AnonymBruker Skrevet 18. mars #1 Skrevet 18. mars Hvis de fikk en nyresykdom? Ville du heller ha beholdt den til eget barn, hvis den fikk behov for det? Bare et dilemma en venninne står i. Jeg er nysgjerrig på hva dere andre ville ha gjort. Jeg er ikke så glad i mine foreldre at jeg ville ofret en frisk kroppsdel. Spesielt ikke når den har en viss varighet. Det betyr at mor/far må belage seg på flere donasjoner fremover. Enten må flere slektninger gi eller blir det fra død donor. Anonymkode: 2c3d2...132
AnonymBruker Skrevet 18. mars #2 Skrevet 18. mars Nei, mine foreldre er over 70, jeg ville måtte leve mange år med bare en nyre, det er ikke bare bare det heller. Mine foreldre hadde ikke funnet på å spørre en gang.. å be barnet sitt om en nyre når en snart skal gå bort liksom. Anonymkode: 75a2d...d36 7 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars #4 Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, mine foreldre er over 70, jeg ville måtte leve mange år med bare en nyre, det er ikke bare bare det heller. Mine foreldre hadde ikke funnet på å spørre en gang.. å be barnet sitt om en nyre når en snart skal gå bort liksom. Anonymkode: 75a2d...d36 Jeg så på en dansk serie " med livet i hendene" på NRK om Rikshospitalet i Danmark. Der var det en ung dame som skulle gi nyre til svigerfaren sin. Han må ha gjort mye for henne for at hun skulle gjøre dette. Anonymkode: 2c3d2...132 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars #5 Skrevet 18. mars Til en av foreldrene mine, aldri. De vil aldri få noe som helst av meg. Mine barn, helt klart. Anonymkode: a24c9...84c 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars #6 Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg så på en dansk serie " med livet i hendene" på NRK om Rikshospitalet i Danmark. Der var det en ung dame som skulle gi nyre til svigerfaren sin. Han må ha gjort mye for henne for at hun skulle gjøre dette. Anonymkode: 2c3d2...132 Hvis svigerfaren var yngre voksen, så skjønner jeg på en måte, det er mer verdi i det hvis jeg kan si det sånn. Anonymkode: 75a2d...d36 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars #7 Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis svigerfaren var yngre voksen, så skjønner jeg på en måte, det er mer verdi i det hvis jeg kan si det sånn. Anonymkode: 75a2d...d36 Hva mener du med yngre voksen? Anonymkode: 2c3d2...132
AnonymBruker Skrevet 18. mars #8 Skrevet 18. mars Nei, moren min er over 80 og faren min er død. Da hadde jeg heller spart på nyren i tilfelle noen yngre med livet foran seg kunne fått. Anonymkode: 745b0...bbc 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars #10 Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva mener du med yngre voksen? Anonymkode: 2c3d2...132 Det jeg mener er at mine foreldre som er over 70, tenker jeg er ja.. ikke vits i for si det sånn. Men om moren min var 50 feks, så hadde jeg tenkt meg om og sikkert gjort det. Anonymkode: 75a2d...d36 7
Kålrota Skrevet 18. mars #11 Skrevet 18. mars Jeg mistet foreldrene tidlig og ville nok gitt en nyre for å kunne forhindre dette. 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars #12 Skrevet 18. mars Nei! Faren min er død og jeg håper moren min dør snart. Hun fortjener ikke noe godt. Anonymkode: 7e5dc...f08 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars #13 Skrevet 18. mars Nei. Pappa er død og mamma har langtkommen demens. Anonymkode: 020a4...9fb 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars #14 Skrevet 18. mars Ja, hvis det var det som skulle til for at de overlevde hadde jeg absolutt gjort det. Så tror jeg oppriktig at de hadde nektet meg å gjøre det. De er for glade i meg til å gjøre det - når de dessverre neppe har veldig mange årene igjen. Særlig ikke hvis det da var slik at det kunne gå på bekostning av deres barnebarn. Anonymkode: 4fa4a...e2d 4
Rucula Skrevet 18. mars #15 Skrevet 18. mars (endret) Ja det ville jeg. Min far blir 72 men i god form Hvis det kunne gjort at han fikk 15 gode år tiø så hadde vært verdt det Endret 18. mars av Rucula 7 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars #16 Skrevet 18. mars Nei, jeg hadde nok ikke gjort det. Begge mine foreldre er over 70 år nå. Hadde de vært yngre, så kanskje. Anonymkode: b9e32...d3b 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars #17 Skrevet 18. mars Ja, min mor måtte ha ny nyre da hun var 50. Ville gjerne gitt for å beholde henne lengre, men vi matchet ikke. Veldig trist at hun ikke fikk sett ungene mine vokse opp. Anonymkode: 7a7d6...13c 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars #18 Skrevet 18. mars Kanskje mamma men ikke pappa. Han er helt idiot. Mamma er ikke så gammel. I 50 årene så hun har nok mange år igjen. Men heller egne barn enn hun. Anonymkode: a1eeb...cce 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars #19 Skrevet 18. mars Hadde gitt en nyre til pappa og en til mamma om de hadde trengt. Anonymkode: 77826...eea 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars #20 Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvis de fikk en nyresykdom? Ville du heller ha beholdt den til eget barn, hvis den fikk behov for det? Bare et dilemma en venninne står i. Jeg er nysgjerrig på hva dere andre ville ha gjort. Jeg er ikke så glad i mine foreldre at jeg ville ofret en frisk kroppsdel. Spesielt ikke når den har en viss varighet. Det betyr at mor/far må belage seg på flere donasjoner fremover. Enten må flere slektninger gi eller blir det fra død donor. Anonymkode: 2c3d2...132 Nå er begge mine foreldre døde, men hadde med glede ofret en nyre uansett hvor gamle de var om de fortsatt var i live'. Hadde også ofret en nyre for hvem som helst i familien, jeg er kjempe glad i dem alle! Anonymkode: 18577...b84 4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå