AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Skrevet 10 timer siden Min umiddelbare reaksjon er at det oser bitterhet og selvopptatthet... Hvis man ukritisk dumper alt som plager en på noen andre, kan det fort bli for mye - de trekker seg unna for å beskytte seg selv. Anonymkode: dec70...f10 12 2 4
Gaia Skrevet 9 timer siden #3 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min umiddelbare reaksjon er at det oser bitterhet og selvopptatthet... Hvis man ukritisk dumper alt som plager en på noen andre, kan det fort bli for mye - de trekker seg unna for å beskytte seg selv. Anonymkode: dec70...f10 Min tanke også. Too much too soon. 3 3
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Skrevet 9 timer siden Åh, sånne ting er ikke helt min kopp med te. Jeg føler folk deler dem etter de har hatt en stormfull forelskelse i 3 måneder som så har tatt slutt. Men det er ikke å ha "delt alt med noen". Det ville kanskje være mer passende hvis man blir forlatt etter 25 års samliv, men det virker som det sjelden er de folkene som deler sånne sitatbilder. Anonymkode: 2e686...5be 8 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden Personlig synes jeg sånne sitater er melodramatiske og litt kleine. Det er ikke noe som får meg til å tenke på noe annet enn at det foreligger en eller annen historie bak som jeg ikke kjenner til. Det rører meg ikke på noen måte. Anonymkode: a4f16...7fc 8 1 7
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Skrevet 9 timer siden Hvis noen kutter kontakt med deg er det for å verne om noe. Sine grenser, sin egen fred, sin energi, eller lignende. Da bør man akseptere det og gå videre, eller reflektere rundt sin egen oppførsel. Mener du at du ikke har gjort noe "galt"? Helt okei, da var du bare feil venn eller kjæreste for den personen, det definerer deg ikke selv om de vurderte at de har det bedre uten deg. Anonymkode: 90c95...539 6 1
Rotemor Skrevet 9 timer siden #8 Skrevet 9 timer siden Selvopptatt uten selvinnsikt i hva en selv har sagt og gjort. 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Skrevet 9 timer siden Du må komme deg videre…. Anonymkode: 8645e...14d 4 4
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Skrevet 9 timer siden Jeg vet om personer som etter mange års tilsynelatende godt samliv har blitt droppet fra ett øyeblikk til neste. Ingen forvarsler, tilsynelatende ingen problemer i forholdet, felles planer for fremtiden som begge to har vært like engasjerte i. En dag sammen, neste dag kommer den andre bare ikke hjem. Ingen forklaringer annet enn at det er slutt. Det har uten unntak vist seg at den som gikk enten har hatt større problemer med seg selv, enten det er midtlivskrise, akutt redd for å bli gammel og må ut og "realisere seg selv", eller det kommer frem etterhvert at den har vært utro. Det er ille nok når noen gjør dette mot en partner. Men noen kutter like rått og brutalt all kontakt med egne barn. Det å "dele alt" med noen, det betyr ikke nødvendigvis at den ene har overlesset den andre med egne problemer, slik mange i tråden synes å tolke det som. Det kan også bety det, men det kan også være slike tilfeller som jeg har nevnt. Så lenge den som går ikke er blitt utsatt for eller trues med vold av den som forlates, så bør voksne personer greie å avslutte på en litt mer respektfull måte! Anonymkode: 04853...011 2 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Skrevet 9 timer siden Jeg har droppet personer som traumadumper på meg og ikke respekterer grensene mine. Jeg orker bare ikke folk som skal fortelle meg absolutt alt som skjer inni hodet deres. Dette er gjerne folk som ikke godtar ett nei da de ikke tar hensyn til andre enn seg selv, derfor virker det kanskje brutalt når jeg bare dropper de eller blokkerer de, men jeg har gjerne sagt fra både fint og strengt først uten at de har tatt det innover seg. Nei, jeg skylder deg ikke noe bare fordi du fortalte meg alt. Anonymkode: 12401...60f 1 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg vet om personer som etter mange års tilsynelatende godt samliv har blitt droppet fra ett øyeblikk til neste. Ingen forvarsler, tilsynelatende ingen problemer i forholdet, felles planer for fremtiden som begge to har vært like engasjerte i. En dag sammen, neste dag kommer den andre bare ikke hjem. Ingen forklaringer annet enn at det er slutt. Det har uten unntak vist seg at den som gikk enten har hatt større problemer med