en mann vil "vise deg frem" for familie og venner og viser at han er stolt over at du er hans osv. 

Men litt rart at dere da ikke har definert dere som i et forhold først. De fleste jeg har datet så har det vært gjort først. Et par ikke men da har de definer det der og da som "her er jenta mi" etc i møte med venner osv. Husker en fyr da var jeg tidlig i 20 årene syns det var litt tidlig og møte vennene hans da vi bare datet. Når vi var der og satt i sofaen sa kompisen hans "ja er det dama di eller hva 😆" så la han bare hånda stolt rundt meg og sa ja😂 jeg husker at det var blanding av koslig og kleint for vi var jo ikke blitt enig vi to først. 

Om du er usikker på hva dere er osv nå du jo selv ta initiativ til å definere det. 

Slik jeg har inntrykk av så har han ikke mye erfaring med forhold.. og av det han har hatt kan vel det knapt kalles forhold, heller mer ungdomsskole kjæreste eller situationships med mye styr, drama, frem og tilbake. I og med at jeg er mye eldre enn han spurte jeg det obligatoriske spørsmålet - føler du at du virkelig er klar for å slå deg til ro, etablere deg etc? Da sa han bare rett ut - ja! At han var lei det å fly rundt og drama.. han vil ha ro og stabilitet sa han basically.. Samt at han hadde fått litt avsmak på all denne drikkingen og hardkjør hver helg. Tror at min alder, trygghet, stabilitet og erfaring er appellerende til han. 

Men tilbake til tema. Vi har blitt enige om at han skal møte foreldrene mine når han kommer ned om en drøy uke. Kan også legge til at han for første gang ringte meg uanmeldt i dag og ville prate.. Så føler at vi bare blir nærmere og nærmere for hver dag. Samt han sa jeg måtte bare ringe han når jeg vil snakke med han. Dette er en virkelig god gutt ❤️ Så jeg må vel egentlig bare stole på magefølelsen min og tenke at vi er eksklusive 

• Hjerte 2
Skrevet

Hvordan møtte du familien hans? Ble dere invitert til middag eller traff hverandre tilfeldigvis i butikken? Eller bor han fortsatt hjemme og du hentet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slik jeg har inntrykk av så har han ikke mye erfaring med forhold.. og av det han har hatt kan vel det knapt kalles forhold, heller mer ungdomsskole kjæreste eller situationships med mye styr, drama, frem og tilbake. I og med at jeg er mye eldre enn han spurte jeg det obligatoriske spørsmålet - føler du at du virkelig er klar for å slå deg til ro, etablere deg etc? Da sa han bare rett ut - ja! At han var lei det å fly rundt og drama.. han vil ha ro og stabilitet sa han basically.. Samt at han hadde fått litt avsmak på all denne drikkingen og hardkjør hver helg. Tror at min alder, trygghet, stabilitet og erfaring er appellerende til han. 

Men tilbake til tema. Vi har blitt enige om at han skal møte foreldrene mine når han kommer ned om en drøy uke. Kan også legge til at han for første gang ringte meg uanmeldt i dag og ville prate.. Så føler at vi bare blir nærmere og nærmere for hver dag. Samt han sa jeg måtte bare ringe han når jeg vil snakke med han. Dette er en virkelig god gutt ❤️ Så jeg må vel egentlig bare stole på magefølelsen min og tenke at vi er eksklusive 

Det høres jo veldig bra ut❤️ men jeg tenker det er viktig at du respekterer deg selv også her og formidle at du vil være eksklusiv om det er det du vil. Noen kan absolutt være modne tidlig og klar for et seriøst forhold. Jeg var 16 år når jeg ble samboer med min da 22 år gamle kjæreste. Så modenhet er ikke alltid alder er like mye personlighet og erfaringer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...