Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kald og distansert - likevel skal hun ha meg som sin «psykolog». Hun tar kontakt for å snakke om alle sine problemer, men er ikke noe særlig opptatt av å være en god venn selv, så veldig enveis. Syns dette tapper meg for mye energi, er sånn at jeg gruer meg til å møte henne fremfor å glede meg og sitter igjen med en vond følelse etterpå… hun er typisk sånn som setter seg selv foran alt og alle, og jeg er dessverre mer en som setter andre foran meg selv, noe hun utnytter. Skulle ønske jeg klarte å fjerne meg mer fra henne, uten at det ga meg dårlig samvittighet… vi er begge i 30 årene og jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere dette vennskapet eller hvordan avslutte det best mulig, noen råd? 

Anonymkode: 186a8...de2

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slike folk kuttar eg gradvis ut eller har dei kun til "event-venninner". 😅Sistnemnde er at eg ikkje møter dei på arenaer der det er naturlig å snakke i timevis (feks kafe eller heime hos ein av oss), men inviterer dei med på ting der fokus er på ei oppleving. Feks kino, foredrag, fjelltur, teater osv. 

Anonymkode: 1edf5...a48

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil fortsatt være en venninne må du øve deg på å sette grenser. 

"Jeg kan ikke snakke nå, dette må vi ta senere."

"Jeg kjenner at vi ikke bare kan snakke om triste ting. Det blir så tungt for meg. Har det skjedd noe fint med deg i det siste?"

Hvis du vil avslutte vennskapet så synes jeg du kan si litt direkte at du opplever at ting er enveis med dere, og at det bare er plass til henne og hennes problemer. Derfor orker du ikke møtes nå. 

Jeg vet ikke hva du mener med at du alltid setter andre foran deg selv. Det virker som noe å øve på uavhengig av henne. I hvilke situasjoner gjør du det?

Anonymkode: d5490...ddf

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...