seg selv, enten det er midtlivskrise, akutt redd for å bli gammel og må ut og "realisere seg selv", eller det kommer frem etterhvert at den har vært utro. Det er ille nok når noen gjør dette mot en partner. Men noen kutter like rått og brutalt all kontakt med egne barn. Det å "dele alt" med noen, det betyr ikke nødvendigvis at den ene har overlesset den andre med egne problemer, slik mange i tråden synes å tolke det som. Det kan også bety det, men det kan også være slike tilfeller som jeg har nevnt. Så lenge den som går ikke er blitt utsatt for eller trues med vold av den som forlates, så bør voksne personer greie å avslutte på en litt mer respektfull måte! Anonymkode: 04853...011 Nøyaktig hva er det som får deg til å tolke det bildet/sitatet i den retningen? Anonymkode: a4f16...7fc
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nøyaktig hva er det som får deg til å tolke det bildet/sitatet i den retningen? Anonymkode: a4f16...7fc Nøyaktig det som står. Noen kutter partner ut av livet sitt, som om partner aldri eksisterte, selv om de tilsynelatende delte livet sammen. Det som står kan like gjerne tolkes slik jeg skrev, som at noen har øst utav seg altfor mye altfor tidlig, eller helt andre ting. Med hvilken bakgrunn Ts tolker det, det vet vi ikke noe om. Uansett er det forferdelig vondt for den som blir kuttet bort fra forholdet som om de aldri hadde hatt et forhold. Smerten vil være der uansett. Men når man får avstand vil som regel også den som ble forlatt innse at de to ikke var kompatible på en måte som ville fungert i lengden. Anonymkode: 04853...011 2 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nøyaktig det som står. Noen kutter partner ut av livet sitt, som om partner aldri eksisterte, selv om de tilsynelatende delte livet sammen. Det som står kan like gjerne tolkes slik jeg skrev, som at noen har øst utav seg altfor mye altfor tidlig, eller helt andre ting. Med hvilken bakgrunn Ts tolker det, det vet vi ikke noe om. Uansett er det forferdelig vondt for den som blir kuttet bort fra forholdet som om de aldri hadde hatt et forhold. Smerten vil være der uansett. Men når man får avstand vil som regel også den som ble forlatt innse at de to ikke var kompatible på en måte som ville fungert i lengden. Anonymkode: 04853...011 Veldig enig i tolkningen. Jeg innbiller meg at dette brukes ved kortvarig vennskap, der den andre parten har blitt kjent nok og vil ut. Jeg jar selv opplevd nye «venninner» som føler de kjenner meg, kun fordi de har snakket og tømt seg. Jeg har endt slike gryende vennskap, der de har blitt «bitre», når de ikke engang vet hvor jeg jobber, eller hvor mange søsken jeg har feks. Altså svært ensidige relasjoner. Anonymkode: 79799...1e0 3
Cinnamon83 Skrevet 5 timer siden #15 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tanker? Anonymkode: d2ba3...311 Dette er en selvfølge.. skulle jeg gått å hatt hver eks-kjæreste tett i livet mitt fordi vi en gang delte alt..? Ville du blitt sammen med noen som sa de må ha nære forhold til eksene sine? Nei.. betyr jo ikke at man later som de ikke finnes, man bare vil ikke ha de i livet sitt lenger.. 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Skrevet 2 timer siden Får noia av sånne selvmedlidende sitater, er så kleint. Anonymkode: 9dc32...871 3
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Skrevet 2 timer siden Et selvopptatt sitat. Ser du det litt selv også, etter tilbakemeldingene..? Anonymkode: fb4fc...4a4 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Skrevet 2 timer siden Jeg ble dumpet over natten av bestevenninnen min da hun fant typen hun er sammen med nå, det kom som et sjokk på hele meg og jeg hadde mer kjærlighetssorg over å miste henne enn mange menn jeg har vært med. Senere ble hun diagnosert med borderline, så det forklarte noe mente hun da vi hadde en prat om det, men vi hadde vært nære og gode venner i 15 år da hun forsvant i løpet av en uke, det var veldig tøft. Anonymkode: e6c9c...5ec 2 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Skrevet 2 timer siden Et annet ordtak traff meg Jeg er ikke din Gratis-psykolog Anonymkode: bd8b3...cd3 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Skrevet 1 time siden Jeg har som grunnverdi å ikke gjøre narr av det andre kan finne nødvendig støtte i. Det syns jeg kanskje fler i tråden bør ta med seg………….. Anonymkode: 63489...91c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå