Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For dere som har hatt mye gjeld, rundt 4-500 000 i forbruksgjeld. Hva skulle til for at du fikk dette samlet i bolig/fritidsboliglån? Hvilke krav satte banken?

Jeg har lavt boliglån og en fritidsbolig uten lån, men et høyt forbrukslån (heldigvis «bare» 9% effektiv). Inntekt ca 800 000 før tillegg og ekstravakter. God kontroll på økonomien ellers, forbruksgjelden henger med fra gamlere tid. Kjenner jeg kvier meg for å snakke med rådgiver i banken på denne lille plassen, hvor alle kjenner alle og jeg har litt vansker med å stole på taushetsplikten når kjente jobber i samme bank. Sist jeg prøvde å ta kontakt med rådgiver ble jeg møtt med litt nedlatende holdning, som ikke gadd ringe opp igjen da renta på lånet mitt var «grei nok». Manner meg opp til å prøve på nytt da helsa mi har godt av å roe ned litt på all ekstra jobb, men da månedssummen noe ned. 

Anonymkode: bd97d...3c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi gjorde dette i fjor. Var ingen kriterier, men renten ble litt høyere enn tidligere.

Anonymkode: 926be...31e

Skrevet

Tenker du bare bør gå for det. Gitt opplysningene du oppgir så burde det ikke være noe problem å få samlet alt i  boliglånet.

Hvis du er veldig bekymret for ryktespredning lokalt, så ville jeg bare søkt refinansiering i en annen bank. Kanskje du til og med får tilbudt bedre rente. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...