Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har solgt flere varer igjennom Fiks ferdig. Aldri hatt noen problemer med betaling og jeg har mange gode anmeldelser.

Nå kjøpte jeg nylig en vare via Fiks ferdig direkte til ønsket pris. Dagen etterpå ble handelen avbrutt og penger tilbakeført. Annonsen ligger ute igjen til samme pris, men nå uten Fiks ferdig. Dette er snakk om en ting til knapt 100kr og ikke noe som omsettes i raskt tempo (typisk nisjeprodukt). 

Er det noen som har vært borti noe lignende? Det fremstår veldig suspekt. Annonsen ble rapportert av meg. 

Anonymkode: eb05a...e68

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Antagelig har selger huket av fiks ferdig ved en feil og vil ikke bruke det? 

Anonymkode: f6117...bf3

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Annonsen ble rapportert av meg. 

Hvorfor kontakter du ikke selger hvis du gjerne vil kjøpe varen?

Anonymkode: 3c0ee...6dc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Antagelig har selger huket av fiks ferdig ved en feil og vil ikke bruke det? 

Anonymkode: f6117...bf3

Det tror jeg også er en svært sannsynlig forklaring. Fort gjort, siden det kommer opp som default valg. Selvsagt urutinert at vedkommende ikke bare sendte deg en melding om dette og gjennomførte handelen med deg på vanlig måte.

Anonymkode: d063e...748

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor kontakter du ikke selger hvis du gjerne vil kjøpe varen?

Anonymkode: 3c0ee...6dc

Nå er jo litt av poenget med Fiks ferdig å slippe å ha kontakt med selger. Jeg reagerer jo på hvordan handelen ble utført. Kansellering av bestilling for å så legge ut varen igjen til samme pris og knapt 100 kr....

AnonymBruker
Skrevet

ett større spørsmål burde vel være: 

hvorfor gdder noen egentlig å bruke "fiks ferdig" uansett...      

Anonymkode: 254ad...920

• Liker 6
Skrevet (endret)

Kanskje vedkommende trenger de pengene nå? Har og brukt fiks ferdig flere ganger. Og av og til hender det seg at kjøper venter en uke med å hente den i posten. Jeg får jo ikke pengene før etter 24timer etter kjøper har hentet varen. 

Endret av Abra
Skrevet

Er det en knuselig vare? Er ikke alle som ønsker å sende slike ting. 

AnonymBruker
Skrevet

Svindel om du ikke hadde fått tilbake pengene

Anonymkode: 96d5d...537

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke knuselig vare

Mange bruker Fiks ferdig for å slippe å kommunisere med selger. Hvem gidder å svindle for nisjeprodukter til småbeløp som ligger ute i ukesvis før en potensiell kjøper dukker opp? 

Det er like irriterende å vippse selger som plutselig er på ferie og ikke kan sende varen før 1-2 uker senere og knapt gidder å kommunisere. Sender ikke selger via fristen på Fiks ferdig får man i allefall pengene tilbake.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er dette svindel eller suspekt, tenker du?

Anonymkode: 7bbd0...75d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt irriterende ja. Men denne handelen var jo ikke ferdig, og det er lov å ombestemme seg. Selv synes jeg fiks ferdig er veldig bra, både som selger og kjøper! Jeg ser kun fordeler med fiks ferdig.

Anonymkode: 81d3b...27d

AnonymBruker
Skrevet

Problemet med fiks ferdig er som flere skriver at det tar lang tid å få pengene. Det lengste jeg har ventet var nesten 2 mnd da posten rotet bort varen og det tok sykt lang tid før den kom frem. Så mange ønsker å droppe den løsningen hvis de trenger penger raskt.

Men 100 kr? Da er du ganske desperat om du bare MÅ ha de umiddelbart..

Anonymkode: 605bb...23d

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har solgt flere varer igjennom Fiks ferdig. Aldri hatt noen problemer med betaling og jeg har mange gode anmeldelser.

Nå kjøpte jeg nylig en vare via Fiks ferdig direkte til ønsket pris. Dagen etterpå ble handelen avbrutt og penger tilbakeført. Annonsen ligger ute igjen til samme pris, men nå uten Fiks ferdig. Dette er snakk om en ting til knapt 100kr og ikke noe som omsettes i raskt tempo (typisk nisjeprodukt). 

Er det noen som har vært borti noe lignende? Det fremstår veldig suspekt. Annonsen ble rapportert av meg. 

Ikke alle orker å forholde seg til det opplegget der. Ikke alle ønsker å sende varer heller. Hadde nok valgt feil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du fikk pengene igjen så du tenker det er svindel? Regner med at det ikke var snakk om en MENSA  test. 

Anonymkode: 01f09...75e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan dette er svindel. 

Anonymkode: e10ec...489

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det en stor gjenstand, eller noe som av en annen grunn er tungvint å pakke/sende? Kanskje selger ikke innså hvor mye prakk det ble før han/hun skulle pakke det inn.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du skulle tenke at dette kunne være svindel.

Anonymkode: de249...b77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.3.2026 den 19.47):

Er det en stor gjenstand, eller noe som av en annen grunn er tungvint å pakke/sende? Kanskje selger ikke innså hvor mye prakk det ble før han/hun skulle pakke det inn.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du skulle tenke at dette kunne være svindel.

Anonymkode: de249...b77

Det er en kjøpslov å forholde seg til. Selger er forpliktet til å selge en varer når det foreligger et tilbud og aksept. Aksepten lå jo allerede inne ved direkte kjøp av Fiks ferdig. Kanskje selger ville kansellere for å få folk til å vippse istedenfor for å så aldri sende varen, som skjer med jevne mellomrom inne på Finn. Politiet bryr seg jo ikke om å forfølge slike saker uansett. 

Varen er mindre enn et papirark størrelse, robust og ikke bred så ingen problem å sende dette i en liten pakke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.3.2026 den 19.41):

Du fikk pengene igjen så du tenker det er svindel? Regner med at det ikke var snakk om en MENSA  test. 

Anonymkode: 01f09...75e

Tydeligvis du som er en idiot her siden du ikke har kunnskaper om lovverk innen kjøpsloven

AnonymBruker
Skrevet

Virker litt i overkant surmaga å rapportere annonsen. 

Anonymkode: 3683d...223

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...